Game PC upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Kalopsia
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-07 17:12
Hallo allemaal,

Ik zou graag mijn desktop setup willen verbeteren. Het is voor mij al weer een tijd geleden dat ik aandacht aan mijn desktop heb geschonken, dat zullen jullie zometeen ook zien aan de huidige setup;).

De reden dat ik dit systeem wil verbeteren is omdat ik graag de huidige generatie games zou willen spelen (The Witcher 3*, GTAV etc..). Zelf heb ik er nooit naar gestreefd om het best mogelijke systeem te bouwen. In het verleden heb ik mijn systemen altijd gekocht/geupgrade met een goede prijs/prestatie verhouding. Hiermee neem ik het ook voor genoegen dat ik spellen niet op de hogere settings kan spelen.

Het huidige syteem:
Operating System: Windows 10 Pro 64-bit
CPU: Intel Core i5 2500k
CPU cooler: Zalman CNPS10X Performa
Memory: 2x4096 MB DDR3 =8192 MB DDR33
Motherboard: ASRock Z68 Extreme3 Gen3
Graphic card: AMD Radeon HD 6900 series
Power supply: XFX-650W-3XS
Display: Philips 284E (1920*1080)
Case: Thermaltake V3

De uitdaging
Een bang for buck game pc upgrade met een studenten budget van -+ 200 euro. Het is voor mij ook een optie om tweedehands te kopen, tips en/of doorverwijzingen zijn uiteraard ook welkom!
Prestaties: Genoeg om weer even mee te gaan met de huidige generatie games.
Geluid/Warmte/Stroomverbruik: Draag ik niet hoog in het vaandel, zolang de kast niet weg zal vliegen of als pizza oven gebruikt kan worden ben ik tevreden.

Mijn visie tot zover
De grafische kaart zal vervangen moeten worden. Daarnaast zal er misschien ook nog wat met de processor en/of geheugen moeten gebeuren. De processor heeft nog de mogenlijkheid om overgeclocked te worden(zelf geen ervaring mee).

Als vervanging voor de grafische kaart kwam ik tegen als optie eerstehands: GeForce GTX950 & als optie tweedehands: GeForce GTX 960.
De eerste keuze geeft mij eventueel ook nog de mogelijkheid om geheugen bij te kopen. Het lijkt mij uberhaubt een prima onderneming om de CPU te gaan overclocken.

Nu resten mij de vragen; wat is jullie mening? Ben ik op de goede weg?

* Recommended requirements:
OS: 64-bit Windows 7 or 64-bit Windows 8 (8.1). DirectX 11 is necessary to run the game.
Processor: Intel CPU Core i7 3770 3,4 GHz, AMD CPU AMD FX-8350 4 GHz
Graphics: Nvidia GPU GeForce GTX 770 or AMD GPU Radeon R9 290
RAM: 6GB <--Verpakking zegt 8GB (Ja, ik heb TW3 al gekocht :9)

No sp00n

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:28

br00ky

Moderator Harde Waren
CPU overklokken, doen!

Qua tweedehandsjes, als je voor 200 euro een 290 (met aftermarket koeler!) kan scoren, ben je natuurlijk spekkoper. ~40% meer performance op FHD dan een 960.

• Kalopsia
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-07 17:12
Ik ben al aan het rondkijken hoe ik het overclocken van de CPU het beste aan kan pakken ;)!

Met 290 bedoel je de R9 290(X)? Jij had zoiets als dit in gedachten: http://www.tomshardware.c...lero-xtreme-290,3671.html :)?

No sp00n