Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Powerline sinds recent onstabiel bij veel data gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Broud
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 02:32
Beste Tweakers,

Ik maak inmiddels al bijna twee jaar (een jaar in de huidige woning) gebruik van de TP-Link TL-PA551KIT, en daar heb ik tot een maand geleden nog nooit problemen mee gehad.

Ik speel veel Counter Strike, en een lage latency is dus redelijk belangrijk, maar daar zit het probleem dus sinds kort. Op willekeurige momenten tijdens het gamen merkte ik dat mijn ping verdubbelde en erg haperig was, soms zelfs helemaal afsloot. Ook als ik meerdere video's/streams aanzet dan merk ik dat het internet onstabiel wordt. Ik woon in een apartement uit 2007, dus redelijk nieuw, en heb zo'n 10-11 maanden gebruik gemaakt van deze inrichting zonder deze problemen.

Door middel van pingen naar mijn router in verschillende settings ben ik tot de volgende conclusies gekomen.

- Powerline adapters niet kapot (andere modellen van huisgenoot geprobeerd en hadden hetzelfde probleem)
- Router werkt gewoon (directe verbinding met ethernet kabel heeft geen probleem)
- PC is niet het probleem (laptop aangesloten op meerdere stopcontacten, overal zelfde verhaal)

Hieruit zou je dus denken dat er waarschijnlijk nieuw apparaten zijn aangesloten op het net in huis, maar dat is dus niet het geval. Laatste verandering was een vervanging van het ventilatiesysteem, inmiddels 4.5 maand geleden.

Zonder programma's open:

Na een tijdje data verbruiken:

Ook geen packet loss dus.

Ik begrijp dat powerline niet altijd de beste keuze is, maar met name omdat dit probleem pas recentelijk is ontstaan vroeg ik me af of er misschien tweakers zijn die er meer vanaf weten.

Bedankt voor het lezen.

iRacing Profiel

• tita_tovenaar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 06-09 15:40
Het is bijna kerst en dan gaat overal weer de kerstverlichting weer aan,met alle gevolge van dien!

Soms weet het ook niet meer.........

• Broud
;(

iRacing Profiel

• dion_b
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor de duidelijkheid, dat was een serieuze reply. PLC gaat over stroomnet en alle andere appataten erop kunnen storen in de gebruikte frequentie (2-68MHz in dit geval). Vooral goedkope AC/DC adaptertjes zijn funest en dat is exact wat je bij veel LEDverlichting ziet, zoals recente kerstverlichting. Grote apparaten zijn ander probleemgebied. Het is recent eindelijk richting winter gegaan, dus CVs slaan langer en harder aan - andere mogelijkheid.

Soittakaa Paranoid!

• tita_tovenaar
Klopt helemaal dion !
Alleen had ik even geen zin om een compleet voorgekauwd antwoord op te schrijven ,omdat er al veel meer topics zijn met dit soort problemen !
Ik blijf er bij dat het idee achter plc mooi is, maar het stroomnet is er absoluut niet geschikt voor!

• Broud
dion_b schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:57:
Voor de duidelijkheid, dat was een serieuze reply. PLC gaat over stroomnet en alle andere appataten erop kunnen storen in de gebruikte frequentie (2-68MHz in dit geval). Vooral goedkope AC/DC adaptertjes zijn funest en dat is exact wat je bij veel LEDverlichting ziet, zoals recente kerstverlichting. Grote apparaten zijn ander probleemgebied. Het is recent eindelijk richting winter gegaan, dus CVs slaan langer en harder aan - andere mogelijkheid.
Maar dan zou dat betekenen dat het 's nachts dus niet beïnvloed zou moeten worden, ervan uitgaande dat de meeste mensen in de nacht de kerstverlichting uitzetten en de verwarming omlaag doen. En dat is nu juist niet het geval, ook tussen 1 en 6 in de nacht heb ik er veel last van.

iRacing Profiel

• tita_tovenaar
Nee het is maar een voorbeeld omdat dit probleem zich vaker voor doet rond deze periode.
Jij hebt gewoon pech dat waarschijnlijk wat anders stoort en dan mag je zelf gaan uitvinden wat dat is!
Heb je thuis al alle apparaten uitgesloten !

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True