Ziggo Mobiel geen 4G/LTE na iOS 9.2 update

Pagina: 1
Acties:

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 09:38
Hallo Tweakers,

Hierbij even een vraagje. Eergisteravond heb ik mijn iPhone 6S geupdate naar iOS 9.2
Ik heb sinds 1 december een Ziggo Ruim 4G abbonement. Ik merkte dat sinds vanochtend geen dataverbinding meer had op mijn telefoon.

Ik heb gebeld naar Ziggo en ze schijnen veel belletjes te krijgen sinds de iOS update. Ik moest naar Instellingen --> Mobiel Netwerk --> Mobiel datanetwerk gaan en daar bij APN internet.ziggo.nl invullen.

Nadat ik dat gedaan had deed mijn data abonnement het weer en kreeg ik weer WhatsApp berichten en mail binnen. Alleen heb ik nu geen 4G/LTE verbinding maar 3G.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik weer op 4G/LTE terecht kom?

Mobiele data is ingeschakeld en bij 'Gesprekken en data' heb ik LTE ingesteld. Ook dataroaming staat aan.

Ik werk in Amsterdam dus niet in een of ander boerengehucht met weinig dekking. Vanaf 1 december t/m vanochtend had ik wel gewoon LTE dekking.

Of is dit wellicht een landelijke storing? Ziggo kon me niet 1 2 3 verder helpen en op internet zag ik geen actieve storingen dus ik denk ik vraag het hier even.

Greetz,
DedSec85

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:17
Ik heb ook ziggo mobiel en heb onder iOS 9.2 nu inderdaad ook weer 3G in plaats van LTE.
Mijn APN stond al goed ingevuld op de hierboven genoemde waarde. Ik woon in de regio Breda.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Bij de introductie van iOS 9 had ook Ziggo al problemen met APN settings, lijkt dus nog niet helemmal opgelost te zijn.
Kijk hier maar eens naar de meldingen vanaf 17 september [iOS 9] Ervaringen & Discussie

NRG

• DedSec85
Sepio schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:00:
Ik heb ook ziggo mobiel en heb onder iOS 9.2 nu inderdaad ook weer 3G in plaats van LTE.
Mijn APN stond al goed ingevuld op de hierboven genoemde waarde. Ik woon in de regio Breda.
Ok, dank. Dan ben ik niet de enige. Heb jij bij APN onder "LTE (Optioneel)" iets ingevuld? Ik heb dit geprobeerd maar dat maakte geen verschil.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:51
Ik denk dat niks met IOS te maken heeft. Mijn 4G werkt sinds een aantal uurtjes ook niet op m'n LG G2, lijkt dus op een storing. 3G en 2G werken wel

• Sepio
DedSec85 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:03:
[...]

Ok, dank. Dan ben ik niet de enige. Heb jij bij APN onder "LTE (Optioneel)" iets ingevuld? Ik heb dit geprobeerd maar dat maakte geen verschil.
Dat is volgens mij een optie die voorheen niet bestond. Daar iets invullen doet niet veel. Maar na weer leegmaken krijg ik bij het aanvinken van LTE de melding "Geen Service". Als ik 3G aanvink dan heb ik weer 3G service.

Na een reboot heb ik na het aanvinken van LTE alleen de 3G service.

[ Voor 6% gewijzigd door Sepio op 10-12-2015 14:18 ]

• DedSec85
Nu op de chat met de technische dienst van Ziggo. Even kijken wat zij zeggen.

[ Voor 1% gewijzigd door DedSec85 op 10-12-2015 14:11 . Reden: typ ]

• mad-dog
DedSec85 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:11:
Nu op de chat met de technische dienst van Ziggo. Even kijken wat zij zeggen.
Reken maar op storing, zie m'n eerdere post :)

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 14:19

GerritGekke

Gamechanger

Hier precies het zelfde. Had gisteravond de update van ios 9.2 op mijn iPhone 6 uitgevoerd en nu ook geen 4G/LTE beschikbaar. Vanochtend vroeg hier al contact over gehad met ziggo, maar zei konden geen zinnig antwoord vinden. Wel had de medewerker nog een oplossing dat wellicht kan aantonen of het aan ios 9.2 ligt. Doe een downgrade, weer terug naar ios 9.1. Als de LTE dan weer werkt weet je zeker dat het aan de update ligt.
Alhoewel ik vanmiddag weer LTE verbinding had, maar dit was echter van korte duur. Na een minuut of 10 was het weer over met de pret.

As we speak weer LTE verbinding.

 Karma

• DedSec85
Ziggo zegt het volgende:

Door die update kun je alleen nog gebruik maken van 3G en werkt 4G om 1 of andere reden niet. En dat probleem hebben ze nu in onderzoek, dus ik ben zelf ook heel benieuwd wanneer hier iets meer informatie over komt en wat de oplossing hiervoor is. Kan zijn dat er van onze kant een update komt of dat IOS met een update komt. Maar dat is in dit geval nog even afwachten helaas..

Nog even afwachten dus, en hopelijk een fix vanuit Apple of Ziggo, alhoewel ik sterk mijn vermoeden heb dat dit aan de Ziggo kant verholpen moet worden. Ze krijgen daar in elk geval meerdere klachten binnen omtrent dit probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door DedSec85 op 10-12-2015 14:24 ]

• Sepio
GerritGekke schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:21:
Hier precies het zelfde. Had gisteravond de update van ios 9.2 op mijn iPhone 6 uitgevoerd en nu ook geen 4G/LTE beschikbaar. Vanochtend vroeg hier al contact over gehad met ziggo, maar zei konden geen zinnig antwoord vinden. Wel had de medewerker nog een oplossing dat wellicht kan aantonen of het aan ios 9.2 ligt. Doe een downgrade, weer terug naar ios 9.1. Als de LTE dan weer werkt weet je zeker dat het aan de update ligt.
Alhoewel ik vanmiddag weer LTE verbinding had, maar dit was echter van korte duur. Na een minuut of 10 was het weer over met de pret.

As we speak weer LTE verbinding.
Weer LTE met iOS 9.2?

• DedSec85
Nope ;( Maar goed, zie mijn vorige post. Even afwachten dus. Het ligt in elk geval niet aan jezelf.

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 14:19

GerritGekke

Gamechanger

Ik heb weer goed bereik (was soms ook zeer slecht) en weer een stabiele LTE verbinding. Regio Leeuwarden.

 Karma

• mad-dog
Storing lijkt opgelost, werkt hier weer

• Sepio
Ziggo mobiel gaat over het netwerk van Vodafone.

Als ik kijk op de werkzaamheden sectie van de dekkingkaart dan staat er bij de 2 dichtsbijzende palen dat er geplande werkzaamheden zijn. "Verminderde mobile dekking region".

Als ik inzoom is mijn regio Oosterhout volledig geel/oranje gemarkeerd. Volgens legenda is dat "Gepland werk"

In de regio Breda net onder Oosterhout zijn er veel werkzaamheden klaar. Maar ook zijn er nog werkzaamheden bezig en zijn er storingen.

--
Edit: De linkjes naar de afbeeldingen zijn nu ook gedeeld.

[ Voor 90% gewijzigd door Sepio op 10-12-2015 15:22 ]

• Sepio
Ik zie juist op mijn iPhone 6s met iOS 9.2 dat ik weer LTE heb. Dus het lijkt erop dat het inderdaad door werkzaamheden of een storing veroorzaakt werd.

[ Voor 15% gewijzigd door Sepio op 10-12-2015 14:56 ]

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Mooi hè klant belt "na de update....." Ja meneer/mevrouw het ligt aan de update. Blijkt het gewoon aan werkzaamheden te liggen waarvan Ziggo ook gewoon even bij voorbaat mogelijk gedupeerden klanten had mogen informeren, maar zeker nu als er calls komen..! :(

NRG

• DedSec85
Ik zit inmiddels ook weer op LTE. Lijkt dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
Ik heb ook een 6s en zie 3g bovenaan het scherm. Ik heb LTE geselecteerd. Maar mijn snelheid is ong 1.6 up en rond de 18 download. Dat is weinig toch? Buiten en binnen. Ook gaat mijn toestel af en toe lopen zoeken naar een signaal en moet ik resetten. Ziggo klantenservice zegt dat alles goed staat. Ik zit in den haag centrum. 2515

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21

JB

Cédric roelt!

Hier ook veel gezeur met het Ziggo mobiel abbo van mijn vrouw. Ze heeft "Ziggo mobiel ruim" icm een iPhone 6 (iOS 9.2.1) maar constant gezeik met geen data verkeer. Eerst op LTE gehad maar dan was het echt vaak dat er geen data verkeer was, daarna op 3G gezet maar ook dat gaat vaak mis (switchen tussen 2G en 3G :?) want ook dan blijft alles hangen en gebeurt er niks qua dataverkeer.

Meer mensen die dit herkennen en/of een tip hebben wat hier aan te doen valt? Mijn vrouw is een beetje klaar met Ziggo mobiel ivm dit gezeur. Indien ik dat niet opgelost krijg, ga ik overstappen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 11:06
JB schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:56:
Hier ook veel gezeur met het Ziggo mobiel abbo van mijn vrouw. Ze heeft "Ziggo mobiel ruim" icm een iPhone 6 (iOS 9.2.1) maar constant gezeik met geen data verkeer. Eerst op LTE gehad maar dan was het echt vaak dat er geen data verkeer was, daarna op 3G gezet maar ook dat gaat vaak mis (switchen tussen 2G en 3G :?) want ook dan blijft alles hangen en gebeurt er niks qua dataverkeer.

Meer mensen die dit herkennen en/of een tip hebben wat hier aan te doen valt? Mijn vrouw is een beetje klaar met Ziggo mobiel ivm dit gezeur. Indien ik dat niet opgelost krijg, ga ik overstappen.
Heb ik soms ook wel ja. Dat ik geen ontvangst meer heb, maar als ik dan mijn mobiel opnieuw opstart, ik gewoon weer lte heb.

Ik zit op ios 9.0.2 met jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

larsiey schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:30:
[...]

Heb ik soms ook wel ja. Dat ik geen ontvangst meer heb, maar als ik dan mijn mobiel opnieuw opstart, ik gewoon weer lte heb.

Ik zit op ios 9.0.2 met jailbreak.
Ja maar voor die paar euro per maand is mijn vrouw er dan wel snel klaar mee. Heeft altijd zonder gezeik gewerkt voordat ze van Vodafone naar Ziggo Mobiel ging.

Niet acceptabel om deze workaround te moeten toepassen voor 15 euro per maand ;w

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

JB schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:55:
[...]

Ja maar voor die paar euro per maand is mijn vrouw er dan wel snel klaar mee. Heeft altijd zonder gezeik gewerkt voordat ze van Vodafone naar Ziggo Mobiel ging.

Niet acceptabel om deze workaround te moeten toepassen voor 15 euro per maand ;w
Merk je nog verschil als je bluetooth aan of uit is? En met de fieldtest zou je met 4G/LTE buiten toch wel 95/100 moeten halen. Nog lager is beter.
Apple has hidden a field test app in iOS, which will allow you to quickly check the quality of your cellular signal by simply dialing a special code on your iPhone.

The code to dial is *3001#12345#* followed by pressing Call on your iPhone, which will launch the field test app.

The signal bars on your iPhone will be replaced by a number. The higher the negative number, the worse your signal is. For example, -100 is worse than -86. If you tap on the displayed number, the display toggles between the number and the normal signal bars.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
JB schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:55:
[...]

Ben het er mee eens. Ik had eerst alleen 3g van ziggo en had toen nergens last van. Ben later overgestapt op lte en had toen met ziggo gebeld. De medewerker gaf aan nog niet naar ios 9.2 te updaten omdat daar soms problemen mee zijn.
Maar ik heb er ook gewoon last van op ios 9.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

GerardVanAfoort schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:03:
[...]

Merk je nog verschil als je bluetooth aan of uit is? En met de fieldtest zou je met 4G/LTE buiten toch wel 95/100 moeten halen. Nog lager is beter.
Ik begrijp je niet? Volgens mij doel je op bereik, maar daar meldde larsiey iets over. De melding Geen Service heeft mijn vrouw ook wel vaker genoemd. Ik zal die fieldtest eens aanslingeren. Het boeit me niet als 4G niet dekt in het huis of buiten zolang ie dan maar fatsoenlijk overspringt naar 3G/2G. Nu heeft ze helemaal niks, omdat de telefoon de weg kwijt lijkt te zijn qua dekking of niet het juiste aangeboden krijgt :? Geen idee hoe dat proces werkt en waarom dat bij Vodafone zelf wel fatsoenlijk gaat maar bij Ziggo niet. Welke invloed heeft bluetooth daar dan op?
larsiey schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:10:
[...]

Ben het er mee eens. Ik had eerst alleen 3g van ziggo en had toen nergens last van. Ben later overgestapt op lte en had toen met ziggo gebeld. De medewerker gaf aan nog niet naar ios 9.2 te updaten omdat daar soms problemen mee zijn.
Maar ik heb er ook gewoon last van op ios 9.0.2.
Maar je rept over het overstappen naar LTE? Bedoel je dat je al langer bij Ziggo zit en nog geen 4G abbo had of wat bedoel je daarmee? Mijn vrouw heeft het nog niet zolang dus naar mijn weten heeft ze al vanaf het begin 4G?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
JB schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:46:
[...]

Ik begrijp je niet? Volgens mij doel je op bereik, maar daar meldde larsiey iets over. De melding Geen Service heeft mijn vrouw ook wel vaker genoemd. Ik zal die fieldtest eens aanslingeren. Het boeit me niet als 4G niet dekt in het huis of buiten zolang ie dan maar fatsoenlijk overspringt naar 3G/2G. Nu heeft ze helemaal niks, omdat de telefoon de weg kwijt lijkt te zijn qua dekking of niet het juiste aangeboden krijgt :? Geen idee hoe dat proces werkt en waarom dat bij Vodafone zelf wel fatsoenlijk gaat maar bij Ziggo niet. Welke invloed heeft bluetooth daar dan op?

[...]
Maar je rept over het overstappen naar LTE? Bedoel je dat je al langer bij Ziggo zit en nog geen 4G abbo had of wat bedoel je daarmee? Mijn vrouw heeft het nog niet zolang dus naar mijn weten heeft ze al vanaf het begin 4G?
Ik had eerst alleen het 3g abonnement van ziggo. Dit was een oud abonnement wat ik ongeveer een jaar heb gehad. Toen introduceerde ziggo nieuwe abonnementen met lte maar moest ik dus zelf achteraan bellen om daarop over gezet te worden en dat was dus een nieuw abonnement . Met mijn 3g abonnement had ik nooit last dat mijn internet weg viel en met dit nieuwe abonnement nu al een paar keer in een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

larsiey schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:22:
[...]

Ik had eerst alleen het 3g abonnement van ziggo. Dit was een oud abonnement wat ik ongeveer een jaar heb gehad. Toen introduceerde ziggo nieuwe abonnementen met lte maar moest ik dus zelf achteraan bellen om daarop over gezet te worden en dat was dus een nieuw abonnement . Met mijn 3g abonnement had ik nooit last dat mijn internet weg viel en met dit nieuwe abonnement nu al een paar keer in een maand.
Ben inmiddels overgestapt. Nieuwe abbo bij Vodafone gaat in per maart. Klaar met Ziggo...

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1