• Royke199
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe tablet, omdat ik mijn huidige tablet (iPad 2) ontzettend traag vind worden. ik zit op dit moment te twijfelen tussen de iPad air 2 en de Google pixel c.
Ik wil de tablet vooral gebruiken voor het bekijken van Netflix, Youtube en Twitch. Verder wil hem gebruiken voor school. (Vooral tekst verwerken en het eventueel bekijken van bouwtekeningen).
Ik vind het ook van belang dat de tablet redelijk samenwerkt met mijn telefoon (denk aan mail en agenda). Ik heb een android telefoon.
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Groet,

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 663487

Ik zit zowat met dezelfde vraag. Dus ben wel benieuwd wat hieruit kan voortkomen.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 15:08
Als je vooral video gaat kijken, zou ik geen van beide nemen, maar een tablet met een widescreen ratio...
Volgens mij werken de apps die je noemt ook op een Android tablet wel goed, alleen hoor ik nog wel eens problemen met de Pixl C en apps die niet voor die aspect ratio geoptimaliseerd zijn, ik heb daar echter geen ervaring mee.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 16:48

The Wizard

Moderator Mobile
--> MAA

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718867

Als je volledige integratie van Google services wil, dan is Android toch echt the way to go. Maar als je alleen basaal je mail wil checken, en je Agenda wil syncen dan kan dit ook prima op iOS. Qua snelheid en scherm is de iPad Air 2 toch echt beter dan de Pixel C. Je loopt dus tegen een paar dingen aan die elk product voor zich heeft spreken:

Pixel C:

-Superieure integratie met je telefoon.
-Android subjectief meer "functionaliteit" dan iOS. File Management, customisatie(custom ROMs) en meer van dat soort kleine dingen.
-Hogere pixel per inch, maar warmer beeldscherm dan de iPad
-Stuk goedkoper dan iPad Air 2(toetsenbord meegerekend),

iPad Air 2:

-Betere performance.
-Betere toetsenbord/typecover(mits je die wil gaan gebruiken), maar is wel duurder dan die van de Pixel C.
-Beeldscherm is accurater en kouder(betere kleuren) dan van de Pixel C, maar wel minder pixels per inch(264<308).
-Kleiner en handzamer dan de Pixel C.

Dus ja, beide tablets zijn an sich heel goed en ze hebben niet echt ferme voor- en/of nadelen, dus uiteindelijk komt het uit op een kostenvergelijking en voorkeur. Niemand kan je echt helpen met kiezen als de keuzes zo dicht bij elkaar liggen.

Ik zou je adviseren om nog wat (video)reviews te lezen, te controleren of je veelgebruikte apps wel ondersteund worden op iOS, je bankrekening te controleren of de extra ~50-75 voor de iPad Air 2 het waard is en dan de knoop door te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royke199
  • Laatst online: 08-10-2024
Assured
Ik neem aan dat de verschillen die je noemt, maar kleine verschillen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kill-m-willem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:13
Heb je hier wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-03 13:46
Ik heb nu een Nexus 10 die erg traag aan het worden is en ben uit aan het kijken naar een nieuw tablet. De belangrijkste reden om een Android te kopen is omdat ik dan meerdere users kan aanmaken (voor de kinderen). Aangezien een iPad die functie niet heeft, zit ik te denken aan de Pixel C.

Weet iemand met een Pixel C of meerdere gebruikers aanmaken nog steeds mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 12-05 06:25
Ik heb zelf een bult recensies gelezen en heb toentertijd bewust gekozen voor de iPad, puur omdat uit eigenlijk alle recensies naar voren kwam dat Android op een tablet ver achterloopt op iOS. Ik zou dus zeker de iPad Air 2 halen in plaats van de Pixel C. Nu de nieuwe iPad is aangekondigd weet ik niet of de prijs nog verder daalt, dus mogelijk zou je daar op kunnen wachten.
Pagina: 1