Beste gaming monitor binnen mijn eisen.

Pagina: 1
Acties:

• RiesvGeffen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-07 08:02
Ik zoek een?
Monitor die vooral gebruikt gaat worden voor gaming.

Wat is je budget?
Ik wil er ongeveer maximaal €300,- voor uitgeven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moederbord: Asus P8H77-V LE
CPU: Intel Core i7 3770K
Videokaart: Asus Gtx 980 Strix OC
Werkgeheugen: 16GB
Zal wel genoeg informatie zijn denk ik.

Waar gaat je voorkeur naar uit?
Ik zit wel te denken aan een ultra wide monitor, maar ik had ook gezien dat Dell mooie Ultrasharp monitoren had. Als jullie totaal iets anders aanbevelen is dat ook welkom.

Ik heb persoonlijk helemaal geen verstand van beeldschermen, dus alle hulp is welkom :)

[ Voor 22% gewijzigd door RiesvGeffen op 10-12-2015 10:00 ]

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-07 17:24
Hi! We zijn geen klantenservice he ;) - wat heb je zelf al gevonden? Staan veel vergelijkbare topics op tweakers, dus daar kun je direct even kijken.

Bijvoorbeeld deze Dell? Een IPS-paneel van 2560*1440 pixels en is vrij populair.

[ Voor 37% gewijzigd door JDillinger op 10-12-2015 10:03 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Denk eens aan beeldschermtechniek, verversingsnelheid in hertz, diagonaal, ergonomische verstelbaarheid en aansluitingen.

Als je daar antwoorden op hebt kun je je wensen in de PW invoeren en komt er een selectie uitrollen.
Vervolgens knip je de url van je selectie en plak je die hier neer met jou wensen m.b.t. bovenstaande specs

• RiesvGeffen
WWAS schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:00:
Hi! We zijn geen klantenservice he ;) - wat heb je zelf al gevonden? Staan veel vergelijkbare topics op tweakers, dus daar kun je direct even kijken.

Bijvoorbeeld deze Dell? Een IPS-paneel van 2560*1440 pixels en is vrij populair.
Zelf had ik dit al gevonden http://tweakers.net/pricewatch/443132/lg-25um57-p-zwart.html, alleen staat op Tweakers responsetijd op 5ms. Terwijl er op de LG en meerdere sites 14ms staat.

• RiesvGeffen
eL_Jay schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:03:
Denk eens aan beeldschermtechniek, verversingsnelheid in hertz, diagonaal, ergonomische verstelbaarheid en aansluitingen.

Als je daar antwoorden op hebt kun je je wensen in de PW invoeren en komt er een selectie uitrollen.
Vervolgens knip je de url van je selectie en plak je die hier neer met jou wensen m.b.t. bovenstaande specs
http://tweakers.net/categ...ysgByanVASizASsCiFkq1tbUA
Ik heb zelf zoveel mogelijk filters ingevuld, beeldschermtechniek verversingsnelheid heb ik geen verstand van. Diagnool 24" tot 28" ongeveer en de verstelbaarheid en aansluitingen maakt niet uit HDMI, displayport of DVI is allemaal geen probleem.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
VInd je grote kijkhoeken belangrijk i.c.m. goede kleurweergave maar met een lage verversingsnelheid (google maar eens op ghosting) dan is IPS je techniek of liever een snel TN paneel voor twitch shooters op 120/144 Hertz maar met slechte kijkhoeken en wat minder goede kleurweergave?

Gezien je budget kom je sowieso op een 1080p paneel uit. Ikzelf zou die niet groter willen dan 22 inch omdat je anders de pixels imo te goed kan onderscheiden.
Er is binnen je budget 1 2560*1440 paneel te krijgen. Wellicht iets voor jou? Past beter bij je videokaart dan een 1080p paneel is ook nog IPS
pricewatch: AOC Professional Q2577PWQ Zilver, Zwart

Ik zou zeggen zoek eens naar reviews van dat scherm en kijk of je het wat vind.

[ Voor 29% gewijzigd door eL_Jay op 10-12-2015 10:29 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:20
RiesvGeffen schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:11:
[...]

Zelf had ik dit al gevonden http://tweakers.net/pricewatch/443132/lg-25um57-p-zwart.html, alleen staat op Tweakers responsetijd op 5ms. Terwijl er op de LG en meerdere sites 14ms staat.
op de site van LG. Response Time 5ms GTG

let er wel op dit is grey to grey. en op verschillende sites zullen ze iets anders meten. en die komen eigenlijk altijd hoger uit. maar 14 is alnog prima.

25 inc bij ultra wide is de hoogte erg klein in mijn ogen.
http://www.displaywars.com/25-inch-21x9-vs-20-inch-16x9

vergelijkbaar met een 20inc. zou toch echt voor een 29 gaan. dan zit je meer richting een 23/24 inc. tenzij je een zwengel arm mount heb. en je hem boven je toetsenbord kan laten zweven.

maar ultrawide is wel vet voor gaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiesvGeffen
loki504 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:46:
[...]

op de site van LG. Response Time 5ms GTG

let er wel op dit is grey to grey. en op verschillende sites zullen ze iets anders meten. en die komen eigenlijk altijd hoger uit. maar 14 is alnog prima.

25 inc bij ultra wide is de hoogte erg klein in mijn ogen.
http://www.displaywars.com/25-inch-21x9-vs-20-inch-16x9

vergelijkbaar met een 20inc. zou toch echt voor een 29 gaan. dan zit je meer richting een 23/24 inc. tenzij je een zwengel arm mount heb. en je hem boven je toetsenbord kan laten zweven.

maar ultrawide is wel vet voor gaming.
Super bedankt voor deze top reactie! Hier kan ik serieus veel mee.
Ik wist niet dat die dezelfde hoogte had als een 20", dat is niet echt iets wat ik wil.
Dan word het denk ik toch maar de 29".

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:20
NP.
Pagina: 1