Switches voor buitengebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 607618

Topicstarter
Ik zou graag mijn Switches voor buiten willen gebruiken, daarom ben ik opzoek naar tips voor hoe ik dat kan doen. Het zijn cisco 24p gigabit switches. Mijn idee was om een soort bak te maken met een doorzichtige deksel, zodat je van bovenaf in de bak kan kijken. Bijvoorbeeld de switch recht erin zetten en dan met standaard kabels in de box/kist, maar ook dat het waterdicht is.
Ik hoop dat iemand een idee heeft van hoe ik dat het beste kan aanpakken, kopen of zelf maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zoek even op NEMA behuizing en IP rating.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32
Je moet op zoek naar een waterdichte kabeldoorvoer.

Google zoekwoorden "Cable entry" en IP68 of NEMA4

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Kabelwartel van de juiste diameter heb je nodig. Daar zit een rubbertje in wat de kabel waterdicht afsluit als je de wartel aan draait. Kabel invoer is handig om deze aan de onderkant te boren. Water valt naar beneden. Natuurlijke afvoer dus..
Wikipedia: Wartel

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 14:36

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Je moet ook denken aan hoe je de warmte van de switch gaat afvoeren. En vervolgens hoe gaat de switch om met condens?

Zou anders eens kijken naar switches die gemaakt zijn voor een buiten omgeving.
Vooral als je iets wilt dat blijft werken dan lijkt me een zelfbouw oplossing niet echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 05:58
In wat voor omgeving gaan de switches ingezet worden? Moet het portable zijn of vaste locatie? Moet je er altijd bij kunnen komen? Hoe gaat de aanvoer van utp en stroom?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs82
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 13:37
Cisco heeft een hele range aan Industrial Ethernet Switches. Of ze aan jouw eisen voldoen kun je hier even checken: http://www.cisco.com/c/en...ernet-switches/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Industriële switch in combinatie met:
http://www.panduit.com/wc...en_us&pagename=PG_Wrapper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT
Naar Netwerken gezet omdat ik eigenlijk geen betere plek weet. Zie ook de tips die al geroepen zijn, ik verwacht toch eigenlijk wel wat meer inzet dan alleen 'ik wil een switch buiten hangen, hoe doe ik dat?'

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNijpjes
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
http://ab.rockwellautomat...ix-5700-Ethernet-Switches
Het zijn Allen Bradley switches. Allen Bradley is werelwijd een van de grootste leveranciers van industriele automatisering. Onderhuids zijn dit meestal Cisco switches met aangepaste firmware.
Deze Stratix Armor zijn IP67. Weet niet waar jij naar op zoek bent, maar deze mogen dus buiten in het gras liggen.

Te dure camere, te veel lenzen, te weinig tijd. O, en iets dat flitst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
'ik wil een switch buiten hangen, hoe doe ik dat?'
Ja dat klopt en het is voor tijdelijke netwerken voor festivals, van klein tot grootte evenementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TNijpjes schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:35:
http://ab.rockwellautomat...ix-5700-Ethernet-Switches
Het zijn Allen Bradley switches. Allen Bradley is werelwijd een van de grootste leveranciers van industriele automatisering. Onderhuids zijn dit meestal Cisco switches met aangepaste firmware.
Deze Stratix Armor zijn IP67. Weet niet waar jij naar op zoek bent, maar deze mogen dus buiten in het gras liggen.
Ik ben opzoek naar Cisco Gigabit switches met 1 á 2 glasvezel poorten voor LC Connectoren.
Of een soort box ervoor dat het waterdicht is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
shure-fan schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:58:
In wat voor omgeving gaan de switches ingezet worden? Moet het portable zijn of vaste locatie? Moet je er altijd bij kunnen komen? Hoe gaat de aanvoer van utp en stroom?
De switches komen buiten op het evenementen terrein te staan, en het moet portable zijn om weer te gebruiken op andere locaties. Wij leggen tijdelijke netwerken neer en de aanvoer is vanaf bepaalde punten op het terrein. Het zal wel handig zijn om er bij te komen, voor bijvoorbeeld als er een probleem is.
Eerst hadden wij het in grootte bakken gedaan zodat je veel ruimte had, ook voor de air flow.
Alleen het was vervelend om bij de Switch te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonfox
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Bl@ckbird schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:44:
Kabelwartel van de juiste diameter heb je nodig. Daar zit een rubbertje in wat de kabel waterdicht afsluit als je de wartel aan draait. Kabel invoer is handig om deze aan de onderkant te boren. Water valt naar beneden. Natuurlijke afvoer dus..
Wikipedia: Wartel
Zo'n wartel is de beste oplossing, maar netwerkkabels kunnen daar niet doorheen met RJ45 connector eraan vast, dus dat is niet zo handig als het vaak los en vast moet.

Ik zag deze doorvoeren, die zijn een stuk bruikbaarder als het snel los en vast moet kunnen:
Icotek Schotkoppeling CONFIX FWS

Daar kan je er dan een aantal van maken in de doos waar de switch in zit. Misschien kan je daar wat mee.

Edit:
Zo'n box is waarschijnlijk wel spatwaterdicht als je de deksel dicht klikt, al weet ik niet of hij groot genoeg is voor 19" apparatuur:
IRIS Powerbox Opbergbox - 170L

[ Voor 13% gewijzigd door Moonfox op 15-12-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 05:58
Ik denk (in de aard van het moet roadproof zijn) dat een flightcase met geveerd binnenrack , en een gat aan de onderkant voor invoer van kabels, een geschikt iets is van wat jij zoekt.

Bij regen ofzo een zeiltje om de kist met een spanbandje ofzo

Of je moet denken aan een meterkast achtig iets die je ook bij bouwplaatsen ziet

In het kader van snel bouwen / breken, is een flightcase op wielen en 16 he hoog het snelst

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Dit kan prima met 'gewone' plastic bakken, vuilniszak er omheen, schuin ophangen zodat het water er af loopt. Vochtvreter aan de binnenkant. Zolang ze niet op de grond staan kan je ze zo prima een of twee weken buiten laten staan. Dit is gedaan met Cisco, goedkope Netgear en TP-Link apparatuur en HP ProCurve, op modderige terreinen, in de regen.

Als je het allemaal heel duur maakt heb je straks geen reserves meer om vervangende neer te zetten, wat je voor dit soort dingen eigenlijk wil is zo bulk mogelijk werken zodat het niet uit maakt als er een of twee stuk gaan per run. Dat neem je uiteraard ook op in je prijsmodel.

Stel dat je evenement meer dan een of twee weken duurt, of je 14 dagen lang in een storm zit, dan kan je wel voor een complete buiten case gaan met wartels en IP67 ratings.

Dan rest nog de vraag waarom je dure Cisco apparatuur nodig hebt, op een evenement heb je meestal niet zo veel interessante zaken, komt neer op betalingsverkeer, video streams en een beetje internet. Dat kan je basically nog met speelgoedswitches van TP-Link doen. Stel dat je opstelling semi-permanent is, of je speciale zaken moet doen die met crapswitches niet kunnen, dan is het wel logisch om voor echte switches te gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door johnkeates op 15-12-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Cisco heeft ook goedkope switches. Voor betalingsverkeer zou ik een apart VLANnetje aanmaken met QoS. Als mensen de lijn dicht trekken gaat je dit geen geld kosten. (Letterlijk.)

Als je een evenementen tent hebt, is een flight case idd. de beste optie. Zorg wel voor lekker grote wielen eronder. Dat rolt beter in ruw terrein. (Of een handig steekkarretje.) Industriële switches kunnen hoge temperaturen aan (-40 tot +70C) en worden bijvoorbeeld langs de snelweg gebruikt voor de wegsignalering. In de zomer met de zon er vol op, kunnen die dingen best warm worden.

Als het allemaal niet zo permanent en vooral kritisch hoeft te zijn, kan je ook goedkope managed switches nemen waar je een aantal van op de plank hebt liggen. Je kan ze dan snel vervangen mocht er één defect raken. Hoger hobby-Bob gehalte maar lekker goedkoop. Zolang kabel invoer en andere openingen aan de onderkant zitten, heb je natuurlijk afvoer van water en zit je redelijk veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als ik het zo hoor is een dakje al genoeg en misschien een deurtje zodat niet iedereen erbij kan. beetje crea zijn en je bouwt iets.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32
Ik gebruik op mijn werk de "buiten" kasten van Rittal. in combinatie met een EzEntry frame van Roxtec.
Aangezien je regelmatig die kabels weer los moet halen en er connectortjes aan zitten, lijkt me dit een goede oplossing.

Moet je alleen nog even iets van een frame regelen zodat die rittal kast in het veld fatsoenlijk blijft staan.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LzfNJAoYLuk]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsj
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 22:04

nielsj

ondertitel

het hangt allemaal van het type festival af. (en de mate van profesionaliteit die je zoekt)
Op de en duitse en nederlands 4 jaarlijke hacker events (ccc en wth) wordt gebruik gemaakt van de zogenoemde 'datenklo's' : portable toiletten: ze zijn prima weersbestendig, en niet duur in de huur. wel goed op slot doen, zodat ze niet misbruikt worden :)

zie: https://www.google.nl/search?q=datenklo&tbm=isch

blup blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04:54
Anoniem: 607618 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:29:
[...]

De switches komen buiten op het evenementen terrein te staan, en het moet portable zijn om weer te gebruiken op andere locaties. Wij leggen tijdelijke netwerken neer en de aanvoer is vanaf bepaalde punten op het terrein. Het zal wel handig zijn om er bij te komen, voor bijvoorbeeld als er een probleem is.
Eerst hadden wij het in grootte bakken gedaan zodat je veel ruimte had, ook voor de air flow.
Alleen het was vervelend om bij de Switch te komen.
We weten alsnog je uiteindelijke doel niet met deze verbinding op het festival terrein.

Het eerste waar ik aan dacht is om point to point wifi masten boven op de tenten te zetten, dit is denk ik veel eenvoudiger dan elke keer met alle kabels lopen rotzooien.

Maar nog maals ik weet je uiteindelijke doel niet, wil je gigabit snelheden aan je klanten aanbieden is een point to point verbinding natuurlijk niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667821

Voor de kabelinvoer zou je misschien iets kunnen met een regenpijp en dan aan de buitenkant een bocht omlaag. Water loopt naar beneden en loopt dus niet naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvveen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05 12:33
Ook een overwegins is om standaardkabels en wartels achterwegen laten en een behuizing maken met een aantal van de volgende connectoren:

http://nl.farnell.com/te-...nnector-jack-8/dp/1374861

Deze zijn natuurlijk uit te rusten met beschermcovers tegen vocht en stof. Ook zal je in de kast een aantal vaste verbindingen moeten leggen naar je switch.

Het nadeel is natuurlijk wel dat je alle te gebruiken kabels moet aanpassen en de volgende connectoren erop monteren:

http://nl.farnell.com/te-...nnector-plug-8/dp/1374860

Dit kan echter wel een prijzig iets worden met deze manier, het is aansluittechnisch alleen lekker makkelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door mvveen op 15-12-2015 23:08 ]

Pagina: 1