Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Moederboard (waarschijnlijk) stuk, maar waar?

Pagina: 1
Acties:

• breew
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 20:41
In deze draad ben ik begonnen met het zoeken waarom de PC van mijn ouders niet meer aangaat.
Inmiddels is de PSU niet langer de hoofdverdachte, en verleg ik mijn focus naar het moederboard.
Het is het moederboard van een Acer Aspire T660. Geen zichtbare defecten.

Het is voor mij een beetje een leerproject geworden. Soort van mijn eerste stapjes in dit soort analyses. Het maakt dus niet uit of het daadwerkelijk gerepareerd wordt, maar ik wil wel graag wat meer weten over het opsporen/testen van dit soort problemen.

Heeft een apparaatje als DIT zin om ergens een aanknopingspunt te vinden?

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 27-10 23:35

SA007

Moderator Tweaking
Ik geef dit een schop naar PMG.

Als er een soldeerbout aan te pas komt kan het prima in electronica, maar dat lijkt hier niet van toepassing.

Klok is stuk :(

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True