Autoradio met navigatiesysteem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-07 16:21
Hallo,

Ik heb in mijn auto een oude radio nog zitten, met een 1din ingang zeg maar. Een sleuf. Ik wil daar graag een radio met bluetooth en navigatie in. Waar kan ik deze het beste halen? Via de Nederlandse webshops begint dit met 400 euro, bij aliexpress kan ik ze voor 200 dollar krijgen. Waar moet ik op letten ? En werkt de GPS ook (software etc.) gelijk? Ook als ik een radio uit china importeer? Werkt de GPS zo of heb ik een antenne nodig?

Gr Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-06 16:36

Praetextatus

the dutch_paki

Kan wat goedkoper: https://www.navaudio.nl/1-din-autoradio-s-navigatie/52/
Ik zou zelf dit hier kopen, gezien de garantie. En soms heb je inderdaad een antenne nodig.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:28

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je krijgt meestal een flash kaartje er bij met sat nav software erop en Europese kaarten, deze kunnen wel al enkele jaren oud zijn. Ook al de nodige extra antennes zitten erbij.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Welke bedoel je praetextatus?

Werkt de navigatie van deze dingen wel goed? Als je garmin of tomtom gewent bent? Is er iemand die ervaring heeft met een of ander systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Ik weet natuurlijk niet wat voor auto je hebt, maar ik heb zelf een Toyota Yaris, en daar heb ik een dubbeldin Pioneer AVIC-f910BT zitten, alles wat ik wil en navigatie vind ik zelf erg prettig, ik kom van de iPhone navigatie vandaan.

Ik zal altijd oppassen met die Chinese spullen, soms is het goed, maar vaak is het ook troep.

Een radio die ik je aan kan raden is bijvoorbeeld de Becker Indianapolis Pro, is al wat ouder, maar is kwalitatief erg goed, of een Pioneer HU met een uitklapscherm.

Parrot heeft volgens mij ook een enkel din radio, weet het niet zeker.

Sf95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:39

Tomatoman

Fulltime prutser

Ongeacht wat je overweegt te kopen, wil je vooraf natuurlijk goed weten of er Nederlands kaartmaterial bij zit, hoe oud dat is en hoe je aan updates kunt komen. Hoe langer het systeem dat je op het oog hebt op de markt is, des te kleiner de kans is dat er nog veel updates zullen verschijnen. Als je deze informatie niet kunt krijgen van de verkoper, is dat vaak een teken dat er iets niet in orde is.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-07 09:12
Kan je uit eigen ervaring vertellen dat een kaart update voor een pioneer avic 2 din's radio in mijn oude auto 100 a 140 euro kostte. Dat zijn de kosten voor de jaarlijkse uitgave van kaarten. Je begrijpt wel dat ik pas mijn kaarten hebt geupdate toen de auto een jaar of 3 oud was.

Bij een los navigatiesysteem krijg je veel vaker updates. Dus stel jezelf de vraag hoe vaak ga je de navigatie echt gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door D-dark op 11-12-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53
Persoonlijk zou ik nooit meer vast willen zitten aan een (duur) ingebouwd navigatiesysteem.

Zelf heb ik een Pioneer appradio waar ik via mijn telefoon met google maps navigeer.

Ik merk altijd dat als ik lease/huurauto's rijd ik toch altijd terugval op google maps vanwege perfecte fileinformatie.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Bij autoradios met navigatie is het zo dat je krijgt waarvoor je betaalt.
Wij hebben zowel een Kenwood 2 din unit gehad (vrij prijzig ook nog!) met Garmin navigatie, en dat was echt verschrikkelijk. Nu een Zenec in de auto, maar die navigatie is niet veel beter.

Als je TomTom of Google Maps gewend bent dan ga je je gruwelijk ergeren aan zeker de goedkope autonavigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Als ik dit allemaal hoor, wil ik wel zo'n appradio van pioneer. Even wachten op een mooie aanbieding, die krengen zijn loeiduur. Is ook zo wat als ik een radio heb die even duur is als mijn auto ( ongeveer :p )

Als ik een radio met bijv. android 4.4 erop koop kan ik natuurlijk google maps gebruiken, werkt dit dan ook of heb je daar toch wel wifi/4g voor nodig?

[ Voor 26% gewijzigd door Beavbusi op 12-12-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Beavbusi schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:41:
Als ik dit allemaal hoor, wil ik wel zo'n appradio van pioneer. Even wachten op een mooie aanbieding, die krengen zijn loeiduur. Is ook zo wat als ik een radio heb die even duur is als mijn auto ( ongeveer :p )

Als ik een radio met bijv. android 4.4 erop koop kan ik natuurlijk google maps gebruiken, werkt dit dan ook of heb je daar toch wel wifi/4g voor nodig?
Ik moet zeggen dat ik de Appradio niet opnieuw zou kopen. De Appradio mode heb je niets aan wat mij betreft (ondersteund Spotify en Google maps niet geloof ik). Wat wel zou kunnen werken is Mirrorlink (als je telefoon dat ondersteunt) maar is ook beperkt qua apps.

Zelf heb ik mijn telefoon geroot en kan ik vai ARunchained dan dus gewoon het beeld van mijn telefoon op de autoradio krijgen (en dus alles doen wat je op je telefoon kunt). Dit klinkt heel leuk en het ziet er super uit, gebruiken doe ik het in de praktijk echter nooit.

Mijn telefoon zit in een praktisch beugeltje op een handige plek, ik heb mijn navigatie net zo lief op dat scherm. Enige voordeel van het inpluggen in de appradio is dat hij dan de externe GPS ontvanger gebruikt die veel betere ontvangst heeft. Enige functie van de radio die ik echt gebruik is A2DP om mijn spotify te streamen, dat had ook wel met een eenvoudigere radio gekund.

Als ik het opnieuw zou moeten doen zou ik een leuke radio kopen die A2DP ondersteunt en daarbij een losse GPS-bluetooth ontvanger om het signaal op de telefoon te verbeteren.

Duur was hij trouwens niet, volgens mij heb ik er iets van 200 euro voor betaald.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Wat is a2dp? Ik kan toch ook gewoon een bluetooth radio kopen? Dan koop ik wel gewoon een houder voor mijn telefoon. Is zo te horen makkelijker, beter en goedkoper.

Bedankt voor het advies, ik weet wat ik moet gaan kopen ongeveer. Alleen nog even een auto houder zoeken voor mijn oneplus two :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Ik heb de Kenu Airframe en die werkt echt perfect, simpel maar doeltreffend.

Het is dan wel zo dat ik toevallig een ventilatierooster op een ideale plek heb, moet je beetje geluk mee hebben.

Editie;
A2DP is een bluetooth protocol waarmee je audio op goede kwaliteit kunt streamen. Als ik in mijn auto stap gaat spotify automatisch verder met afspelen, werkt echt super.

Als ik nog een radio moest kopen zou A2DP mijn enige harde eis zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door assje op 12-12-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Ik heb eerst maar voor 2 euro eentje op aliexpress gedaan, met zo'n zuignap. Als die goed is en bevalt hou ik hem anders kijk ik verder. Ik ga zoeken of ik een mooie radio kan vinden met bluetooth AD2P .

Dankjewel voor het advies, mods hier kan een slot op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:39

Tomatoman

Fulltime prutser

Beavbusi schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 20:13:
Ik heb eerst maar voor 2 euro eentje op aliexpress gedaan, met zo'n zuignap. Als die goed is en bevalt hou ik hem anders kijk ik verder. Ik ga zoeken of ik een mooie radio kan vinden met bluetooth AD2P .

Dankjewel voor het advies, mods hier kan een slot op.
offtopic:
Topics blijven in beginsel open. Als niemand meer reageert, valt het topic na een tijdje vanzelf van de pagina met meest recente topics af.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Ik zou een Android 2 DIN nemen. ben je vrij in de navigatie software die je kiest. En veel meer audio support en zeker als straks Foobar beschikbaar komt voor de mobiele platformen. Hopelijk eenvoudig dsd support, hoef ik niet heel mn SACD iso verzameling naar flac te converteren.

Voor 200 euro heb je leuke apparaten op Ebay Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
Waarom niet gewoon een brodit houder of een klem als dit http://www.pdashop.nl/pro...ersal-passive-holder.html. Elke telefoon past erin, geen dure autoradio nodig en met een van de Android/iOs navigatieapps altijd up to date. Afhankelijk van je telefoon ook een veel beter en groter scherm.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:10
Praetextatus schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:18:
Kan wat goedkoper: https://www.navaudio.nl/1-din-autoradio-s-navigatie/52/
Ik zou zelf dit hier kopen, gezien de garantie. En soms heb je inderdaad een antenne nodig.
Doe maar niet, dat bedrijf stond bekent om zijn oplichtingspraktijken

----------------------

De Pioneer navigatie toestellen zijn erg fijn, en de mogelijkheden zijn eindeloos
In mijn vorige auto had ik een Pioneer AVIC-F960DAB zitten

Mocht het budget het toelaten zou ik naar zoiets kijken, die zijn er ook met een klap scherm :)
Pagina: 1