Nieuwe GPU AMD of NVidia?

Pagina: 1
Acties:

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01 16:11
Ik zoek een?
Een videokaart.

Wat is je budget?
Rond de 350 euro. Misschien is 2e hands ook een optie maar ik weet niet of dat goed uitpakt.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een specifieke voorkeur omdat het mij niet zo veel uitmaakt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga het systeem gebruiken om te gamen, en foto's en video's te editten.
De videokaart moet in een fractal design node 304 passen zonder problemen. Ik heb de voorkeur om de 450 watt seasonic g series voeding niet te veranderen. De kaart moet wel een beetje stil zijn.
De resolutie waar ik op wil gaan gamen is 1080p 60 hz.

Alvast bedankt,
Applepiez

[ Voor 4% gewijzigd door Applepiez op 10-12-2015 18:52 ]

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03-2025
Op welke resolutie game je?

• Applepiez
Topicstart aangepast.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

inmiddels presteren de GTX970 en R9 390 op fullHD eigenlijk gelijk aan elkaar, gemiddeld gezien althans. Er zijn wat games die lekkerder draaien op AMD, en games die Nvidia leuker vinden, je zal daarin echt per game die jij speelt moeten kijken.

Ook kun je kijken of de software waarmee jij gaat editen zowel CUDA of OpenCL, of beide, ondersteunt/baat bij heeft.

Wel is de wat zuinigere GTX970 wel wat handiger in een kleinere behuizing, er hoeft immers wat minder warmte weggevoerd te worden.

People as things, that’s where it starts.

• Applepiez
Hoe zit het dan met stroomverbruik? Kan mijn voeding genoeg stroom geven? (Inventaris voor specs)
De software waarmee ik edit gebruikt CUDA. Welke kaart is trouwens meer futureproof?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Stroomverbruik hoort geen probleem te zijn met allebei de kaarten, een R9 390 kan ook prima op die voeding.

Als CUDA echt nuttig gebruikt wordt is Nvidia handiger, maar veel software gebruikt ook Intel QuickSync, wat ook lekker snel is.

Futureproof'er, tja, ik denk de R9 390, dat ding heeft objectief gezien gewoon meer power [kijkend naar het aantal FLOPS], meer geheugen, en dat geheugen kan ook een stuk sneller bereikt worden. Je ziet daarom ook dat op hogere resoluties de 390 wat uitloopt.

People as things, that’s where it starts.

• Applepiez
Dan zal ik kijken naar een r9 390. Welke is het beste. Mijn oog viel op die van msi. Ziet er goed uit en is volgens mij de beste uitvoering.

Verwijderd

Als je gelooft in marketing. Maar als je een stille PC wil houden met die voeding moet je een zuinige videokaart nemen en dus is een GTX 970 een logische keuze.

• Applepiez
Een stille PC zou wel fijn zijn maar de gtx 970 heeft toch geen dx12 ondersteuning? En dx12 is wel fijn om te hebben.

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-02 08:42
Dx12 en opengl 4.4 worden beiden ondersteund op de gtx970.

Verwijderd

Elke DX11 videokaart ondersteund ook DX12, alleen vooralsnog geen één DX11 kaart heeft volledige DX12 ondersteuning. Bij elke mist vooralsnog wel iets.
Pagina: 1