Toon posts:

Video alleen via VGA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Fujitsu Siemens w530 workstation. Deze gebruik ik zonder videokaart, dus met onboard video, te weten Intel HD 4600 graphics. Ik kan alleen video verkrijgen dmv de VGA aansluiting. Op de achterzijde bevinden zich een VGA, DVI en displaypoort aansluiting.
Volgens de handleiding kan ik van één van deze 3 aansluitingen gebruik maken voor de monitor.

Indien ik gebruik wil maken van de DVI of Displayport aansluiting klinken er bij het opstarten 3 korte piepen (géén geheugenfout, is gecontroleerd). Mijn scherm (IIyama E1900S werkt goed en heeft ook eerder op een ander systeem via DVI gewerkt). De w530 werkt voor de rest perfect, geen fouten oid. Ik wil alleen gebruik maken van een digitaal signaal. Heeft iemand een idee? Kan het liggen aan een biosinstelling of eventueel met de onboard video?
Of is het scherm té oud voor gebruik bij dit veel nieuwere systeem?
(een videokaart heb ik in het verleden ook al eens geprobeerd te installeren, dit leverde ook dezelfde 3 beeps op bij het opstarten.) Bios heeft laatste update gehad, alle recente drivers staan erop.

Het Bios logboek geeft een "foutcode" aan: EFI 01030003 LOCAL CONSOLE COMPONENT WAS NOT DETECTED.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kan je voor het gemak je systeem hier even plaatsen?

Draait het moederbord de laatste bios? Als dat niet het geval is ga deze dan updaten.

Verwijderd

Topicstarter
Naam van besturingssysteem Microsoft Windows 8.1 Pro
Versie 6.3.9600 Build 9600
Systeemfabrikant FUJITSU
Systeemmodel CELSIUS W530
Systeemtype x64-based PC
Processor Intel(R) Core(TM) i7-4790 CPU @ 3.60GHz, 3601 MHz, 4 core('s), 8 logische processor(s)
BIOS-versie/datum FUJITSU // American Megatrends Inc. V4.6.5.4 R1.34.0 for D3227-A1x, 8-1-2015

Ja draait laatste bios.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat zijn niet je systeem specificaties, aangezien er 101 configuraties voor een Fujitsu Siemens w530 workstation zijn. Als je niet precies weet wat er in je pc zit dan kan je het meeste achterhalen met programma's zoals Speccy en AIDA64.

Kijk eens wat er in de gemiddelde post op het forum wordt gepost qua hardware en maak een vergelijkbaar lijstje (hoeft niet met prijzen).
Zie bijvoorbeeld dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1660992