Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Probleem audio Telenet digicorder

Pagina: 1
Acties:
  • 1.457 views

• DenBenny
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 03-11-2019
Sinds kort heb ik denon receiver.
Dus alles netjes hierop aangesloten en geconfigureerd.
De Telenet digicorder is via HDMI verbonden op de receiver.

Nu heb ik het volgende probleem.
Wanneer ik van zender begin te veranderen valt het geluid soms weg (bij het overschakelen van de ene naar de andere zender).
De enige manier om dit terug te krijgen is de digicorder even uit en weer in te schakelen.
Wanneer je gewoon naar een zender blijft kijken is er geen probleem.

Ik heb de audio decoder van de receiver als vast ingesteld op PCM voor de bron waarom de digicorder is aangesloten.

Wanneer ik de toslink kabel van mijn DVD speler gebruik om de audio van de digicorder naar de receiver te voeren is er geen probleem.

iemand een idee wat dit kan zijn? de bedoeling is natuurlijk om de digicorder enkel via de HDMI kabel te verbinden met de receiver.

• RexP
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 24-10 11:53
De audio decoder vast instellen op PCM lijkt me niet nodig en zou wel eens de bron van je probleem kunnen zijn.

• DenBenny
RexP schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:48:
De audio decoder vast instellen op PCM lijkt me niet nodig en zou wel eens de bron van je probleem kunnen zijn.
Ik heb dit gedaan omdat ik net dit probleem had. het vast instellen of automatisch detecteren geeft hetzelfde resultaat. Ik heb verder geen idee wat dit zou kunnen zijn.

• Willem1969
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10-03-2019
Benny. Ik heb net hetzelfde probleem. Ik heb ook alles reeds geprobeert. Wat enigszins helpt is je geluidsmode op pure zetten. Op de gele knop drukken dacht ik me zo snel te herinneren. Ik ben het ook nog verder aan het uit testen. Elke andere source geeft geen enkel probleem maar met je ps3 of bluray of dvd kan je natuurlijk niet van kanaal veranderen. Wat ook helpt is even van source veranderen en dan terug op cbl/sat zetten, dan is het geluid ook terug. Ik heb net een nieuwe avr3200w.
Hopelijk komen we er nog uit.

Update: ik kom net van de audiozaak en daar hebben ze me verder geholpen. Zij hebben naar Denon gebeld waar ik bij stond en Denon was er reeds van op de hoogte. Zij gaan ergens midden januari een firmwareupdate uitsturen.

Geduld hebben dus.

Update op 18 12: in de ochtend een firmware update gekregen en alles werkt perfect nu. Probleem met zappen is weg nu.

[Voor 29% gewijzigd door Willem1969 op 18-12-2015 09:06. Reden: Kleine aanpassing.]

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sluit je digicoder met HDMI aan op je TV en dan van daar uit naar je Denon. Kan met HDMI maar dat kan ook dergelijke handshake issues geven als je nu ervaart. Anders zet je er een optische digitale kabel tussen. TV signaal komt nooit boven de DTS standaard dus dat kan prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DenBenny
Willem1969 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:13:
Benny. Ik heb net hetzelfde probleem. Ik heb ook alles reeds geprobeert. Wat enigszins helpt is je geluidsmode op pure zetten. Op de gele knop drukken dacht ik me zo snel te herinneren. Ik ben het ook nog verder aan het uit testen. Elke andere source geeft geen enkel probleem maar met je ps3 of bluray of dvd kan je natuurlijk niet van kanaal veranderen. Wat ook helpt is even van source veranderen en dan terug op cbl/sat zetten, dan is het geluid ook terug. Ik heb net een nieuwe avr3200w.
Hopelijk komen we er nog uit.

Update: ik kom net van de audiozaak en daar hebben ze me verder geholpen. Zij hebben naar Denon gebeld waar ik bij stond en Denon was er reeds van op de hoogte. Zij gaan ergens midden januari een firmwareupdate uitsturen.

Geduld hebben dus.
Bedankt voor deze update, afwachten tot Januari dus :) .

Ik heb contact gehad met Telenet maar dat viel weer eens tegen.
Zij wilden een technieker langs sturen om de HDMI kabels te komen nakijken :+ .
Toen ik zij dat ik alles al dubbel had gecontroleerd was het plots van: "ja maar Telenet ondersteunt enkel de verbinding tussen digicorder en TV, niets er tussen dus" en van "Anders moet je eens je digicorder gaan omruilen" (again? :F ). Triestige boel...

• Pepsichoco
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-09 19:51
Mijn vorige Denon had hier helemaal geen last van en ik wilde upgraden en toen kwam ik dit tegen. Volgens Denon heeft heel de nieuwe reeks van Denon dit probleem. Blijkbaar ook bij Marantz. Kom maar als eerste met dit probleem af zonder dat er wenkbrauwen fronsen.

• DenBenny
Net een update binnenkregen en het lijkt opgelost te zijn. Maar niet te vroeg juichen, eerst enkele dagen beoordelen alvorens de definitieve conclusie te trekken.

• breyzipp
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 12-03-2017
Ik heb pas een Denon AVR-X1300W gekocht en ook dit probleem met de Telenet Digicorder. Mijn vorige Yamaha RX-V667 had hier helemaal geen probleem mee.

Vreemd als de vorige Denon ontvangers dit probleem hadden en dan via een firmware update in januari 2016 dit opgelost was dat het nu weer een issue is.

Waar kan ik dit aan Denon rapporteren? Hebben die ergens een feedback forum of mail adres?

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:36

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Een topic kicken is mogelijk als je iets toe te voegen hebt, maar het topic daarna kapen is zeker niet de bedoeling. Zeker als dit ook nog eens een crossopost is met het Denon topic. Ik raad je aan de regels/beleid nog eens door te lezen.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True