Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Aramius
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 28-10 09:23
Als ik via mijn Windows desktop of Apple Macbook connect met de NAS gaat het bij beide goed.
Ik heb video station, photo station & music station gewoon goed kunnen installeren.

Maar als ik een een ander programma wil installeren (bijvoorbeeld Plex) krijg ik de melding dat ik geen verbinding kan maken. En vaak als ik wil zoeken naar een package krijg ik de melding dat ik alles al heb geïnstalleerd.

Iemand hier ook ervaring mee?

Ik heb er heel veel films, series, foto's & muziek opgezet en zou dit graag via Plex willen ordenen en vanaf mijn NAS afspelen op mijn Apple TV 4 of op mijn PS4.

Films die op de NAS staan kan ik wel gewoon afspelen via mijn PS4 (via DLNA).

Alvast hartelijk dank voor het meedenken en voor eventuele oplossingen.

• aardvark
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09-10-2016
Misschien heb je in het Package Center het vertrouwensniveau nog niet aangepast (zie: Package Center configureren)? Je hebt wel de laatste update (DSM 5.2 Build 5644 Update 1) kunnen installeren?

Paalkamperen - Bivakzones (B) - Staatsbosbeheer (NL)

• Aramius
aardvark schreef op donderdag 10 december 2015 @ 07:42:
Misschien heb je in het Package Center het vertrouwensniveau nog niet aangepast (zie: Package Center configureren)? Je hebt wel de laatste update (DSM 5.2 Build 5644 Update 1) kunnen installeren?
Ja ik had inderdaad aangegeven dat Elke uitgever pakketten mag installeren.

• Aramius
Maar hij vind er geen 1, ik kan niks downloaden zowel van externe partijen als van Synology zelf, behalve dan video, photo & music station.

• aardvark
In dat geval gaat de verdenking richting de firewall die misschien te restrictief staat afgesteld, of dat er een probleem is met het bereiken van de dns-server. Zou je ook nog antwoord kunnen geven op de vraag of je de laatste versie van DSM 5.2 hebt kunnen installeren (5.2-5644 Update 1)?

Als test zou je tijdelijk zelf in het scherm Control Panel > Network > General door het vinkje te zetten bij 'Manually configure DNS Server' een preferred dns-server kunnen opgeven (Google bijv.: 8.8.8.8). Kijk of je dan wel verbinding kunt leggen.

Werkt ook dat niet, dan verder zoeken.
Wat heb je zoal gedaan met de instellingen in de firewall in je DS216play?
Maak je gebruik van de dns-server in je router? Een beschrijving van je netwerk kan daarbij meer inzicht verschaffen.

[Voor 14% gewijzigd door aardvark op 10-12-2015 10:09. Reden: Welke versie?]

• Quakie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 28-10 13:21
En als je ze handmatig installeert?

https://www.synology.com/...upport/download/DS216play

Ik teken nergens meer voor

• Aramius
aardvark schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:05:
In dat geval gaat de verdenking richting de firewall die misschien te restrictief staat afgesteld, of dat er een probleem is met het bereiken van de dns-server. Zou je ook nog antwoord kunnen geven op de vraag of je de laatste versie van DSM 5.2 hebt kunnen installeren (5.2-5644 Update 1)?

Als test zou je tijdelijk zelf in het scherm Control Panel > Network > General door het vinkje te zetten bij 'Manually configure DNS Server' een preferred dns-server kunnen opgeven (Google bijv.: 8.8.8.8). Kijk of je dan wel verbinding kunt leggen.

Maak je gebruik van de dns-server in je router? Een beschrijving van je netwerk kan daarbij meer inzicht verschaffen.
Ga ik thuis vanavond meteen proberen!

• Aramius
Ook dit ga ik thuis vanavond meteen proberen!

• Aramius
aardvark schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:05:

Ik heb de google dns gebruikt en nu lukt het wel! 1000 maal dank _/-\o_

• Aramius
Plex vind die zelf niet in de package centre, maar als ik hem handmatig wil installeren van de site van plex krijg ik de foutmelding: Dit poakket wordt niet ondersteund in het platform van DiskStation.

Iemand een idee?

• Aramius
Plex vind die zelf niet in de package centre, maar als ik hem handmatig wil installeren van de site van plex krijg ik de foutmelding: Dit poakket wordt niet ondersteund in het platform van DiskStation.

• Quakie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 28-10 13:21
Is Plex nog niet geschikt gemaakt voor de DS216Play.

Let op, Plex gebruikt niet je hardware encoding engine van je Play en is volledig afhankelijk van je cpu snelheid.

Ik weet je overige setup niet, maar werkt DS Video van Synology zelf niet?

Ik teken nergens meer voor

• aardvark
Aramius schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:35:
[...]

Ik heb de google dns gebruikt en nu lukt het wel! 1000 maal dank _/-\o_
Dan is het de moeite waard te onderzoeken hoe de rest van je netwerk instellingen zijn en ook hoe je netwerk verder is ingericht. Want mijn suggestie is een (tijdelijke) work-around, wat mij betreft.

Zo gaf je bijv. nog altijd geen antwoord op de vraag of je voorheen de update voor DSM wel kon installeren?

• Aramius
aardvark schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:03:
[...]
Dan is het de moeite waard te onderzoeken hoe de rest van je netwerk instellingen zijn en ook hoe je netwerk verder is ingericht. Want mijn suggestie is een (tijdelijke) work-around, wat mij betreft.

Zo gaf je bijv. nog altijd geen antwoord op de vraag of je voorheen de update voor DSM wel kon installeren?
Ik weet dat het een workaround is, maar ik kan niet vinden wat er mis is met mn router.
Ik heb de NAS net dus geen eerdere update gehad.
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True