Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:52

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuw mobo+chip te kopen , wat te kopen ?
Ik was vroeger altijd een redelijke intel fanaat maar door de prijzen en nog heel veel meer redenen wil ik eigenlijk wel een amd. Welk mobo is het best geschikt voor amd ,ik hoor wel een smensen klagen over compatible-achtige problemen.
En als het kan een mobo die een beetje ruim zit in zn pci sloten. ;)

wie o wie geeft mij raad !?

greetz cemtex

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Asus K7V - stabielste 1agp/5pci/1amr
Abit KA7 - kan je beter overclocken m.b.v de FSB 1agp/6pci/1isa

Ik heb zelf een Asus K7V met Athlon 750 running @ 900.... (m.b.v een Goldfinger), ik moet zeggen dat dit bord zeer stabiel is... :D

Whatever.

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:52

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
Thanx meer mensen zulke goede ervaring over dit mobo ?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:36
Ik heb zelf goede ervaringen met de KA7-100. Dit is een KA7 met op het moederbord een geïntegreerde UDMA100 RAID-controller. Het mobo is erg stabiel (Windows2000 en 98). Mocht je voor de KA7(-100) gaan denk er dan aan dat SB64 en SB128 pci veel problemen geven. Heb je een andere geluidskaart, dan is het een echte aanrader!

Verwijderd

MSI-6195 (K7Pro)
Goed bord, FSB & voltage tweaking in BIOS.
M'n K7-550 haalt de 735Mhz i.c.m GFD.
6 PCI sloten,
1 AGP slot
1 ISA slot (gedeelt met PCI-6)

• Frank Timmer
  • Laatst online: 22:36
Foutje :(

Verwijderd

MSI-6195 (K7Pro)
= een goed bord maar zuigt met een Geforce 1 (geforce 2 weet ik niet)
dit komt door de AMD chipset.

Als je besluit om een Athlon te nemen neem dan een bord met een VIA chipset

Ik heb zelf de Abit KA7 besteld en ik verwacht er veel van. In comi met een beta bios kun je de L2 cache divider aanpassen, en dat is zeer te gebruiken :)

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Zijn de K7V en de Abit KA7 niet allebei Slot A moederborden, voor de Athlon "Classic"?

Waarom zou je die kopen als je nu ook een Duron of Athlon Thunderbird in Socket A kan kopen met bijpassend moederbord (een Asus A7V of die Abit KT7 die half augustus uitkomt)? De Athlon T-Bird is dan wel iets duurder dan de Classic, maar de Duron is een stuk goedkoper en presteert maar een paar procent minder. Als je toch iets koopt, koop dan iets echt nieuws. De Duron en de T-Bird zijn nog vrij makkelijk over te klokken ook (geen GFD nodig), zeker als je een unlockte hebt.

P.S. mensen die op zoek zijn naar unlockte Durons: gisteren kwam mijn Duron 650 binnen van www.hard-ware.nl en deze had nog alle L1 pinnen netjes verbonden en is dus unlocked - ik denk dat ze misschien nog wel meer van deze unlockte Durons hebben liggen :D

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Floor-is
  • Laatst online: 05:10

Floor-is

5.2

www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=148&page=1

Maar dan met aan ASUS A7V doen... Of nog een paar dagen wachten en kwijlen bij de volgende review.

Floris

Bericht hierboven

Verwijderd

Als je voor stabiliteit gaat is de gigabyte GA-7VX een van de stabielste mobo's volgens -Digital Web3D: http://www.dw3d.com/hreview/kx133_roundup/index.html

en volgens
-iXBT-labs: http://www.ixbt-labs.com/mainboards/kx133-roundup.html

Volgens Digital Web 3D was de Tyan trinity K7 ook heel stabiel met goede performance: solid stability paired with excellent performance

Ik wil zelf ook een stbiel K7 mobo en ik ga denk ik voor die tyan trinity K7, al klinkt die gigabyte ook wel goed.
Het zijn allebei alleen niet echte overklok moederborden.
Pagina: 1