Kef C60 revisie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinusvdmeulen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-12-2023
Hallo Tweakers,

Deze week heb ik een setje Kef C60 speakers opgehaald. De speakers zijn qua uiterlijk in topconditie!
Ik kon ze goedkoop ophalen omdat ze 1 mankement hebben waardoor ze niet meer bruikbaar zijn :-(

Ik heb eigenlijk geen idee of hier iemand is die verstand heeft van speaker revisies, maar ik ga het toch vragen!
De rubberen randen van de woofers laten los van de cone. Deze zijn door de vorige eigenaar met verkeerde lijm gereviseerd. hij heeft er daarom afstand van gedaan.

Ik heb ondertussen beide cones en rubbers helemaal schoongemaakt met ipa. De lijm is onderweg.
Heeft iemand tips voor me om dit zo recht mogelijk te doen? De speakers moeten namelijk niet schrapen.

Alvast bedankt!

Marinus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurriendijkstra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:21
Dit is redelijk goed te doen, ik heb zelf enkele speakers van nieuw leven voorzien op deze manier. Het makkelijkst is om wasknijpers te gebruiken bij het plaatsen van nieuwe randen.

Ah, ik wilde hier eigenlijk uitleggen hoe dat in z'n werk gaat, maar dat staat allemaal al beschreven op de volgende pagina:

http://www.goodhifi.com/Refoam%20Instructions/Refoam%20handleiding.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinusvdmeulen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-12-2023
jurriendijkstra schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:28:
Dit is redelijk goed te doen, ik heb zelf enkele speakers van nieuw leven voorzien op deze manier. Het makkelijkst is om wasknijpers te gebruiken bij het plaatsen van nieuwe randen.

Ah, ik wilde hier eigenlijk uitleggen hoe dat in z'n werk gaat, maar dat staat allemaal al beschreven op de volgende pagina:

http://www.goodhifi.com/Refoam%20Instructions/Refoam%20handleiding.htm
Het probleem is dat de conus is losgelaten, de rand zit nog vast aan het frame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Als het te moeilijk wordt zou je het door een reparatie bedrijf kunnen laten doen ik heb het ook een keer laten doen en viel mij heel erg mee wat de kosten waren.

Audio service Elst bijvoorbeeld .