Train Simulator: 140 mph in een stoomloc?

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik weet niet hoe het kan, maar gisteren scheurde ik met 140 mph (210 km per uur :? :? ) in die zwarte stoomloc door de Oostenrijkse Alpen.
Wat ik deed weet ik niet, want de hele nacht en vanochtend kwam ik niet boven de 70 mph uit. En eerlijk gezegd heb ik het idee dat dat de limiet is, lijkt me ook realistischer.

Wat deed ik? Of wat doe ik nu fout?

Wel apart is, dat ik het spel geinstalleerd heb onder Win2k, en het onder Win98SE toen speelde. Onder Win98SE loopt hij iets beter, maar crashen de tutorials (omdat kennelijk regsettings o.i.d. ontbreken omdat ik hem onder Win2k geinstalleerd heb).

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:20

Chakotay

Lick here to continue

Bergaf meebie?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Captain Pervert
Ja en windkracht 12 in de rug :P
Nee echt keihard bergafwaarts ging het niet hoor.

Heeft iemand dit ooit gehaald?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

extra kolen geschept?

• Captain Pervert
Hmmm net lukte het weer :)

Het was inderdaad wel op een stuk wat (op de kaart) bergafwaarts ging, maar in het spel merk je daar niets van.

Ik had derailments uit staan, daarom kon ik gisteren 140 halen, nu vloog ik bij 102 al uit de bocht.

Okee mysterie opgelost...

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 15:48 schreef Captain Pervert het volgende:
Hmmm net lukte het weer :)

Het was inderdaad wel op een stuk wat (op de kaart) bergafwaarts ging, maar in het spel merk je daar niets van.

Ik had derailments uit staan, daarom kon ik gisteren 140 halen, nu vloog ik bij 102 al uit de bocht.

Okee mysterie opgelost...
Haha

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nou in het echie, hebben ze in de usa Stoomloco's gehad die bloedsnel waren.

• QyRoZ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05-2025

QyRoZ

Just Q it!

Op donderdag 21 juni 2001 15:32 schreef KillerAce_NL het volgende:
Nou in het echie, hebben ze in de usa Stoomloco's gehad die bloedsnel waren.
Nou, ik had wel zo'n japans dieseltreintje, die ging normaal max 110 kph maar als je hem in zn vrij zet kan ie wel aan de 170 kph komen... scheuren :)

Verwijderd

In de US of A hadden ze vet snelle locks hoor!!! laatst was er wat van op discovery een loc uit 1930 ofzo van 30meter lang blablabla haalde ook 200km/h!!!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Er zijn diverse snelheidsrecords in Engeland, de VS en Frankrijk gereden met stoomlocs.. en deze gingen behoorlijk hard. Ik heb er een tijdje geleden nog iets over gezien op Discovery Channel.

Ik geloof dat de Mallard dat allersnelste steam loc ter wereld is:

Afbeeldingslocatie: http://www.wandleys.demon.co.uk/mallard4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wandleys.demon.co.uk/mallard2.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
200 in een stoomloc damn dat is snel }:O

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Verwijderd

Ik begin de locs ook een beetje te ontdekken, het was eerst eerst alleen maar de electrische treinen.

Dat begon erg saai te worden, toen de diesel en als laatste de stoomlocs maar die zijn het gaafste :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De snelste stoomlocomotief aller tijden is de 18-201, uit Duitsland, bouwjaar 1961.
Teneinde over een snelle trekkracht voor beproevingsritten van nieuwe rijtuigen te kunnen beschikken, bouwde de Deutsche Reichsbahn in de voormalige DDR in 1961 een speciale Pacific-loc. Onder gebruikmaking van onderdelen van gesloopte locs werd een stoomloc gebouwd die voor een maximumsnelheid van 175 km/u werd toegelaten. De fraai ogende machine met drijfwielen van 2,30 meter doorsnede (zie foto) is momenteel de snelste stoomloc ter wereld. Loc 18 201 wordt sinds enkele jaren niet meer gebruikt voor beproevingsritten maar maakt deel uit van de verzameling dienstvaardige locomotieven van het Verkehrsmuseum in Dresden. Als zodanig is deze loc dikwijls op toernee en bezocht reeds onder het vroegere DDR-regime "kapitalistisch buitenland" als de Duitse Bondsrepubliek en Oostenrijk. Loc 18 201 zou in 1989 ook aan de jubileumparades te Utrecht deelnemen, maar dit kon geen doorgang vinden omdat de loc kort voor vertrek naar Nederland bij een ontsporing betrokken was. Speciaal voor de rit naar nederland is de olie gestookte 18 201 thans van radiocommunicatie en het Duitse treinbeinvloedingssysteem Indusi voorzien. De fraaie "Pacific" werd op eigen kracht naar Nederland overgebracht in het kader van een 800 km lange doorgaande rit met reizigers van Berlijn naar Amsterdam.
Bron: http://www.vandewerken.myweb.nl/treinen.htm#stoomlocomotieven

Afbeeldingslocatie: http://www.vandewerken.myweb.nl/Foto's/Treinen/18-201.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vandewerken.myweb.nl/Foto's/Treinen/18-201_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vandewerken.myweb.nl/Foto's/Treinen/18-201_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vandewerken.myweb.nl/Foto's/Treinen/drijfwerk_18-201.jpg
Dit monster heeft een topsnelheid van 175 kilometers/uur.

Virussen? Scan ze hier!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:23

AMDFreak

Intel is zo..

Dus is het allemaal mogelijk.. vindt ut zelf wel een beetje raar klinken :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 21 juni 2001 18:27 schreef InterFreak het volgende:
Dus is het allemaal mogelijk.. vindt ut zelf wel een beetje raar klinken :)
Nee, is dus niet mogelijk. De snelste steam-powerde locomotive haalt dus nét 175 km/h... dik minder dan 210 km/h hoor... d'r zijn zat elektro's die geeneens die snelheid halen.

Virussen? Scan ze hier!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik wil niet veel zeggen maar met zijn 126 MPH ging die Mallard dus wel behoorlijk wat harder dan 175 km/uur. (126x1.6 is toch al gauw 201 km/uur).

Dat die DDR loc dan de allersnelste stoomloc zou zijn.. dat is gewoon niet waar.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, zeker weer een stukje communistische propaganda dan :P >:) ;)

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tazzman: hmm, toch niet helemaal eerlijk geloof ik:
The speed record for steam locomotive still stands at 126 MPH, and was set by A-4 Pacific No. 4468, (named the Mallard) on a slight download stretch on July 3, 1938. Earlier, the German Class 05 Hudson No. 05.002 achieved a speed of 124.5 MPH with a test train on a level stretch in 1936. Several American Atlantic, Pacific and Hudson class locomotives also achieved unofficial speeds that were near or over 110 MPH. All of these seemed to push the limit for what could be achieved with the steam locomotives' massive reciprocating drive train.
Bron: http://www.pernet.net/~james1/v-8/v-8steam.htm

Dus die A4 Mallard werd wel geholpen door een lichte helling naar beneden, terwijl die Duitse loc op een vlak terrein praktisch dezelfde snelheid haalde.

Maargoed, dit is mierenneuken :P

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En nog een officieuze:
Pennsylvania Railroad class E7s Atlantic (4-4-2) 7002. This locomotive began life as PRR 8063. It was renumbered by the PRR for the 1949 World's Fair because the real 7002 had already been scrapped. Why was the locomotive number 7002 so important? The real 7002 was the (unofficial) world steam speed record holder (127 MPH).
Bron: http://www.steamlocomotive.com/pennsy/rmop/

Afbeeldingslocatie: http://www.steamlocomotive.com/pennsy/rmop/prr7002.jpg

Virussen? Scan ze hier!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op donderdag 21 juni 2001 18:41 schreef wildhagen het volgende:
tazzman: hmm, toch niet helemaal eerlijk geloof ik:
[..]

Bron: http://www.pernet.net/~james1/v-8/v-8steam.htm

Dus die A4 Mallard werd wel geholpen door een lichte helling naar beneden, terwijl die Duitse loc op een vlak terrein praktisch dezelfde snelheid haalde.

Maargoed, dit is mierenneuken :P
Eerst heb je het over een Duitse Loc uit 1961 .. en DAN heb je het over een Duitse loc van VOOR 1938.... zo kan ik er ook een flinke knoeiboel van maken natuurlijk. :P

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Knoeiboel is my middle name ;)

Nee, die 1e zijn we het wel over eens, dat was Rooie propaganda.

Die 2e Duitse ging iig STUKKEN sneller :)

Ach ja, laten we het er op houden dat alles > 120 MPH een raceijzer is (voor stoom-begrippen) en dat stoomlocs de mooiste van allemaal zijn :)

Virussen? Scan ze hier!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Vind ze wel erg gaaf hoor.. zo'n walmende stoomloc op volle kracht!

Zag laatst weer es een programma over oude Engelse locs in Kenya.. ook bijzonder gaaf om te zien!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zag laatst weer es een programma over oude Engelse locs in Kenya.. ook bijzonder gaaf om te zien!
Als je nog echt steamers in actief bedrijf wilt zien (dus geen museum-locs etc), moet je eens naar Nigeria gaan. Daar rijden ze nog met stoomlocs, en het mooie is dat iedere machinist een vaste loc heeft, en ze hebben er soms ware kunststukjes van gemaakt. En stuk voor stuk zijn ze perfect onderhouden.

En als je het dichter bij huis wilt houden is de Bello (nr. 3737, Nederlands laatste in dienst zijnde stoomloc, door NS in 1958 uit dienst gehaald) ook een aanrader. Maar dat wist je vermoedelijk al.

Voor de niet-kenners, dit is dus de laatste NS-stoomloc, de 'Bello':

Afbeeldingslocatie: http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/museum/NSM/3737/3737Zwolle2.jpg

Deze foto is genomen op station Zwolle, op 5 maart 1999.

Zou overigens wel leuk zijn als iemand deze in MSTS zou inbouwen, kunnen we Leeuwarden/Groningen->Schiphol/Amsterdam met de Bello rijden :P :)

Virussen? Scan ze hier!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

In Duitsland rijden er ook nog diverse hobby stoomlocs. Zo rijdt er "bij ons" (mijn schoonfamilie) minimaal 1x per jaar een stoomloc + aanhang op het traject Gelnhausen - Budingen en verzorgt dan een zeer accurate dienstregeling ipv de normale electrische trein.

Leuk gezicht zo'n tsjoekende loc met dikke pluim welke zich door de Mainz valley een weg baant. :)

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Nog niet zo lang geleden reed er ook 1 door Den Bosch, en heeft er water getankt. Het lijkt wel of er momenteel een stoomrevival is, want 2 weken ervoor ook al.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48
Is je processor overgeklokt????????

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:56
Ik kwam een stoomloc tegen toen ik zaterdag met de trein van Arnhem naar Utrecht reed. Zag er wel heftig uit. Beter dan die witte ICE's :)

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Kijk, alsde NS weer eens te laat is, heb ik de schurft aan treinen.
Maar als ik dan een ice naast een stoomloc zie staan, ja kijk dan wordt het allemaal weer wat anders. Zo geweldig, die stoomboemels.

De Groningse beer

• oVRoM
  • Niet online
140?? Ik heb 164 mph (260kmh) gehaald :)
Screenshot voor de ongelovigen ;)
Was wel leuk toen ik stopte op een gegeven moment... Nog geen minuut later klapten al m'n wagons die ik veel eerder onderweg had los gelaten op me, dus het ging wel berg af :)

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 19:22
Hey pervie, nou moet je niet de kluit gaan belazeren, geef nou maar toe dat je die raketbrandstof over die kolen gegoten hebt. >:)

Greetingz,

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 13:25 schreef oVRoM het volgende:
140?? Ik heb 164 mph (260kmh) gehaald :)
Screenshot voor de ongelovigen ;)
Was wel leuk toen ik stopte op een gegeven moment... Nog geen minuut later klapten al m'n wagons die ik veel eerder onderweg had los gelaten op me, dus het ging wel berg af :)
als ik naar die picture kijk krijg ik hoofdpijn :9

Verwijderd

Ik haalde zonet 204 mph :?:?:? (had wel derailments uit) misschien was het ook wel 205, maar ik zat net op het kaartje te kijken of ik al aan het einde van de helling was en toen was de snelheid alweer aan het afnemen... het was vlak na Landeck in een Flying Scotsman...

Verwijderd

Is die Flying Scotsman dat zwarte ding? Geil beestje jah, gaat errug hard. Als hij nou ook nog eens net zo hard remde, maar nee... Zonder wagons rij ik altijd veel te ver door...

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Grin dat is niets moet je deze is DL (4MB)

FOTO http://www.trainartisan.com/TrainArtisan/images2/Trainartisan014.jpg

DL
http://www.coastercount.com/MSTS_S_US_NYC_4-6-4_5426_070101.zip

Kijken of er dan nog iets van jullie snelheid over blijft :) loop op het rechte eind al op 160 a 180 KPH (+/- 140 MPH)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:33

Smurf

Detri

Ik moest laatst met de trein van Utrecht naar R'dam, en op een rangeerterrein vlak voor Rotterdam zit denk ik een soort hobbieclubje die enkele stoomloc's onderhouden daar. Zag er in ieder geval eentje voor een loods onder stoom staan.

edit:

ik ben geen topic omhoogschopper ofzo, en heb ook geen flauw idee waarom deze er gewoon tussenstond :?

)

Verwijderd

In Nederland rijdt er nog regelmatig een stoomloc in de zomer. Er zijn ook stations van de Veluwsche Stoomtrein Maartschappij, en het ding rijdt volgens mij tussen Zutphen en Apeldoorn, misschien ook nog op andere lijnen, maar op deze stations zijn aparte stoomtrein-peronnetjes
Pagina: 1