Blu-ray speler: Video via HDMI - Audio via ??

Pagina: 1
Acties:

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-07 13:03

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Blu-ray speler

Wat is je budget?
+/- 75 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Blu-ray af te spelen

Welke vragen heb je hier nog over?
Het is een cadeau voor mijn moeder en deze heeft een goede maar wat oudere versterker. De versterker heeft geen HDMI in dus vroeg ik mij af hoe ik het kan regelen om video via HDMI gelijk op de TV aan te sluiten en dan audio via ??? op de versterker.
Volgens mij is Digitaal COAX een mogelijkheid maar ook Digitaal Optisch. Nu weet ik alleen niet of de versterker optisch ondersteund, dat zou ik moeten kijken.
Echter wordt dan audio automatisch gesplitst of kan je zelf kiezen of de audio naar de versterker gaat of via HDMI op de TV.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mocht Digitaal COAX een optie zijn heb ik gevonden welk volgens de specs een COAX out hebben:
- pricewatch: Samsung BD-F5100 +/- 60EUR
- pricewatch: Sony BDP-S1500 +/- 80EUR
- pricewatch: LG BP350 +/- 60EUR Heeft alleen volgens een review geen aparte audio uitgang terwijl specs dus iets anders zeggen

Zitten dus alle 3 rond mijn budget, maar maakt het qua kwaliteit nog uit in deze prijsklasse?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-07 10:03

FeaR

In GoT we trust

Griffin schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:31:
Echter wordt dan audio automatisch gesplitst of kan je zelf kiezen of de audio naar de versterker gaat of via HDMI op de TV.
Verschilt per speler. Veelal dien je in het menu wel aan te geven over welke uitgang je beeld dan wel geluid wilt laten gaan. Menu zal je toch in moeten om de resolutie in te stellen en ook te kiezen hoe je de audio uit wilt voeren (LPCM of Bitstream).

Let wel dat je Lip Synch issues kan krijgen. Je stuurt beeld en geluid apart. Beeld naar de TV waar de TV het eerst softwarematig aanpast om het scherper te maken. Geluid is niet of veel minder onderhevig aan processig dan beeld waardoor je geluid er eerder zal zijn. Dit kan enkele tientallen milliseconden zijn tot enkele honderden milliseconden. TV op Game-mode zetten kan helpen, al vindt niet iedereen het beeld dan acceptabel. Delay instellen op de versterker kan ook afhankelijk van de ouderdom en idem met de Blu-rayspeler.

Qua merk maakt het allemaal niet zo veel, zeker niet in dit segment. Op looks zou je ze haast eerder uitzoeken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.