[WN SERVER] Software om hardware bij te houden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soribaj
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 10:46
Hallo,

Ik had een simpel vraagje, ik kom er met google zo even niet uit.

Ik ben opzoek naar software (liefst gratis) waar je hardware in kan bijhouden en wie de eigenaar daarvan is etc.

- Dit moet draaien op Windows.
- Handmatig aanvullen (dus geen auto detect tool)

Ik ben benieuwd wat mensen hier gebruiken en of je dat zou aanraden

Groet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:53
Het meest simpel als je toch geen auto detect wil gebruiken voor je CMDB is denk ik een excel sheet of een database maken met de eigenschappen die jullie willen registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik zou hier ook Excel voor gebruiken of OpenOffice als je het MS Office pakket niet bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soribaj
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 10:46
Begrijp me niet verkeerd, maar ik vind een bestandje een beetje amateuristisch en vatbaar voor corruptie of andere fouten.

Ik wil een systeem wat ik op een machine (vm of server) kan draaien en waar ik eventueel meer mensen toegang tot kan geven.

Mijn voorganger gebruikte Django (https://www.djangoproject.com/) op een Linux server. Maar ik heb helaas weinig tot geen ervaring met linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Een database is ook "maar een bestandje" en juist gevoeliger voor andere factoren dan enkel data-corruptie. Als je Windows 7 of nieuwer hebt, beschik je over "versioning": http://windows.microsoft....s-files-faq#1TC=windows-7

Als het voor gebruik tussen meer collega's gaat dan kijk je bevoorbeeld naar cloud oplossingen zoals OneDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 16:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Jabiros schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:46:
Ik wil een systeem wat ik op een machine (vm of server) kan draaien en waar ik eventueel meer mensen toegang tot kan geven.
Leg dat dan ook even in de topicstart uit... En daar mist nog wel wat meer informatie:
  • Wat zoek je precies voor tool
  • Welke informatie wil je gaan bijhouden, en welke bronnen wil je daar voor gebruiken
  • Welke randvoorwaarden stel je (OS type, webbased, client/server, etc)
  • Welke eisen stel je (beschikbaarheid, etc)
  • Welke oplossingen heb je zelf al gevonden en waarom voldeden deze niet
  • Etc.
Het is niet de bedoeling om hier maar een request te doen, en dat wij langzaam maar alle informatie uit je moeten gaan trekken. Wil je dan ook je topicstart even aanvullen? :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Hardware inventory d.m.v SCCM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ach welnee joh, gewoon een extra veldje in AD aanmaken, klaar

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:53
Das een autodetect tool, en wil ie dus niet gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Document in Google Docs of vergelijkbaar systeem? Kan iedereen tegelijk openen en aanvullen. Anders een database met frontend.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 18:22
Jabiros schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:38:
Hallo,

Ik had een simpel vraagje, ik kom er met google zo even niet uit.

Ik ben opzoek naar software (liefst gratis) waar je hardware in kan bijhouden en wie de eigenaar daarvan is etc.

- Dit moet draaien op Windows.

Ik ben benieuwd wat mensen hier gebruiken en of je dat zou aanraden

Groet
Notepad / notepad ++
Calc (LibreOffice)
Base (LibreOffice)
Active Directory

Draait allemaal op Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Zou dit ook niet met topdesk kunnen? Hier kan je gebruikers aanmaken, groepen aanmaken hardware registreren een aan groepen toewijzen bijvoorbeeld.

Er is hier een gratis versie van, maar wat je hier mee kan weet ik niet, geen ervaring. Met de pro functie heb ik ook niet veel ervaring maar weet wel dat het kan.

Volgens mij word dit wel geinstalleerd op een linux systeem, maar wat is er mis met iets nieuws leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-07 10:58

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:25

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

hurthonkey365 schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:44:
Zou dit ook niet met topdesk kunnen? Hier kan je gebruikers aanmaken, groepen aanmaken hardware registreren een aan groepen toewijzen bijvoorbeeld.

Er is hier een gratis versie van, maar wat je hier mee kan weet ik niet, geen ervaring. Met de pro functie heb ik ook niet veel ervaring maar weet wel dat het kan.

Volgens mij word dit wel geinstalleerd op een linux systeem, maar wat is er mis met iets nieuws leren?
Dit kan inderdaad allemaal in TOPDesk, en TOPdesk draait ook op Windows. Echter is de free variant alleen in de cloud beschikbaar geloof ik.

War is the only proper school of the surgeon.

• mufana
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06-2023
Je kunt zoiets ook zelf in elkaar flansen met PowerShell en SQL Express.Bouw er een simpel frontend voor waarmee je de data uit SQL kunt halen en je bent klaar. Gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Jabiros schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:38:

Waarom zou je dit willen? The name of the game is...automatisering...toch? ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Pagina: 1