Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iPhone wifi kan niet uit?

Pagina: 1
Acties:

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Op mijn iPhone 6 met iOS 9.2 valt mij op dat wanneer ik de WiFi uit zet ik nog steeds mijn Chromecast via gast modus kan bedienen. WiFi staat dus helemaal niet uit.

Is dit normaal? En hoeveel zin heeft het dan nog om WiFi uit te zetten? Tracking verkom je niet en energiebesparing zal ook meevallen.

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / GTE

• hoofdcoach
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 28-11-2019
Lijkt erop dat als je eenmaal verbonden bent met je Chromecast je ook gewoon via 3G/4G de Chromecast kan bedienen (en dan loopt het via Google) omdat je Chromecast nog wel op WiFi zit.

Edit:
Lees dit eens: https://support.google.com/chromecast/answer/6109286?hl=en
Met guest mode kunnen mensen jouw Chromecast bedienen zonder met je WiFi verbonden te zijn.

[Voor 33% gewijzigd door hoofdcoach op 11-12-2015 11:22]

• supersnathan94
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21-10 19:27
Is dit normaal? En hoeveel zin heeft het dan nog om WiFi uit te zetten? Tracking verkom je niet en energiebesparing zal ook meevallen.
Nou als je via 3G/4G gaat zijn beiden juist precies niet het geval. Het kost én meer stroom én je bent "makkelijker" te volgen.

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 07:51

Hoedje

Moderator Apple Talk
Maar goed een misverstand dus. Wifi kan wel degelijk uit :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
hoofdcoach schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:20:
Lijkt erop dat als je eenmaal verbonden bent met je Chromecast je ook gewoon via 3G/4G de Chromecast kan bedienen (en dan loopt het via Google) omdat je Chromecast nog wel op WiFi zit.

Edit:
Lees dit eens: https://support.google.com/chromecast/answer/6109286?hl=en
Met guest mode kunnen mensen jouw Chromecast bedienen zonder met je WiFi verbonden te zijn.
De link gaat enkel over het bedienen van de Chromecast zonder met hetzelfde WiFi netwerk verbonden te zijn. Wat ik bedoel is dat mijn iPhone blijkbaar de broadcast van de Chromecast nog steeds oppikt en er zelf mee kan communiceren als WiFi uitgeschakeld is, vreemd toch?
supersnathan94 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:35:
[...]
je bent "makkelijker" te volgen.
Verstoppen voor de overheid heb ik opgegeven, maar private organisaties (winkeliers) hoeven zo min mogelijk van mij te weten tenzij er een uitstekende dienst voor terug krijg.

[Voor 16% gewijzigd door Deveon op 11-12-2015 17:13]

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / GTE

• supersnathan94
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21-10 19:27
Deveon schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:57:
[...]

Verstoppen voor de overheid heb ik opgegeven, maar private organisaties (winkeliers) hoeven zo min mogelijk van mij te weten tenzij er een uitstekende dienst voor terug krijg.
Ja en daarom scrambled iOS mac adressen dus standaard. Overigens is het tracken via bleutooth en andere methoden veel gemakkelijker.

Ik vind het wel handig dat ik in het geval van een aanklacht gewoon kan zeggen nee hoor vraag meneer Jumbo maar. Mijn telefoon is daar aanwezig geweest XD.

• Knielen
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:49
Deveon schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:57:
[...]

De link gaat enkel over het bedienen van de Chromecast zonder met hetzelfde WiFi netwerk verbonden te zijn. Wat ik bedoel is dat mijn iPhone blijkbaar de broadcast van de Chromecast nog steeds oppikt en er zelf mee kan communiceren als WiFi uitgeschakeld is, vreemd toch?
Als je zelf op 3g/4g zit en je chromecast is verbonden via wifi dan verbindt google jouw telefoon automatisch via de cloud met je chromecast, wifi wordt dus op dat moment niet gebruikt
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True