Onlangs heb ik een Draytek 2925 geconfigureerd en uitgetest. De configuratie is als volgt:

Zodra WAN1 wegvalt, worden de gebruikers van Subnet1 netjes omgeleid naar WAN2, echter is de verbinding dan verschrikkelijk traag voor deze gebruikers.
Bij een speedtest zonder failover worden alle normale snelheden gehaald, zodra de failover aanslaat zakt de snelheid op Subnet1 echter naar zulke lage snelheden dat de speedtest niet voltooid kan worden.
Zodra Subnet1 uit de limitation list gehaald word, schiet de snelheid weer omhoog.
Als iemand mij hierbij zou kunnen helpen, misschien door een zelfde ervaring hiermee, hoor ik het graag.
- 2 WAN-verbindingen (WAN1 6/0.6Mbit, WAN2 20/10Mbit)
- 3 accesspoints (2 SSID's, 2 subnetten)
- Subnet1 gaat naar WAN1, Subnet2 naar WAN2
- Subnet1 is voor de meeste gebruikers
- Subnet2 heeft een datalimiet, hier zitten een paar gebruikers op, ook is deze ingesteld als failover
- Gebruikers op Subnet1 hebben een snelheidsbeperking indien het netwerk te veel gebruikt word

- Default limit staat op 20Mbit RX (download), 10Mbit TX(upload)
- Auto adjustment staat aan, dit werkt wanneer Subnet1 over WAN1 geleid word
- In de Limitation list staat alleen Subnet1, met een limiet van 6/0.6Mbit
- Smart bandwith limit heb ik zowel in- als uitgeschakeld geprobeerd
Zodra WAN1 wegvalt, worden de gebruikers van Subnet1 netjes omgeleid naar WAN2, echter is de verbinding dan verschrikkelijk traag voor deze gebruikers.
Bij een speedtest zonder failover worden alle normale snelheden gehaald, zodra de failover aanslaat zakt de snelheid op Subnet1 echter naar zulke lage snelheden dat de speedtest niet voltooid kan worden.
Zodra Subnet1 uit de limitation list gehaald word, schiet de snelheid weer omhoog.
Als iemand mij hierbij zou kunnen helpen, misschien door een zelfde ervaring hiermee, hoor ik het graag.
[ Voor 32% gewijzigd door Graggor op 10-12-2015 14:09 . Reden: Per ongeluk gepost. ]