Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• palloquin
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20-10 10:15
Graag de menig van anderen:

Om de servers bij ons op kantoor te beschermen tegen stroomuitval hebben we een HP R5500 XR UPS staan. Na een probleem afgelopen week heb ik net contact gehad met de support afdeling van HP en het verhaal daar vind ik zo vreemd dat ik graag deel.

Volgens HP is de correcte procedure voor het wisselen van de batterijen van de UPS:
  1. breng alle aangesloten apparatuur down
  2. zet de ups uit
  3. koppel alle apparatuur af
  4. vervang de batterijen
  5. start de ups
  6. laat de batterijen 48 opladen
  7. koppel de servers weer aan
Dus, jawel, de UPS mag 48 uur NIET gebruikt worden, niet eens in bypass modus... WTF?

Dit zou betekenen dat ik mijn servers of 48 uur uit moet laten staan, of 48 uur op net-spanning moet draaien of een backup UPS moet neerzetten.
En... dat ik in een periode van twee dagen 2x buiten productie tijden de heleboel mag af en weer opstarten.
En dat dan iedere 2,5 jaar, want dat is de aanbevolen life-span van de batterijen.

Dit lijkt me niet de manier om dingen te doen.

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22:16

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

En wat wil je precies bereiken? Als dat de procedure is volgens HP, heb je 2 keuzes: of je volgt 'm, of niet.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:54

DarkSide

theres no place like ::1

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• palloquin
@darkside, dank voor de link, daar staat inderdaad in grote lijnen het zelfde

@icephase, wat ik wil bereiken? Ik overweeg om HP te vragen de UPS weer op te komen halen.
Ik meen me te herinneren van andere UPS'en waar ik mee gewerkt heb dat deze in bypass modus van nieuwe batterijen voorzien werden (=dus gewoon door draaien, maar tijdens vervang procedure draait de boel op netspanning). Na installatie van de batterijen schakkelde je terug naar protected mode. Dan zijn de batterijen nog niet volledige opgeladen en loop je dus 24-48 uur wel iets meer risico, als de stroom uitvalt zal je niet de volledige uptime van je UPS halen.

• ResuCigam
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:44
Dat kan hier ook, zie pagina 36.

We do what we must because we can.

• palloquin
Ja, zo leest het wel... maar de support medewerker zegt dat dat niet mag.
ze moeten 48 uur laden voordat de boel mag worden aangesloten.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:54

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij zijn ze gewoon hotswappeble.
En zou het gewoon moeten kunnen zoals jij wilt.
Als het goed is zit er ook documentatie bij de batterij zelf. Daarin staat ook vermeld hoe je deze dient te vervangen. Als je je aan die instructies houdt kan HP je niets kwalijk nemen. Mocht je bang zijn dat er iets fout gaat en HP jouw de schuld gaat geven.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Tyrian
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Bizar. Als je voor uptime / high availability wilt gaan heb je blijkbaar een APC Smart-UPS nodig...

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Tha Render
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-02-2018
In de handleiding staat toch echt duidelijk dat de batterijen hot-swappable zijn en dat je ze best voor minstens 24u laat opladen zonder als backup te gebruiken:
Charge the batteries for at least 24 hours before supplying backup power to devices.
Dus ik zie geen enkel probleem, die bypass gaat gewoon werken. En dat er in die eerste 24-48u geen stroomuitval gaat voorvallen kan je natuurlijk nooit weten.

Ik denk dat de helpdesker het gewoon had over het feit dat je ze 48u moet laten opladen zonder de stroom van de UPS te nemen.

Ook bij de key features staat steeds:
Hot-Swappable Battery and Electronics Modules

[Voor 8% gewijzigd door Tha Render op 21-12-2015 19:21]

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 28-10 04:59
Daarnaast staat er duidelijk:
This component is hot-swappable and can be replaced without powering down the UPS.
Dus je hoeft helemaal niks offline te halen. Batterijen eruit, nieuwe erin, klaar.

Weer een goede reden om geen support te bellen, blijkbaar hebben die geen idee waar ze het over hebben.
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True