Toon posts:

vaag kix login probleem..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ehmm vragie over kix..

Ben bezig met kix login scripts op nt4 bakken met 95 clients..Heb eerst op een test pdc dit getest en dit werkt allemaal goed..nu heb ik exact hetzelfde gedaan in de live omgeving..en op alle netlogon shares van de domain controllers de betreffende files kix32.exe, de betreffende dlls, en de kixtart.kix file geplaatst. (later ga ik wel replicatie ofzetten tussen dc's ;)). Vage is dus dat de rechten etc gelijk zijn. Ik heb de kxprc service geinstalled op alle dc's in het netwerk. Nu werkt het dus niet :(...heeft de kxrpc service een reboot nodig na install om te kunnen werken? enige verschil tussen live en testomgeving is dat de de live omgeving nog service pack 5 heeft en geen 6a (ja ik weet het moet snel naar sp 6a ;) ). Wie weet lost dit wat op .(maar even doen buiten werktijd he..;) )..maar heeft iemand een idee of er nog iets anders mis kan zijn..het lijkt erop als of ie die kxrpc service niet kan benaderen ofzo..want doet helemaal niks met inloggen ..ook geen foutmelding oid...ik heb ook geprobeerd om via unc paden,bat files en src verwijzingen in de usermanager aan te geven..maar dit werkt niet :(..

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 13:56
Het script wordt, als ik het goed begrijp, helemaal niet uitgevoerd? Dan heeft dat in ieder geval niets met de KxRpc service te maken, want die is alleen nodig om bepaalde gegevens door te sturen naar de client (SID, domain e.d.) Het script zou in ieder geval moeten starten, ook zonder de KxRpc service. Je kunt natuurlijk wel simpel controleren of de service is gestart.

Het SP zou geen probleem moeten geven. Zelf heb ik gewerkt met SP 4 t/m 6a, en alles werkte gewoon (wat het script betreft, dan)

Heb je niet toevallig een config.pol bestand gebruikt in de testomgeving, en die niet meegenomen?

Niet toevallig een 'vergeten' DC controller staan? (ok, lijkt me sterk, maar je weet maar nooit)

Zijn de kixtart DLL's bereikbaar vanuit het script, oftewel, zit de netlogon share in je path, of staan de dll's in C:\windows o.i.d.

De KxRpc service heeft geen restart nodig.

my 2 cents

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Je kan Kix scripts toch ook gewoon aanroepen via je login.bat?

Daarin een verwijzing maken naar het Kixscript en ervoor zorgen dat de Kix spullen allemaal bij elkaar staan in de netlogon.

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 15:48 schreef Poltergeist het volgende:
Het script zou in ieder geval moeten starten, ook zonder de KxRpc service.
Met nt clients idd niet ..maar met 9x clients heeftie die service wel nodig..blijkt uit eigen tests..
Het SP zou geen probleem moeten geven. Zelf heb ik gewerkt met SP 4 t/m 6a, en alles werkte gewoon (wat het script betreft, dan)

Heb je niet toevallig een config.pol bestand gebruikt in de testomgeving, en die niet meegenomen?
Hmm wel een ntconfig.pol (ooit gebruikt voor nt clients en kix) , maar dat heeft geen invloed op 9x clients...omdat die config.pol gebruikt..als ik met dezelfde 9x client in de testomgeving ga werkt het..live omgeving dus niet..:(
Niet toevallig een 'vergeten' DC controller staan? (ok, lijkt me sterk, maar je weet maar nooit)
Hmm nee hebben hier 1 pdc en 2 bdc's .heb ze allemaal voorzien van de files..
Zijn de kixtart DLL's bereikbaar vanuit het script, oftewel, zit de netlogon share in je path, of staan de dll's in C:\windows o.i.d.
De dll's staan in de netlogon share op alle dc's.
De KxRpc service heeft geen restart nodig.
ok thanks :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 15:48 schreef Tai-Pan het volgende:
Je kan Kix scripts toch ook gewoon aanroepen via je login.bat?

Daarin een verwijzing maken naar het Kixscript en ervoor zorgen dat de Kix spullen allemaal bij elkaar staan in de netlogon.
Ja dat weet ik wel..heb ik geprobeerd..maar dit werkt dus ook niet..:(

• Poltergeist
Met dat Login.bat: werd toen ook de batchfile niet gestart? (even proberen met pause). Als dat het geval is heeft het iig niets met kix te maken.

De KxRpc service: is die gestart? Als je deze installeert wordt die niet direct gestart. Dat moet je even handmatig doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 16:44 schreef Poltergeist het volgende:
Met dat Login.bat: werd toen ook de batchfile niet gestart? (even proberen met pause). Als dat het geval is heeft het iig
niets met kix te maken.
nee idd .bat file wordt dus niet geladen....!
De KxRpc service: is die gestart? Als je deze installeert wordt die niet direct gestart. Dat moet je even handmatig doen.
weet ik ..heb ik gecheckt..is gestart ;)

• Poltergeist
Volgens de handleiding:

To run Kix32.exe automatically when a user logs on
1.In User Manager, select the user.
2.On the File menu, click Properties, and then click Profile.
3.In the Logon Script Name box, type Kix32.

Note: For Windows 9x clients, do not specify a KiXtart script in the Logon Script Name box in the User Environment Profile dialog box in User Manager. To specify a script for Windows 9x clients, use a batch file as the logon script, and start KiXtart from the batch file.

Heb je dit al geprobeerd? Dan kun je in ieder geval even kijken of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 16:53 schreef Poltergeist het volgende:
Volgens de handleiding:

To run Kix32.exe automatically when a user logs on
1.In User Manager, select the user.
2.On the File menu, click Properties, and then click Profile.
3.In the Logon Script Name box, type Kix32.

Note: For Windows 9x clients, do not specify a KiXtart script in the Logon Script Name box in the User Environment Profile dialog box in User Manager. To specify a script for Windows 9x clients, use a batch file as the logon script, and start KiXtart from the batch file.

Heb je dit al geprobeerd? Dan kun je in ieder geval even kijken of het werkt.
ja zo heb ik het dus precies gedaan :)..gebruik dus kix32 in usermanager..kixtart file is kixtart.kix
dit werkt dus wel in testomgeving..trouwens met commando pause werkt de bat file ook niet..hij laadt em gewoon niet...:(

Verwijderd

in je settings op de client moet wel staan aan wel domein je aanlogt is dit domein fout dan ook geen script om aan te loggen

• Poltergeist
En als je in de usermanager nu eens verwijst naar een batch bestand, en daar kix32 kixtart.kix aanroept? of had je dat batchbestand ook al geprobeerd in de usermanager?

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Even om met de simpele dingen te beginnen..

Heb je bij de user waarmee je inlogd wel in de user manager gezet dat ie login.bat moet draaien? Je weet het natuurlijk maar nooit. Even alle mogelijke problemen naar boven halen.

edit:
Volgens mij begin ik een beetje scheel te worden. Poltergeist stelde dus de zelfde vraag...

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 17:08 schreef Bar72 het volgende:
in je settings op de client moet wel staan aan wel domein je aanlogt is dit domein fout dan ook geen script om aan te loggen
weet ik..daar ligt het niet aan...ik test het steeds op dezelfde 9x client.op een testpdc met testdomein werkt het..live situatie niet
En als je in de usermanager nu eens verwijst naar een batch bestand, en daar kix32 kixtart.kix aanroept? of had je dat batchbestand ook al geprobeerd in de usermanager?
Ja dat heb ik allebei geprobeerd..en geen resultaat :(

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Het is dus geen probleem van KixTart, het is een probleem dat je geen enkel login script aan het draaien krijgt. heb ik het zo goed of zit ik er compleet naast :?

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

komt het niet om dat de net logon service niet draaid op die server ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 17:44 schreef Fox-Web het volgende:
Het is dus geen probleem van KixTart, het is een probleem dat je geen enkel login script aan het draaien krijgt. heb ik het zo goed of zit ik er compleet naast :?
Inderdaad Fox-Web..dit is het probleem waar het om draait!

Verwijderd

Topicstarter
ehmm btw..de netlogon service draait gewoon.. .

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben d'r uit..na lang prutsen :P..het werkt nu..waar het in zat was de synchronisatie/replicaties tussen dc's. En dat de clients inloggen op de bdc..en daar dus uit de netlogon share van de bdc de scripts halen. Nu bleek dat gewone user accounts geen rechten hadden daar.(op de pdc netlogon share wel). Dus na wat syncen en aanpassen werkt het dus... :)
Ehmm bedankt iedereen voor de reacties en het meedenken...!
Pagina: 1