Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasDeMoor
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-12-2022
Dag iedereen,

Ik heb al een tijdje een probleem bij verschillende games. Tijdens het gamen heb ik last van heel scherpe en gekartelde randen, ook al staat de AA ingesteld op x4 of x8.

Een bijkomend verschijnsel is dat de sommige objecten die wat verder zijn "flikkeren".

Dit verschijnsel treedt op bij alle games, maar dit is het ergste bij GTA V.

Vroeger had ik een GTX 550Ti en had ik dit probleem niet. Het probleem is ontstaan toen ik mijn GPU heb ge-upgradet naar een GTX 970, samen met een nieuwe voeding (Corsair AX860i).

Ik moet er wel bijzeggen dat ik al redelijk wat problemen heb gehad met deze voeding: de PC viel geregeld uit . Maar om de één of andere reden doet dit probleem zich niet meer voor. Ik ben van plan om binnenkort mijn CPU te upgraden en dus ga ik waarschijnlijk ook mijn voeding vervangen. Ik heb gehoord dat mijn AA-probleem misschien aan de voeding kan liggen.

Hier een overzicht van de componenten van mijn PC:
- CPU: AMD FX-8150 @ 3.6 GHz
- RAM: 8 GB
- GPU: ASUS GTX 970 STRIX 4 GB (Overclocked vanuit de fabriek)
- PSU: Corsair AX860i
- Mobo: ASUS Sabertooth 990FX (Eerste Generatie)
- Behuizing: Antec Twelve Hundred

Ik ben op deze moment niet thuis, maar zal zo snel mogelijk screenshots en video's posten van mijn probleem :)

Mijn excuses als dit topic niet in het juiste subforum staat en eveneens voor de (te) lange post :)

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59

Nemesizz

Untouchable

Ik heb gehoord dat mijn AA-probleem misschien aan de voeding kan liggen.
Om daar maar mee te beginnen: Nee, dat kan niet. Voeding heeft geen enkele invloed op of AA werkt of niet.
Als er wat met je voeding is crashed je PC gewoon (vastloper / reboot dat soort dingen). Geen FPS dips, geen AA kartels, en dat soort ongein (kan gewoon niet).

Check de opties bij de drivers van nVidia even.
Meestal staat daar wel opties voor Anti Alliasing, meestal op 'toepassing gebonden' , maar kan zijn dat het daar staat uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasDeMoor
Nemesizz schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:34:
[...]

Om daar maar mee te beginnen: Nee, dat kan niet. Voeding heeft geen enkele invloed op of AA werkt of niet.
Als er wat met je voeding is crashed je PC gewoon (vastloper / reboot dat soort dingen). Geen FPS dips, geen AA kartels, en dat soort ongein (kan gewoon niet).

Check de opties bij de drivers van nVidia even.
Meestal staat daar wel opties voor Anti Alliasing, meestal op 'toepassing gebonden' , maar kan zijn dat het daar staat uitgeschakeld.
Bedankt voor je reply. Ik heb al geprobeerd om AA te forceren in het NVIDIA Control Panel, maar veel verschil is er niet.

Onlangs heb ik mijn driver volledig gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. De laatste driver update heeft de situatie een beetje verbeterd.

Ik zal vanavond nog eens proberen sleutelen met verschillende settings in het NVIDIA Control Panel. Ik laat zeker en vast nog iets weten :)

[ Voor 25% gewijzigd door JonasDeMoor op 11-12-2015 13:39 . Reden: Onvolledige Post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 08:32

MarvinJames

Theatermaker

Misschien helpt een screenshotje voor de lezers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasDeMoor
Tsux schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:13:
Misschien helpt een screenshotje voor de lezers?
Ik ben nu niet thuis, maar zal vanavond enkele screenshots posten :)

UPDATE: Hier enkele screens van GTA V. Dit zijn screenshots tijdens het stilstaan; als ik met mijn character rondloop e.d. vallen de gekartelde randen en flikkeringen duidelijker op.

De screenshots staan op mijn OneDrive; heb nog niet genoeg Karma om images te uploaden: http://1drv.ms/1NLbmlf

Gelieve me te laten weten als er eventueel extra info nodig zou zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door JonasDeMoor op 11-12-2015 21:37 . Reden: Screenshots toegevoegd aan laatste post & Extra Info toegevoegd ]