Hoi Allemaal,
Mijn Huidige pc is 5 jaar oud en begint nogal te stotteren en zomaar uit te vallen (zonder dat het Windows logboek iets aangeeft
).
Daarmee dacht ik het wordt tijd om een nieuwe PC te maken, ik ben er alleen al een hele tijd uit dus wat goed is welke merken je moet hebben etc weet ik niet. Mijn hoop is samen met jullie iets moois te maken wat er weer 5 jaar tegen aan kan.
Alles wat in het lijstje staat is niet vast ben echt opzoek naar advies en sta overal voor open.
Nieuwe PC
Wat is je budget?
1000/1500
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeur hebt ik niet, als het maar goed is. Momenteel heb Gigabyte als moederbord en EVGA als videokaart maar dat was omdat die op dat moment goed uit de testen kwamen
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Werkdoeleinde: tekenprogramma's als Autocad en Microstation
Vrijetijd: downloaden / gamen (speel van alles dus moet elk spel zoeen beetje aan kunnen).
Verder heb ik de originele licenties van Windows 10 en Office 2016 dus die komen er ook op"
alvast bedankt allemaal voor het meedenken,
Groet,
Hippe2k
Mijn Huidige pc is 5 jaar oud en begint nogal te stotteren en zomaar uit te vallen (zonder dat het Windows logboek iets aangeeft
Daarmee dacht ik het wordt tijd om een nieuwe PC te maken, ik ben er alleen al een hele tijd uit dus wat goed is welke merken je moet hebben etc weet ik niet. Mijn hoop is samen met jullie iets moois te maken wat er weer 5 jaar tegen aan kan.
Alles wat in het lijstje staat is niet vast ben echt opzoek naar advies en sta overal voor open.
Nieuwe PC
- Moederbord: GIGABYTE GA-Z97X-Gaming 7, socket 1150 moederbord
- CPU Twijfel ik nog tussen: Intel® Core i7-4790K en Intel® Core i5-4690K
- Geheugen: 16GB lijkt me genoeg toch? weet alleen niet welk merk goed is tegenwoordig
- Processor Koeler: **
- Kast: Staat in de woonkamer dus moet stil zijn, en verder de standaard punten denk ik goede airflow, alles moet erin goed in passen.
- Voeding: wat raden jullie aan voor deze configuratie? en mocht ik in de toekomst videokaart erbij moeten halen voor SLI voldoet hij dan nog?
- Grafischekaart: EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0
- Hardeschijf: 1) Samsung 850 EVO, 500 GB SSD
2) Western Digital Blue, 3 TB Harde schijf
Case zou plek moeten hebben voor nog 2 hardeschijven maximaal. - Brander: ASUS BC-12D2HT, Blu-ray-combo
Wat is je budget?
1000/1500
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeur hebt ik niet, als het maar goed is. Momenteel heb Gigabyte als moederbord en EVGA als videokaart maar dat was omdat die op dat moment goed uit de testen kwamen
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Werkdoeleinde: tekenprogramma's als Autocad en Microstation
Vrijetijd: downloaden / gamen (speel van alles dus moet elk spel zoeen beetje aan kunnen).
Verder heb ik de originele licenties van Windows 10 en Office 2016 dus die komen er ook op"
alvast bedankt allemaal voor het meedenken,
Groet,
Hippe2k