Game Controller voor de PC

Pagina: 1
Acties:

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een Game Controller voor de PC. An sich niet zo moeilijk, want die liggen er genoeg bij bijvoorbeeld Media Markt. Ik zoek er echter een die ik met een hand kan vasthouden en bedienen.

Wat is je budget?
Minder belangrijk. Als ik er een heb, dan ben ik al heel blij.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het belangrijkste is dat ik hem met een hand kan vasthouden en bedienen. Ik kijk bijvoorbeeld naar zoiets als de Wii controller. De hoeveelheid knoppen is ook niet zo belangrijk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De toepassing hiervoor is mijn telescoop. De telescoop wordt via een "normale" Windows 10 laptop aangestuurd. Binnen de software die de aansturing regelt is de mogelijkheid om een game controller te gebruiken. In een aantal gevallen is dat wel gemakkelijk. De telescoop kan dan namelijk draaien door middel van die knoppen. Kijken en tegelijk draaien is in een aantal gevallen heel handig. Momenteel gebruik ik een Xbox 360 controller, maar die moet ik met twee handen gebruiken. Als ik een controller, die ik met een hand kan gebruiken vind, dan heb ik de andere hand vrij voor andere zaken, die ik tijdens het waarnemen ook doen moet. (Eigenlijk kom ik gewoon een hand tekort.) Weet iemand hier iets op?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
moet hij echt in je hand liggen? of mag hij ook op de grond liggen als een toetsenbord?

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-02 15:16
Denk dat zo'n flightsimulator Joystick het beste is maar die zet je neer die hou je niet vast zeg maar.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT