Oudere drivers installeren van AMD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 10:53
Hallo,

Ik heb momenteel de nieuwste Crimson driver geinstalleerd staan voor mijn R9 380.
Omdat een spel dat ik speel (Albion Online) vaak crasht wil ik proberen om het met een oudere driver te proberen. Echter, ik kan deze driver niet vinden op de site van AMD.

Misschien dat ik niet goed kijk, of dat het op een andere manier moet, maar kan iemand mij helpen om een oudere driver te vinden van deze kaart (waarschijnlijk moet dat dan Cataclyst worden).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Hoe heb je de nieuwste Crimson driver geïnstalleerd? Had je daarvoor een andere driver? Bijvoorbeeld Catalyst.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 10:53
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:13:
Hoe heb je de nieuwste Crimson driver geïnstalleerd? Had je daarvoor een andere driver? Bijvoorbeeld Catalyst.
Ja, ik kreeg een melding dat er een software update was dus die heb ik uitgevoerd. Toen had ik Crimson.
Toen heb ik via het configuratiescherm de Crimson software weer verwijderd, maar kon ik geen oudere drivers vinden, dus heb ik opnieuw Crimson geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Oke. Dat verklaart het waarschijnlijk. Download dit programma: http://www.guru3d.com/fil...nstaller-download,20.html (DDU. Display Driver Uninstaller).

Hoe te gebruiken: download het programma > pak het programma uit en start de .exe file. Er opent nu een programmaatje met de vraag of je in safe mode wilt booten. Klik dan "ja" of "ok". Hij boot automatisch dan in safe mode en het programmaatje start weer automatisch op. De rest spreekt voor zich (AMD drivers verwijderen via dat programma). De pc wordt daarna opnieuw opgestart om het te voltooien. Als de pc weer is opgestart kun je de nieuwste AMD drivers installeren :). Succes!

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:40

DeTeraarist

#Boots2Asses

Voor je compleet nieuwe drivers installeert zou ik eerst proberen 2 dlls van de drivers in de root van het spel/programma te zetten. Bij DX9 gaat het om atiumdag.dll en, indien je een 64bit systeem hebt, ook om atiumd64.dll. DX10-12 gebruikt andere namen: aticfx32/64.dll en atidxx32/64.dll . Als het programma de bestanden aanroept zonder het complete path naar de windows driver directory zou het deze 2 bestanden moeten pakken. Scheelt een hoop ellende mocht je voor andere games andere drivers nodig hebben.

Hier een linkje met dll's van de afgelopen jaren: https://mega.nz/#F!8tlAhDyQ!2AkAQukJKAYuIWEzDTGtFA!NtUnxRCQ (op eigen risico, geen idee waar deze vandaan bestanden vandaan komen, maar bij mij werken de 13.12 dlls voor Diablo 3)

[ Voor 26% gewijzigd door DeTeraarist op 11-12-2015 16:19 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen