Voor een restaurant moet ik het gastennetwerk verbeteren door ervoor te zorgen dat het beveiligd wordt met een wachtwoord en dat dit wachtwoord makkelijk elke maand aan te passen is.
De eigenaar wil graag zelf de wachtwoorden bepalen en instellen, via een app lijkt mij dit het beste aangezien via de webinterface dit te moeilijk is.
De huidige situatie is als volgt:
Modem > tp link Archer C2 (lan) > linksys router via de WAN poort aangesloten (gasten)
De linksys router zal vervangen moeten worden voor een ander apparaat, het liefst een accesspoint.
Een router is ook mogelijk maar ik wil dubbele NAT tabellen eigenlijk voorkomen en via het LAN zou ik graag het gastnetwerk willen kunnen beheren.
Wat ik toe voor ideeën heb:
WDR4300 kopen en DD WRT erop zetten en als access point in te stellen en aansluiten via een LAN poort.
+ gescheiden gastnetwerk
+ via lan te beheren
+ geen dubbele nat
- geen fatsoenlijke app om makkelijk wachtwoord gastnetwerk te wijzigen
Archer C2 kopen en aansluiten via de WAN poort, het normale wifi netwerk van deze router gebruiken om het wachtwoord van het gastnetwerk te wijzigen via de app.
+ gescheiden gastnetwerk
+ tether app om wachtwoord gastnetwerk te wijzigen
- dubbele nat tabellen
- niet via lan te beheren
Eigenlijk zoek ik dus een accesspoint die voldoet aan alle onderstaande punten voor ongeveer €150,-
+ gescheiden gastnetwerk
+ makkelijk via een app het wachtwoord van het gastnetwerk kunnen veranderen
+ te beheren via het lan netwerk
Kan iemand mij iets aanbevelen voor deze situatie, Ubiquiti maybe?
De eigenaar wil graag zelf de wachtwoorden bepalen en instellen, via een app lijkt mij dit het beste aangezien via de webinterface dit te moeilijk is.
De huidige situatie is als volgt:
Modem > tp link Archer C2 (lan) > linksys router via de WAN poort aangesloten (gasten)
De linksys router zal vervangen moeten worden voor een ander apparaat, het liefst een accesspoint.
Een router is ook mogelijk maar ik wil dubbele NAT tabellen eigenlijk voorkomen en via het LAN zou ik graag het gastnetwerk willen kunnen beheren.
Wat ik toe voor ideeën heb:
WDR4300 kopen en DD WRT erop zetten en als access point in te stellen en aansluiten via een LAN poort.
+ gescheiden gastnetwerk
+ via lan te beheren
+ geen dubbele nat
- geen fatsoenlijke app om makkelijk wachtwoord gastnetwerk te wijzigen
Archer C2 kopen en aansluiten via de WAN poort, het normale wifi netwerk van deze router gebruiken om het wachtwoord van het gastnetwerk te wijzigen via de app.
+ gescheiden gastnetwerk
+ tether app om wachtwoord gastnetwerk te wijzigen
- dubbele nat tabellen
- niet via lan te beheren
Eigenlijk zoek ik dus een accesspoint die voldoet aan alle onderstaande punten voor ongeveer €150,-
+ gescheiden gastnetwerk
+ makkelijk via een app het wachtwoord van het gastnetwerk kunnen veranderen
+ te beheren via het lan netwerk
Kan iemand mij iets aanbevelen voor deze situatie, Ubiquiti maybe?