Ik ben bezig met een afstudeeronderzoek en loop tegen een probleem aan. Voor het onderzoek wil ik van gemaakte foto's (met mijn Canon 650D in RAW) het histogram omzetten naar harde cijfers. Dan kan ik daarna deze getallen in een spreadsheetprogramma (Excel) importeren en kan ik verder met het onderzoek.
Het programma RawDigger kan wel bepaalde waarden exporteren naar een *.csv-bestand. Het rare aan dat programma is dat de getoonde histogrammen er anders uitzien dan wanneer het wordt bekeken op de camera, in Photoshop of in Nomacs (zie onderstaande screenshot). Het lukt mij dan ook niet om de correcte histogrammen na te maken met behulp van die geëxporteerde data uit RawDigger.
Kan iemand mij verder helpen om histogramwaarden naar waarden om te zetten?

Screenshot voorbeeld van de histogramverschillen tussen de verschillende programma's.
Van links naar rechts RawDigger, Photoshop, Nomacs.
Of kan ik beter in het Client Software Algemeen forum zijn in verband met Excel?
Het programma RawDigger kan wel bepaalde waarden exporteren naar een *.csv-bestand. Het rare aan dat programma is dat de getoonde histogrammen er anders uitzien dan wanneer het wordt bekeken op de camera, in Photoshop of in Nomacs (zie onderstaande screenshot). Het lukt mij dan ook niet om de correcte histogrammen na te maken met behulp van die geëxporteerde data uit RawDigger.
Kan iemand mij verder helpen om histogramwaarden naar waarden om te zetten?

Screenshot voorbeeld van de histogramverschillen tussen de verschillende programma's.
Van links naar rechts RawDigger, Photoshop, Nomacs.
Of kan ik beter in het Client Software Algemeen forum zijn in verband met Excel?
[ Voor 15% gewijzigd door WhiteRaver op 10-12-2015 09:18 . Reden: Screenshot voorbeeld histogramverschillen toegevoegd. ]
Graag gedaan.