MSI Radeon R9 390 opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:18
Beste Tweakers,

Van een medetweaker heb ik de MSI R9 390 overgenomen.
Ik maakte hiervoor gebruik van een Zotac GTX 680, alvorens ik de kaart had geinstalleerd heb ik middels DDU alle drivers e.d. van NVIDIA verwijderd.

Nieuwe kaart geinstalleerd en vervolgens bij het opstarten van mijn computer kreeg ik geen beeld.
Ik hoor de twee fans harder draaier dan normaal het geval is, echter krijg ik geen error beeps en tegelijkertijd geven mijn schermen geen melding dat er geen signaal aanwezig is.
Er zitten twee aparte kabels tussen de voeding <-> videokaart(Dus geen splitter o.i.d.).

In de BIOS ervoor gezorgd dat hij ten alle tijden de GPU pakt via PCIE.
Dit werkte gelukkig, waardoor ik weer beeld had, kon de nieuwste drivers installeren en ook gamen was geen issue. Mijn PC gisteravond uitgezet en vanmorgen bij het aanzetten kreeg ik weer geen beeld..

Mijn Hardware:

CPU: 3770k (stock)
MOBO: Sabertooth Z77 (laatste bios update geinstalleerd)
PSU: CM Silent Pro 850W
GPU: MSI Radeon R9 390

Kunnen jullie mij wellicht verder helpen en/of adviseren wat er gaande is?
Alvast dank..

Gr. Johnny

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Controleer of je videokaart goed in zijn slot zit.

Je hebt al de laatste bios versie, het kan overigens nog wel helpen om een keertje je bios te resetten.

Heb je in de bios niet nog ergens een vga boost optie of iets dergelijks aan staan?

• Freeman
Videokaart zit uiteraard goed in zijn slot, bios reset had ik al gedaan maar ook dat heeft niet geholpen.
Ik heb de videokaart in een ander pci-e slot gedaan, maar ook hierbij krijg ik dezelfde resultaten.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:49
Laatste bios er wel opstaan?

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07-2025
Kan je de videokaart testen in een andere computer? Heb je daar hetzelfde probleem.

En draaiden de fans wel op een redelijke snelheid toen je ging gamen? Want er zijn een aantal gevallen waar kaarten overleden door het te traag draaien van de fans door de drivers van AMD. En dus voor oververhitting zorgt. Wat ondertussen wel opgelost zou zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door uname -r op 10-12-2015 15:50 ]

• Freeman
Mijn moederbord heeft de laatste bios erop staan.
Testen op een ander systeem gebeurd vanavond, daarbij waren de temperaturen tijdens het gamen altijd prima.
Pagina: 1