Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop via de uni

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

via de universiteit kan ik de volgende laptop regelen.

HP ZBook 15 G2

Afbeeldingslocatie: https://www.secure2shop.nl/tudelft/media/catalog/product/cache/3/image/346x286/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/z/b/zbook15_g2_.jpg

Microsoft Windows 8.1 Multi Language 64 bit
Intel Core i7-4710MQ Quad Core
15.6 inch LED FHD SVA Anti-Glare (1920x1080)
8GB RAM (met uitbreidingsmogelijkheden)
256GB SATA-3 Solid State Drive
NVIDIA Quadro K1100M Graphics
Batterij: 8 Cell 75 WHr Long Life
Garantie: HP 3 year Next Business Day Onsite

1035 euro

Ik moet hem gebruiken voor animaties, videobewerking, 3d modelleren en gamen.
Dan wil ik ten eerste van jullie weten of dit een beetje een goede deal is en ten tweede of ik hier games als fallout 4 en GTA V op zou kunnen spelen (hoewel dan waarschijnlijk niet op hele hoge settings)

alvast bedankt!

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

Als ik op de site van HP de zbook 15 g2 zoek zie ik dat hij er is vanaf 1800 euro, dus dan is 1000 niet zo slecht, die quadros hebben vaak hoge prijzen

Volgens notebookcheck: "This places the K1100M in range of the consumer GeForce GT 740M and GT 645M GPUs. Most demanding games of 2013 will run fluently with medium details and resolutions."
bron: http://www.notebookcheck....uadro-K1100M.98901.0.html
Als we kijken naar de req van GTA5: GeForce 9800 GT 1GB
Fallout 4 vraagt: GeForce GTX 550 Ti die heeft 2GB VRAM

Beiden zouden net moeten lukken, maar eerder op low-medium

De SSD is wel maar 256gb, en fallout 4 is al 30gb, en gta is 65 gb, dat is al bijna 100, zet er windows op en wat andere software, en je 256 is snel gevuld

Form follows whatever the f*ck I want

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
archi_wouter schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:23:
De SSD is wel maar 256gb, en fallout 4 is al 30gb, en gta is 65 gb, dat is al bijna 100, zet er windows op en wat andere software, en je 256 is snel gevuld
De Zbook 15 G2 heeft ook nog een vrij M2 SATA slot. En je kan eventueel je DVD drive omruilen voor een caddy met een harde schijf erin.

Ik heb zelf een Zbook 15 G2 maar dan met de AMD Firepro W5170M, die is op basis van de Radeon 275MX. Dat is wel een wat nieuwere kaart dan de Nividia, mogelijk vertaald dat zich ook naar betere game prestaties.

• archi_wouter

archi_wouter

Weebee

CMD-Snake schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:58:
[...]

De Zbook 15 G2 heeft ook nog een vrij M2 SATA slot. En je kan eventueel je DVD drive omruilen voor een caddy met een harde schijf erin.

Ik heb zelf een Zbook 15 G2 maar dan met de AMD Firepro W5170M, die is op basis van de Radeon 275MX. Dat is wel een wat nieuwere kaart dan de Nividia, mogelijk vertaald dat zich ook naar betere game prestaties.
Dat kun je inderdaad wel doen, als de topic starter dat wil doen, de beschikbare ruimte is anders te karig

Ik vind niet meteen vergelijkende tests tussen de W5170M en de K1100M maar als ik naar de specs kijkt zou de Firepro wel idd iets beter moeten zijn

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Voor 3D CAD werk, videobewerking etc zijn dit soort workstations fantastisch. Dat is ook de reden dat je uni specifiek dit model aanbiedt.

Sowieso doen dus, je kunt er altijd nog wat extra schijfruimte in proppen. 480GB SSD kost maar 150 euro ofzo

• archi_wouter

archi_wouter

Weebee

hjkv schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:30:
Voor 3D CAD werk, videobewerking etc zijn dit soort workstations fantastisch. Dat is ook de reden dat je uni specifiek dit model aanbiedt.

Sowieso doen dus, je kunt er altijd nog wat extra schijfruimte in proppen. 480GB SSD kost maar 150 euro ofzo
inderdaad die workstations zijn ideaal voor dat werk, de kans is groot dat ik de komende weken ook een workstation laptop ga aanschaffen, mijn huidige HP pavillion is niet meer ideaal voor het zwaardere werk, ben enkel even aan het afwachten ivm de nieuwe MSI WS60 6QJ met BE layout

[ Voor 3% gewijzigd door archi_wouter op 11-12-2015 20:21 ]

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Die MSI WS60 is echter wel een omgebouwde game laptop. Die heeft dus niet dezelfde bouwkwaliteit als de echt zakelijke machines zoals de HP Zbook, Dell Precision en Lenovo W/P serie.

• archi_wouter

archi_wouter

Weebee

Hij is ook wel dunner en lichter dan Zbook, precision (behalve dan die ene gebaseerd op het nieuwe XPS chassis) en W/P series, en ik gebruik in mijn desktop MSI gaming onderdelen, en ik doe veel CA(A)D werk op mijn desktop en heb nog geen enkele klacht van die msi onderdelen, vandaar dat ik ook hun laptops eens een kans wil geven, mijn HP envy heb ik nogal last van, en ik kan geen studentenkorting krijgen op hun Zbooks (als Belg gaat dat blijkbaar niet, als NL'er wel...)
De WS60 is idd een omgebouwde GS60, maar de gs60 leek me niet zo slecht, als ik de vorige generatie wat bekijk qua reviews, valt de bouwkwaliteit mee, maar een laptop van amper 2cm is natuurlijk nooit even stevig als een van 4cm dik (ik ga waarschijnlijk wel nog kijken of ik eentje in handen kan krijgen voor ik hem koop)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
archi_wouter schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:53:
Hij is ook wel dunner en lichter dan Zbook, precision (behalve dan die ene gebaseerd op het nieuwe XPS chassis) en W/P series, en ik gebruik in mijn desktop MSI gaming onderdelen, en ik doe veel CA(A)D werk op mijn desktop en heb nog geen enkele klacht van die msi onderdelen, vandaar dat ik ook hun laptops eens een kans wil geven, mijn HP envy heb ik nogal last van, en ik kan geen studentenkorting krijgen op hun Zbooks (als Belg gaat dat blijkbaar niet, als NL'er wel...)
De WS60 is idd een omgebouwde GS60, maar de gs60 leek me niet zo slecht, als ik de vorige generatie wat bekijk qua reviews, valt de bouwkwaliteit mee, maar een laptop van amper 2cm is natuurlijk nooit even stevig als een van 4cm dik (ik ga waarschijnlijk wel nog kijken of ik eentje in handen kan krijgen voor ik hem koop)
Qua formaat is de huidige generatie Zbook normaal te noemen, het is niet zo'n kolos als wat Elitebooks vroeger konden zijn. Het ziet er uit als een normale laptop qua formaat en dikte.

Mijn Zbook 15 G2 weegt ongeveer 4-4,5kg. Niet de lichtste, maar in dagelijks gebruik nog goed te doen. Een voordeel vind ik ook dat door het normale formaat dikte je voldoende aansluitingen hebt. Bij veel dunnere laptops mis je zaken als een LAN poort en heb je minder USB aansluitingen. Ik zie genoeg mensen al de hele dag rommelen met USB hubs om dat te compenseren.

Kijk anders ook eens naar de Zbook 14 G2. Dat is de enige 14 inch workstation laptop die ik ken. Enige nadeel is dat je dan slechts 1Gb geheugen hebt voor je videokaart, maar misschien kan je er mee wegkomen in de prestaties. Ligt aan wat je doet met je laptop.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 16:48

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Deze deals aangeboden door universiteiten zijn eigenlijk altijd erg goed. Het is gewoon een zeer goede laptop voor een scherpe prijs. Ze bieden vaak maar 1 smaak aan, maar als je een laptop voor de studie nodig hebt, dan is dit zeker een goede overweging.

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-11 18:26
Dit zijn altijd van die "bang for buck" verhalen: voor dit geld heb je een fantastische deal en zul je nooit en te nimmer een laptop van deze bouwkwaliteit en zo'n GPU vinden. Hij is echter wel ontworpen als "workstation" en als je specifieke game wensen hebt sluit dit niet altijd heel goed aan. Je zegt echter dat je hem voor studie (professioneel dus) gaat gebruiken, en dan denk ik dat je zomaar iets als 50% korting te pakken hebt als het niet meer is (en dus een laptop "ideaal" voor jouw "professionele" gebruik). Kopen dus, en games gewoon proberen.

• archi_wouter

archi_wouter

Weebee

CMD-Snake schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:21:
[...]
Qua formaat is de huidige generatie Zbook normaal te noemen, het is niet zo'n kolos als wat Elitebooks vroeger konden zijn. Het ziet er uit als een normale laptop qua formaat en dikte.

Mijn Zbook 15 G2 weegt ongeveer 4-4,5kg. Niet de lichtste, maar in dagelijks gebruik nog goed te doen.
Ik vind de 2.5kg van mijn envy dv6 toch wel een maximim als ik hem altijd met de fiets of te voet moet meenemen, en niet enkel mijn laptop neem ik dan mee maar ik heb meestal ook een heel arsenaal tekenmateriaal bij, een kaft, boek, etc...
[...]
Bij veel dunnere laptops mis je zaken als een LAN poort en heb je minder USB aansluitingen. Ik zie genoeg mensen al de hele dag rommelen met USB hubs om dat te compenseren.
Hiervoor ben ik idd wel bang, dat ik te korten ga hebben qua USB poorten, maar met een hubje is dat op te lossen, een LAN poort mis ik niet echt, gebruik de mijne zo goed als nooit
[...]
Kijk anders ook eens naar de Zbook 14 G2. Dat is de enige 14 inch workstation laptop die ik ken. Enige nadeel is dat je dan slechts 1Gb geheugen hebt voor je videokaart, maar misschien kan je er mee wegkomen in de prestaties. Ligt aan wat je doet met je laptop.
Ik vind de prijs van die 14 G2 wat hoog voor een U processor, en een numpad denk ik niet dat ik kan missen

(ps, ik merk dat ik onbewust dit topic aan het kapen ben, mijn excuses, ik zou zeggen aan de topicstarter, zeker doen, het is een goeie deal)

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys. Ik vind het leuk dat jullie zo enthousiast met het onderwerp aan de haal gaan, heel goed!
bedankt voor de achtergrond info en advies.

Ik heb de laptop besteld en ik ga er gewoon 1tb naast knallen en dan denk ik een hele degelijk multi-purpose bak te hebben

thanks!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hjkv schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:30:

Dit is misschien een betere optie ipv een 1TB hdd. een SSD geeft toch een stuk meer snelheid. Ja kan er altijd nog een 2.5" usb3.0 HDD extern aan koppelen voor opslag.
Pagina: 1