Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Word kopieert naar 2de pagina

Pagina: 1
Acties:

• kennyvladslo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-09 21:07
Hallo iedereen,

gezien mijn beperkte word kennis (schaam) zit ik nu met een probleem waar ik de oplossing niet van vind.
Ik heb pdf geconverteerd met adobe dc pro naar word doc en nu wil ik deze (werk met office 2010 suite, betaalde, welke ik al jaren gebruik) kopieren en plakken in een nieuw document.
Telkens plaatst "word" het gekopieerde op een 2de pagina zonder meteen onder de opmaak te plakken van mijn standaardpagina.
Wie kan mij het licht laten zien in dit probleem wat voor mij een groot probleem is gezien ik zo een 100 tal documenten moet redden...

Alvast bedankt!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:35

Zerora

Ik Henk 'm!

Kopieer je niet gewoon een pagina-einde en/of een sectie-einde mee steeds? Dat zou wel het een en ander verklaren.

Misschien gewoon de tekst via een kladblok ofzo naar Word kopieren een idee?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Telkens plaats word het gekopieerde op een 2de pagina zonder meteen onder de opmaak te plakken van mijn standaardpagina.
Wat bedoel je daar te zeggen?

Hoe dan ook: OCR'en (tekstherkenning van een scan) levert meestal geen schone tekst op. En inderdaad kan er bijv. een hard pagina-einde staan. Klik op de 'omgekeerde P' en zie enige onderwatercode. En zet alle tekst om naar eenzelfde opmaakprofiel zoals platte tekst.

Of wat meer quick&dirty bij 'plakproblemen': plak zonder opmaak, of kopieer/plak tekst inderdaad eerst naar kladblok.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• kennyvladslo
Nee, ik kopieer geen pagina einde mee.
Kopieer gewoon de tekst (opmaak dient behouden te worden) en plak deze onder mijn standaard pagina (welke ik via het bedrijf krijg).
Vervolgens krijg ik mijn leeg standaard pagina (met logo enz) en een 2de pagina met mijn gekopieerde tekst.

Alvast bedankt voor de hulp, ps F_J_K heb mijn mislukte zin aangepast, excuses hiervoor.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:35

Zerora

Ik Henk 'm!

En als je dit doet ipv van kopieren:
- Tabblad Invoegen > Object > Tekst uit bestand invoegen

Doet ie het dan wel goed?

Andere mogelijkheid is, om de PDF pagina gewoon als afbeelding in Word weg te zetten.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Best kans dat er in het opmaakprofiel is opgenomen dat er een pagina-einde voor zit. Haal die weg in de eigenschappen.
Dat wil je m.i. nooit doen bij geOCR-de tekst. Althans: je kunt er niet van uit gaan dat de opmaak goed is overgenomen. Onder andere omdat er (meestal) niet met profielen wordt gewerkt maar hard gehax0rde opmaak. Check / corrigeer handmatig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:48
Heb je dat vage zwarte icoontje van Word al eens aangeklikt zodat je ziet wat er qua alinea's, pagina einde, harde enters etc in je document staan?

Weet even niet hoe dat kreng heet.

Of gewoon CTRL+* indrukken. Dat doet hetzelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 11-12-2015 11:48 ]

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:31
Arunia schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:47:
Heb je dat vage zwarte icoontje van Word al eens aangeklikt zodat je ziet wat er qua alinea's, pagina einde, harde enters etc in je document staan?

Weet even niet hoe dat kreng heet.

Of gewoon CTRL+* indrukken. Dat doet hetzelfde.
CTRL + SHIFT + 8 (als je CTRL en * (rechts van Num Lock) indrukt, doe ie het niet)

Kun je niet gewoon de tekst uit het PDF-je kopiëren en dan de opmaak nabootsen in Word?

[ Voor 9% gewijzigd door CappieL op 11-12-2015 11:51 ]

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Gaat het wel goed als je de tekst in een écht leeg document plakt?

Mogelijk zit er bepaalde code in die 'standaardpagina' van je.

• kennyvladslo
Als ik de tekst in een leeg nieuw word document plak doet hij dit perfect.
Zal dat ander sebiet eens proberen crtl...
Pagina: 1