Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Onedrive en Documenten syncen ongewild

Pagina: 1
Acties:

• Shmoopy
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 04:41
Ik heb op de fonkelnieuwe computer van mijn zus alle Windows Updates geïnstalleerd na de OOBE. Daar zat ook de November update (Threshold 2) bij.

Na de update naar de nieuwste build kwam ik er - tot mijn verbazing - achter dat de bestanden in de map Documenten en Afbeeldingen by default syncen met onedrive. Dit syncen wilde ik uitschakelen.

In de verkenner is er een "map" genaamd OneDrive en dat is voor mij de map voor "cloudopslag". Zo werkte het bij mij vanaf het begin van Windows 8 in november 2012 en ook nu in Windows 10 (build 10240 op twee computers). Zo wilde ik het dus ook instellen bij mijn zus.

Ik bekeek de opties in het outlookaccount. Daar heb ik bij de mappen delen met OneDrive uitgeschakeld.
Dat hielp niet, dus ook in Windows heb ik "Documenten-rechtermuisknop>delen met>delen beeindigen" uitgeschakeld.
Ook bij eigenschappen heb ik het delen uitgezet.

Nu het vreemde: De afbeeldingen worden niet gedeeld maar de map "Documenten" geeft een foutmelding. Een bestand plaatsen in de map documenten is onmogelijk.

Ik heb gezocht en gegoogled (ook in het Engels) op sync onedrive documents,
stop share onedrive documents, stop synchronizing OneDrive, stop synchronizing documents windows 10, enz, enz, enz. Daar wordt verwezen naar de opties in het outlookaccount.

Ik wilde bij eigenschappen de standaardinstellingen herstellen. Maar dat lukt niet. Ik krijg daar een foutmelding met negeren, alles negeren en nog twee knoppen (vergeten een screenshot te maken).
De map weer wèl laten syncen krijg ik nu ook niet meer aan de praat. :?

Hoe kan zoiets simpels als het stopzetten van syncen/sharen fout zijn gegaan.
Ik heb alle instellingen bij OneDrive in het outlookaccount nagelopen, instellingen in Windows 10 nagelopen en flink gegoogled.

Zelf zit ik met twee computers nog op build 10240 en één outlookaccount en bij mij is niets qua opslag gedeeld behalve als ik een bestand/map expliciet in de map OneDrive plaats. Waarom lukt het niet om dit zo bij mijn zus in te stellen?
Wat zie ik over het hoofd?
Was dit syncen ook zo vlak na de OOBE op build 10240 of kwam het door de Threshold 2 update?
Ik ben benieuwd waar het aan ligt... Hoe krijg ik nu een "normale" bibliotheek in de verkenner van Windows 10?

Edit: Zus heeft overigens sinds kort ook een Windows Phone waar hetzelfde outlookaccount wordt gebruikt. Zou het daaraan liggen? Ook hierover gegoogled zonder resultaat.

[Voor 7% gewijzigd door Shmoopy op 10-12-2015 23:49]

• DeTeraarist
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 01:29

DeTeraarist

#Boots2Asses

Na de update naar de nieuwste build kwam ik er - tot mijn verbazing - achter dat de bestanden in de map Documenten en Afbeeldingen by default syncen met onedrive. Dit syncen wilde ik uitschakelen.
Bedoel je hier de document en afbeelding mappen die onder de home directory van de gebruiker staan, of die in de onedrive map staan?
De opties van OneDrive vind je door met de rechtermuisknop te klikken op het OneDrive icoon in de systeembalk(rechtsonderin). Kijk daar vooral even bij het tabblad Account welke folder precies gedeeld zijn en voor de zekerheid ook bij Auto-save of daar bij documenten en afbeeldingen 'Deze PC' staat ingesteld.

Windows Phone kun je wat mij betreft wel doorstrepen als oorzaak. Ik heb op m'n telefoon m'n eigen OneDrive in gebruik, Office365 van de zaak met OneDrive en SharePoint, en ook nog een los werk account.

[Voor 13% gewijzigd door DeTeraarist op 11-12-2015 16:32]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• chevys
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 23-04-2019
Ik heb ook gegoogled!
Ik vond de mededeling dat onedrive alleen kan worden uitgezet met windows 10 pro! Helaas
Daar in heb je dan de mogelijkheid om een vakje aan te vinken om onedrive uit te schakelen.
Hieronder de hyperlink naar de site!
Ik hoop dat je daarmee succes zal hebben!
Ik wil het nl ook graag uitschakelen want ik word gek van de veranderde extenties van onedrive! :(

:)

https://support.office.co...36-40fe-9c38-6efb09f944b0

• chevys
Misschien is er inmiddels al iemand die de oplossing al heeft gevonden!
Dan zou ik graag ook informatie hierover willen !
Dank u!

• chevys
Iemand al de oplossing gevonden ? :)

• Shmoopy
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 04:41
Nee, helaas geen oplossing gevonden.

Ik ga Windows 10 over een paar maanden clean installeren op de notebook van mijn zus. Ik heb bij de upgrade van Windows 10 RTM naar Threshold 2 bij één scherm iets verkeerd aangevinkt (wat betreft Onedrive). Dit krijg ik nu niet meer op een makkelijke manier gewijzigd. Jammer....

Het ging om de vraag waar de documenten standaard opgeslagen moeten worden.
Hier was "Opslaan op OneDrive" aangevinkt in plaats van "Opslaan op deze computer".

• binbero
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 29-10 19:38
Als je one drive wil verwijderen?

Open kladblok

kopieer de text die onder staat en sla op als, bat extensie naam onedrive

@echo off
cls

set x86="%SYSTEMROOT%\System32\OneDriveSetup.exe"
set x64="%SYSTEMROOT%\SysWOW64\OneDriveSetup.exe"

echo Closing OneDrive process.
echo.
taskkill /f /im OneDrive.exe > NUL 2>&1
ping 127.0.0.1 -n 5 > NUL 2>&1

echo Uninstalling OneDrive.
echo.
if exist %x64% (
%x64% /uninstall
) else (
%x86% /uninstall
)
ping 127.0.0.1 -n 5 > NUL 2>&1

echo Removing OneDrive leftovers.
echo.
rd "%USERPROFILE%\OneDrive" /Q /S > NUL 2>&1
rd "C:\OneDriveTemp" /Q /S > NUL 2>&1
rd "%LOCALAPPDATA%\Microsoft\OneDrive" /Q /S > NUL 2>&1
rd "%PROGRAMDATA%\Microsoft OneDrive" /Q /S > NUL 2>&1

echo Removeing OneDrive from the Explorer Side Panel.
echo.
REG DELETE "HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}" /f > NUL 2>&1
REG DELETE "HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}" /f > NUL 2>&1
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True