Upgrade IP-Cam pc.

Pagina: 1
Acties:

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 23:09
Ik heb hier een PC'tje staan, te weten:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 4000+ Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI K9N NEO-F V3€ 0,-€ 0,-
1Asus EAH4350 SILENT/DI/512MD2(LP)€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10JPVX, 1TB€ 57,50€ 57,50
1Scythe Mugen€ 0,-€ 0,-
1Adata AD2U800B2G5-R€ 35,22€ 35,22
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 92,72

Zoals te zien een redelijk oud beestje.

Dit PC'tje draait dag en nacht D-Link software waar een stuk of 8 IP-camera's aan hangen..
De pc staat op zolder en is via het netwerk verbonden. Ik heb er verder geen omkijken naar.
Ik benader de pc via remote desktop, en als het nodig is kijk ik iets terug.

De laatste tijd merk ik dat ik de pc iets te traag vindt voor wat hij moet doen. De processor heeft het redelijk zwaar op het moment dat ik beelden terug kijk.

Ik wil dus upgraden (alleen CPU, mobo en geheugen) en heb de BBG erbij gepakt. Nu zit ik zeeer sterk te twijfelen tussen een AMD A8-7600 en Intel G1840 set. Ik kan ook voor een kleine Dell Optiplex 790 gaan zoals hier aangeboden. Ben ik meteen klaar. Heb wel zo m'n twijfels over de hitte productie en herrie van de fan's.

Reden dat ik de A8-7600 boven de x4 860K uit andere BBG's verkies is de ingebouwde GPU (Kan ik er later eventueel zonder moeite een scherm aanhangen).

Het Intel setje is bijna 100 euro goedkoper, en nog zuiniger ook. Ik twijfel alleen of dit op de lange termijn genoeg power is. Ik kan de A8 terug clocken zodat hij iets minder stroom (hitte) verbruikt..
Mocht ik voor het Intel setje gaan neem ik er waarschijnlijk nog een kleine SSD bij voor het besturingssysteem. Als ik voor AMD ga hoogstwaarschijnlijk niet.

Ik heb weinig verstand wat de D-Link software nodig heeft. Als ik kijk naar de taakmanager zie ik dat de processor ongeveer constant op 40 % zit. Als ik de pc via remote desktop benader gaat het proseccorverbruik naar 100%. Qua geheugen schommelt het systeem rond de 2 GB.

Gaat die G1840 dit trekken, of is het verstandiger om de AMD proseccor te nemen? Verder nog tips?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem is speciaal om IP-Cam software te draaien (D-Link D-Viewcam)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop toch voor een eurotje of 200,- klaar te zijn. Minder is altijd meegenomen, dan kan er nog een klein SSD'tje bij voor het OS.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een voedinkje en 2 harde schrijven.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Redelijk simpel. Mobo'tje, CPU en geheugen. Er moet ook een nieuwe kast komen aangezien de huidige bijna uit elkaar valt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Totaal niet. Enige wat vast staat is de kast. Ik heb al een Fractal kast en ben daar zeer over te spreken. De Core 1100 heeft een mooie prijs/kwaliteit verhouding.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet niet teveel herrie maken en energiezuinig zou leuk zijn aangezien het systeempje 24/7 draait

Ga je overklokken?
Zeer zeker niet.

Wat verwacht je van ons?
Wat heeft de software die ik draai nodig? Kan het op een iets simpeler Intel setje draaien, of is het toch verstandig om voor een AMD processor te gaan?

Intel set;
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 35,20€ 35,20
1Gigabyte GA-H81M-S2H€ 42,95€ 42,95
1Fractal Design Core 1100€ 37,-€ 37,-
1Crucial CT51264BA160BJ€ 18,95€ 18,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 134,10

AMD set;
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-7600 Boxed€ 85,95€ 85,95
1Gigabyte F2A88XM-D3H€ 59,50€ 59,50
1Fractal Design Core 1100€ 37,-€ 37,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 34,95€ 34,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 217,40

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

http://www.dlink.com/uk/e...equirments-for-d-view-cam hier zie ik minimum specificaties voor elke situatie.

een Celeron 1840 is gewoon flink sneller dan zo'n Athlon 64 haalt in Passmark (ja ik weet 't, cpubenchmark.net is niet geweldig, maar wel een ruwe indicatie) daar zo'n 618 punten voor de normale versie die jij gelinkt hebt; of 1000 punten voor de X2 versie.
Een Celeron pakt daar dik 3000 punten, en een 7600 pakt daar ruim 5200 punten, beide een duidelijke upgrade.

Bedenk dat een processor zichzelf ook terugklokt; als hij niets te doen heeft gaat hij naar z'n idle-status en zal hij dus ook minder verbruiken, terugklokken hoeft dus niet altijd een verbruiksdaling te geven. Undervolten is een heel ander verhaal en waarschijnlijk ook wel mogelijk, over 't algemeen gaat er te veel voltage richting de CPU, dit kan ook e.e.a. terugbrengen (hitte/geluid/verbruik)

waarom pak je bij 't intelsetje eigenlijk 4gb en bij de AMD 8gb?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11 12:09

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

ik zou het AMD setje nemen! je hebt al een Sycte muggen dus de hitte die hij kan produceren is geen probleem

als het aankomt op stroomverbruik zal de AMD wel iets hoger zitten maar als ik de specs mag geloven zit je op een verschil van 12 watt, dit valt te bezien voor de extra prestaties die je krijgt.

ik denk dat de AMD langer blijft presteren.
en betreft die SSD, zoek een keer voor een kleintje op V&A :P als er alleen maar OS plus camera software op komt kun je best wel zon wat oudere kleine SSD kopen :P

Who are we to question why the chicken crosses the road?

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11 12:09

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

NLBUURMAN schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:34:
http://www.dlink.com/uk/e...equirments-for-d-view-cam hier zie ik minimum specificaties voor elke situatie.

een Celeron 1840 is gewoon flink sneller dan zo'n Athlon 64 haalt in Passmark (ja ik weet 't, cpubenchmark.net is niet geweldig, maar wel een ruwe indicatie) daar zo'n 618 punten voor de normale versie die jij gelinkt hebt; of 1000 punten voor de X2 versie.
Een Celeron pakt daar dik 3000 punten, en een 7600 pakt daar ruim 5200 punten, beide een duidelijke upgrade.

Bedenk dat een processor zichzelf ook terugklokt; als hij niets te doen heeft gaat hij naar z'n idle-status en zal hij dus ook minder verbruiken, terugklokken hoeft dus niet altijd een verbruiksdaling te geven. Undervolten is een heel ander verhaal en waarschijnlijk ook wel mogelijk, over 't algemeen gaat er te veel voltage richting de CPU, dit kan ook e.e.a. terugbrengen (hitte/geluid/verbruik)

waarom pak je bij 't intelsetje eigenlijk 4gb en bij de AMD 8gb?
ik gok dat er constant word opgenomen dus hij zal werk zat hebben

Who are we to question why the chicken crosses the road?

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 23:09
Die system requirements heb ik nog nooit gezien. Ze raden dus een i5 aan en een dedicated GPU.

Dan toch maar gaan voor de AMD set? Ik moet er wel bij zeggen dat de kans groot is dat het allemaal soepel loopt met de Intel set, aangezien ook dat een flinke stap vooruit is.

Er is geen duidelijke reden waarom ik 8 gb bij de AMD set heb gekozen. Ik heb dat eigenlijk direct overgenomen van de BBG...