Hallo Tweakers,
Mijn huidige 'Game PC' is al weer bijna 10 jaar oud dus ik wil een nieuwe. Ik heb al wel redelijk in gedachten wat ik wil hebben, maar een second opinion sta ik graag voor open.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. De nieuwste games verwacht ik niet op de hoogste video-settings vlekkeloos te draaien, maar bijvoorbeeld Fallout 4/The Witcher 3 op Medium/High draaien is een eis.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder kast en dvdspeler (deze heb ik al) mag het rond de 1000e gaan zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-Termaltake Soprano kast
-Random nietszeggende dvd speler welke ik praktisch nooit gebruik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De GTX970 en de I5-4690K zijn de basis waar ik de rest omheen gebouwd heb. Na wat onderzoek te hebben gedaan vertelt 'het-internet' mij dat het 1150/ddr3 nu nog the-way-to-go is, boven de nieuwere 1151/ddr4. Volgzaam schaap dat ik ben, neem ik dit advies dan maar aan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel > AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Mobo moet in mijn kast passen --> ATX
-SSD
-8 GB RAM
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan. Vooral omdat ik het niet denk nodig te hebben en de slechte ervaringen van vrienden (lees: prutsers)
Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk een second opinion. Met logica en research kom je een heel eind, maar ervaring is iets wat ik mis. Vooral het moederbord ben ik nog niet helemaal zeker van, deze is volgens mij sowieso wel goed, maar misschien kan ik er nog wat op besparen. Het belangrijkst lijkt het mij dat het systeem in balans is, en dat ik niet 1 veel te goed component, of 1 enorme bottleneck ga hebben. Er staan veel builds op het forum, maar iets vergelijkbaars met wat ik heb bedacht heb ik nog niet gevonden. (misschien zegt dit al genoeg
)
Mijn dank is groot,
Nesmelliw
Mijn huidige 'Game PC' is al weer bijna 10 jaar oud dus ik wil een nieuwe. Ik heb al wel redelijk in gedachten wat ik wil hebben, maar een second opinion sta ik graag voor open.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. De nieuwste games verwacht ik niet op de hoogste video-settings vlekkeloos te draaien, maar bijvoorbeeld Fallout 4/The Witcher 3 op Medium/High draaien is een eis.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder kast en dvdspeler (deze heb ik al) mag het rond de 1000e gaan zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-Termaltake Soprano kast
-Random nietszeggende dvd speler welke ik praktisch nooit gebruik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De GTX970 en de I5-4690K zijn de basis waar ik de rest omheen gebouwd heb. Na wat onderzoek te hebben gedaan vertelt 'het-internet' mij dat het 1150/ddr3 nu nog the-way-to-go is, boven de nieuwere 1151/ddr4. Volgzaam schaap dat ik ben, neem ik dit advies dan maar aan.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 243,95 | € 243,95 |
1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger | € 154,95 | € 154,95 |
1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 359,90 | € 359,90 |
1 | Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/8 | € 54,95 | € 54,95 |
1 | Cooler Master GM G550M | € 61,95 | € 61,95 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 81,24 | € 81,24 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 956,94 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel > AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Mobo moet in mijn kast passen --> ATX
-SSD
-8 GB RAM
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan. Vooral omdat ik het niet denk nodig te hebben en de slechte ervaringen van vrienden (lees: prutsers)
Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk een second opinion. Met logica en research kom je een heel eind, maar ervaring is iets wat ik mis. Vooral het moederbord ben ik nog niet helemaal zeker van, deze is volgens mij sowieso wel goed, maar misschien kan ik er nog wat op besparen. Het belangrijkst lijkt het mij dat het systeem in balans is, en dat ik niet 1 veel te goed component, of 1 enorme bottleneck ga hebben. Er staan veel builds op het forum, maar iets vergelijkbaars met wat ik heb bedacht heb ik nog niet gevonden. (misschien zegt dit al genoeg
Mijn dank is groot,
Nesmelliw
[ Voor 27% gewijzigd door Nesmelliw op 10-12-2015 21:31 ]