Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Fritz! 7360 icm AC66U "trage" internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

• karimmm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23:13
Hallo Tweakerts,

Een tijdje geleden ben ik overgestapt naar Fiber en heb daarbij een abonnement van 500mb/s genomen en daarbij kreeg ik de Fritz!box 7360. Ik had zelf een AC66U (met Merlin fw erop) dus dat heb ik eraan gehangen. Mijn scenario is dat de Fritz!box hangt aan de glasvezelmodem, AC66U is op de 2e poort aangesloten, wat 1gb/s moet doorvoeren.

Echter kom ik nooit hoger dan 20-30mb/s downloadsnelheid en 10-15mb/s upload (. Ik ben mijn Fritz! omgeving ingedoken en had bij connection setting "Data throughput" gevonden. Hierin stond (standaard) bij upstream 12000kbit/s en downstream 92000kbit/s. Ik heb de waarden hierin veranderd naar 500000 kbit/s bij beiden maar downloadsnelheid wordt ietsje trager nu waarin de upload echter beter wordt.
(Resultaten: http://imgur.com/a/QN8fD)

Ik test deze downloadsnelheden uiteraard via mijn Asus router en dit test ik draadloos, omdat ik hier altijd zelfde snelheden haal op bekabeld als draadloos.

Hierbij is dus mijn vraag: Hoe kan ik dit dusdanig instellen dat ik meer van mijn internetsnelheid benut dan nu?

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:02
Begin eerst in ieder geval je testen bekabeld te doen, dan sluit je het wireless netwerk in ieder geval uit.

Op welke manier staan de Fritz en de Asus ingesteld? Als router en AP? Of beide als router?

Sluit je computer is direct bekabeld aan op de Fritz en doe dan een test draaien

• karimmm
nooberke schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:15:
Begin eerst in ieder geval je testen bekabeld te doen, dan sluit je het wireless netwerk in ieder geval uit.

Op welke manier staan de Fritz en de Asus ingesteld? Als router en AP? Of beide als router?

Sluit je computer is direct bekabeld aan op de Fritz en doe dan een test draaien
Als eerste: Bedankt voor je snelle reactie!

- Fritz is aangesloten op glasvezelmodem, dus die ontvangt het internet en stuurt dat door naar de Asus. In principe staat de Fritz als een normale router geconfigureerd, alleen staat WLAN (standaard) uit. Asus is zo ingesteld om internet te ontvangen van Fritz.

- Op kabel heb ik exact dezelfde down- en uploadsnelheden als draadloos, in mijn situatie maakt dat vrij weinig uit!

• nooberke
karimmm schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:18:
[...]

Als eerste: Bedankt voor je snelle reactie!

- Fritz is aangesloten op glasvezelmodem, dus die ontvangt het internet en stuurt dat door naar de Asus. In principe staat de Fritz als een normale router geconfigureerd, alleen staat WLAN (standaard) uit. Asus is zo ingesteld om internet te ontvangen van Fritz.

- Op kabel heb ik exact dezelfde down- en uploadsnelheden als draadloos, in mijn situatie maakt dat vrij weinig uit!
Probeer is direct bekabeld op de Fritz zoals ik aangaf, ook heb je zoals ik goed begrijp twee routers in het netwerk

Ik ben niet zo bekend met de Fritz en Fiber maar of de Fritz moet bridgen (of er tussenuit????) of de Asus als AP. Een router achter een router is niet de bedoeling...maar ik kan me niet voorstellen dat je daardoor maar 30Mbit haalt. Probeer eerst maar is direct aan de Fritz

• karimmm
nooberke schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:21:
[...]

Probeer is direct bekabeld op de Fritz zoals ik aangaf, ook heb je zoals ik goed begrijp twee routers in het netwerk

Ik ben niet zo bekend met de Fritz en Fiber maar of de Fritz moet bridgen (of er tussenuit????) of de Asus als AP. Een router achter een router is niet de bedoeling...maar ik kan me niet voorstellen dat je daardoor maar 30Mbit haalt. Probeer eerst maar is direct aan de Fritz
Ik heb het toch getest en daaruit blijkt je gelijk.

Bekabeld haalde ik het volgende:
up: 94
down:94,79

Draadloos:
up:44,28
down: 27,64

En de Fritz moet inderdaad bridgen, de Asus kan namelijk niet ontvangen van de glasvezelmodem, enkel van een ander router.

[Voor 8% gewijzigd door karimmm op 11-12-2015 11:33]

• nooberke
Dat lijkt een 100Mbit poort te zijn, met wat voor apparaat test je? Heeft deze wel een Gbit poort?

• karimmm
Dat lijkt een 100Mbit poort te zijn, met wat voor apparaat test je? Heeft deze wel een Gbit poort?

Jazekers, poort 1 en poort 2 zijn Gbit. Ik heb poort 2 op 1Gbit gezet ipv 100mbs!

Asus is op poort 2 aangesloten.

• lithoijen
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20-10 15:04
fritzboxen hebben vaak een eco mode die de lan poorten naar 100Mbit zet. Controleer dat ook even.

• karimmm
lithoijen schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:38:
fritzboxen hebben vaak een eco mode die de lan poorten naar 100Mbit zet. Controleer dat ook even.
Die is van toepassing op poort 3 en 4, waar IPTV is op aangesloten

• nooberke
karimmm schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:37:
[...]

Jazekers, poort 1 en poort 2 zijn Gbit. Ik heb poort 2 op 1Gbit gezet ipv 100mbs!

Asus is op poort 2 aangesloten.
Ik bedoel je computer, die kan ook een 100Mbit poort hebben ;)

• lithoijen
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20-10 15:04
Ik zie dat alleen poort 1 & 2 1000Mbit zijn, maar bij de meeste Fritz!boxen worden de Gbit poorten ook teruggezet naar 100Mbit als de Eco of green modus is geactiveerd. Geen idee of dit ook is bij de 7360, maar gezien mijn ervaring met andere fritz1boxen denk ik eigenlijk van wel.

• karimmm
nooberke schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:55:
[...]

Ik bedoel je computer, die kan ook een 100Mbit poort hebben ;)
Op die manier, kan inderdaad mijn beperking zijn. Is er een andere manier om te kijken wat voor snelheid mijn router (maximaal) doorvoert?
lithoijen schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:08:
Ik zie dat alleen poort 1 & 2 1000Mbit zijn, maar bij de meeste Fritz!boxen worden de Gbit poorten ook teruggezet naar 100Mbit als de Eco of green modus is geactiveerd. Geen idee of dit ook is bij de 7360, maar gezien mijn ervaring met andere fritz1boxen denk ik eigenlijk van wel.
Bij mij zijn poort 1 en 2 op 1GBit ingesteld, poort 3 en 4 op 100.

• nooberke
Op die manier, kan inderdaad mijn beperking zijn. Is er een andere manier om te kijken wat voor snelheid mijn router (maximaal) doorvoert?
Kijk eerst is even wat je link snelheid computer-->router is, dat is de simpelste om achter te komen.

Waarschijnlijk kan je in de Asus of Fritz ook wel ergens zien of de poort tussen beide op Gbit draait.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:33

Brahiewahiewa

boelkloedig

karimmm schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:32:
[...] de Asus kan namelijk niet ontvangen van de glasvezelmodem, enkel van een ander router.
Hûh? dat lijkt me sterk

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True