C++ DLL integreren in Matlab code

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTBandit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-07 13:57
Ik ben voor mijn stage bezig met het ontwikkelen van aansturing van servomotoren. Ik maak gebruik van of-the-shelf controllers voor de aansturing, die communiceren via een seriële bus. Omdat de mensen die de motors uiteindelijk gaan gebruiken niet bijzonder technisch zijn, heb ik in C++11, met behulp van het Qt framework een Dynamic Link Library geschreven, welke een eenvoudige interface bied met de motoren. Deze DLL verbind met de seriele poort via de QSerialPort classe in het Qt framework. De library heeft simpele functies voor het instellen en opvragen van de besturingsparameters van de motoren. Wanneer de gebruiker via deze functies gegevens opvraagt of wijzigt, dan zorgt de DLL ervoor dat deze acties vertaal worden naar iets wat de motor begrijpt.

Nu de motorcontroller library klaar is _/-\o_ , moet ik deze library integreren met Matlab. Ik heb ondertussen genoeg ervaring met C++ om alles te maken wat ik wil maken, maar Matlab is nieuw voor me.
Ik heb uit de documentatie van matlab begrepen dat het mogelijk is om met een C++ gebaseerde DLL te communiceren. Ik niet goed hoe ik dit moet aanpakken :? , en vroeg me af of jullie tips of aanbevelingen hebben over hoe ik dit moet aanpakken ?
Alvast bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 09:02
Many homegrown libraries or libraries that have only been tested from C++ have interfaces that are not usable and require modification or an interface layer. In this case, we recommend using MEX-files.
Maw je calling convention moet cdecl zijn anders gaat het niet werken.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.