Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

telfort glasvezel experiabox V8

Pagina: 1
Acties:

• pino7421
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 10-10-2016
na 1,5 week gestoeid te hebben met telfort glasvezel om de experiabox V8 er tussenuit te krijgen is dit eindelijk gelukt.
dit kan op 2 manieren

1 via een managed switch zie http://deadeye.nl/glasvezel-verbinding/

2 of via een router die zelf de Vlan's kan scheiden, ik draai met een asus RT-AC68U
dit stel je in bij LAN, tabblad iptv.
vergeet niet bij WAN het MAC adres van je experiabox te klonen

succes

• RobinF
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 26-10 18:23
pino7421 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:33:
na 1,5 week gestoeid te hebben met telfort glasvezel om de experiabox V8 er tussenuit te krijgen is dit eindelijk gelukt.
dit kan op 2 manieren

1 via een managed switch zie http://deadeye.nl/glasvezel-verbinding/

2 of via een router die zelf de Vlan's kan scheiden, ik draai met een asus RT-AC68U
dit stel je in bij LAN, tabblad iptv.
vergeet niet bij WAN het MAC adres van je experiabox te klonen

succes
Of je bridged em

• vanputten80
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 07:31
Vandaag alles binnen gekregen voor installatie volgende week. Ik ga dit proberen, heb dezelfde Asus router momenteel. Krijg je ook telefonie werkend?

• Obliterator
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-10 16:36
Ben benieuwd naar de ervaringen. Ik heb zelf nu de experia nog staan, maar naar de drie TV's ligt maar een netwerkkabel. Ik wil dus met de Netgear GS105Ev2 de VLANs splitsen.

De kabel zit dus gewoon in de experia, en de andere kant hangt de netgear. De inkomende poort zit in VLAN 4 en 34 Tagged, de poort voor de tv ontvanger zit ook in 34 en 4 Tagged, de overige poorten zitten in 34 untagged.

Met mijn beperkte kennis zou dit toch moeten werken, de tv ontvanger krijgt nog steeds beide VLANs. Het werkt ook wel, maar na een aantal minuten bevriest het beeld, en moet ik van zender wisselen. Daarna doet het beeld het weer, maar weer na x minuten loopt ie vast. Iemand een idee?

[UPDATE]: Met een switch/TV ontvanger loopt het prima. Koppel ik een GS108Ev2 op een andere poort aan de experiabox gaat het mis. Deze tweede Netgear is mijn hoofdswitch in de meterkast en doet alleen internet, dus geen VLANS.

[Voor 14% gewijzigd door Obliterator op 10-02-2016 21:05]

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True