Verwijzend PSP-verkeer uitsluiten in Analytics

Pagina: 1
Acties:

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Topicstarter
Een klant van mij heeft wat problemen in Analytics. Meestal wordt een transactie aan het juiste kanaal toegewezen maar af en toe staat Buckaroo ertussen. Er zijn twee profielen, eentje met Buckaroo gefilterd en eentje ongefilterd.

Nu is het probleem dat het gefilterde profiel over alle verwijzende kanalen minder conversie weergeeft.

(totaal)
Gefilterd: 2,14% conversie
Ongefilterd: 3,39% conversie

Dat terwijl Buckaroo bij het ongefilterde profiel slechts 1,44% (10 op 693) van alle transacties is. Nogal vreemd dat er zo'n grote daling in conversie plaatsvindt zodra we Buckaroo uitsluiten in het andere profiel.

Iemand ervaring met dit probleem? En vooral waarom het filter de totale conversie aantast?

If it aint fixed, it's broken.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

Dus als ik het goed begrijp:

Ongefilterde profiel: 693 transacties, conversie 3,39% dus bezoek is 20442.
Gefilterde profiel: 683 transacties (de 10 van buckaroo er af), conversie 2,14% dus bezoek 31916.

Dat spreekt elkaar tegen, want het ongefilterde profiel kan nooit minder bezoek hebben dan het gefilterde profiel.

Dan denk ik eerder dat de 10 buckaroo bezoekers in het ongefilterde profiel er 10 zijn die na 30 minuten pas teruggekeerd zijn en zo wel met die bron geteld worden, en dat de rest die wel tijdens hetzelfde bezoek terugkeert genegeerd wordt door de "ignored referrals" instelling. Daarvan blijft de originele bron tellen, maar het kan wel zijn dat deze door het filter opgepakt worden.

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
André schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:52:
Dus als ik het goed begrijp:

Ongefilterde profiel: 693 transacties, conversie 3,39% dus bezoek is 20442.
Gefilterde profiel: 683 transacties (de 10 van buckaroo er af), conversie 2,14% dus bezoek 31916.

Dat spreekt elkaar tegen, want het ongefilterde profiel kan nooit minder bezoek hebben dan het gefilterde profiel.

Dan denk ik eerder dat de 10 buckaroo bezoekers in het ongefilterde profiel er 10 zijn die na 30 minuten pas teruggekeerd zijn en zo wel met die bron geteld worden, en dat de rest die wel tijdens hetzelfde bezoek terugkeert genegeerd wordt door de "ignored referrals" instelling. Daarvan blijft de originele bron tellen, maar het kan wel zijn dat deze door het filter opgepakt worden.
Nee, bezoek is hetzelfde André, beetje onduidelijk inderdaad :) Doet niks af aan je verklaring natuurlijk. Sessietijd staat inderdaad op 30 minuten ingesteld. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik de filter weghaal en in dat profiel sessietijd op 90 minuten zet.

[ Voor 10% gewijzigd door Tjebakka op 10-12-2015 12:01 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

Dan vermoed ik dat het filter ook transacties filtert van bezoekers die als bron bijvoorbeeld "google" hebben, maar op dat moment wel via de site van buckaroo terugkomen na het betalen.

Beste oplossing voor het negeren van je payment provider is het domein toevoegen aan de "ignored referrals" en de parameter "utm_nooverride=1" meenemen in de bedanktpagina URL.

[ Voor 0% gewijzigd door André op 10-12-2015 12:01 . Reden: d/t ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
André schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:01:
Dan vermoed ik dat het filter ook transacties filtert van bezoekers die als bron bijvoorbeeld "google" hebben, maar op dat moment wel via de site van buckaroo terugkomen na het betalen.

Beste oplossing voor het negeren van je payment provider is het domein toevoegen aan de "ignored referrals" en de parameter "utm_nooverride=1" meenemen in de bedanktpagina URL.
Gaan dit nu eerst even testen. Keep you posted! :)