• woeiex
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-05 19:17
Ik zoek een?
Origineel wou ik de Logitech z623 kopen maar na veel zoeken ben ik erachter gekomen dat ik beter een 2.0 set kan kopen. Ik ben dan uitgekomen op de volgende de twee speakers:

Hercules XPS 80
Edifier R1280T

Wat is je budget?
Ik ben een arme student mijn budget was 70 euro maar dat is alweer opgeschroefd naar 150 max. Ik wil er echt niet overheen. Het liefst hou ik het bij 100.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil ze op mijn bureau plaatsen en ga ze vrijwel alleen gebruiken voor muziek. Pop, veel Hiphop/rap, (EDM)Dance en af en toe rock.

Wat heb je zelf al gevonden?

Hercules XPS 60
Hercules XPS 80
Edifier R1280T
Edifier R1700BT

Ik ken beide merken niet. Mijn voorkeur gaat uit naar Edifier vanwege het design en grootte. Praktisch gezien vind ik de Hercules beter. Line in voor headphone.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben niet bekend met audio merken op de bekende na zoals Harman, Bowers, etc. Dit is vrij nieuw voor mij vandaar mijn vraag of jullie me op weg kunnen helpen. Zijn Edifier en Hercules betrouwbare merken e.g. gaan ze snel kapot? Welke speaker is beter? Ik moet nog naar beide luisteren. Van Edifier heb ik alleen de grote broer gehoord Edifier R1700BT en dat vond ik verrassend goed klinken. Wat is het hoorbaar verschil tussen de Hercules 60DJ en Hercules 80DJ. Ik heb geen andere speakers om ze mee te vergelijken. Ik heb alleen de ath m50 koptelefoon. Wat is jullie mening hierover! _/-\o_

Ook vind ik het niet erg om ze op marktplaats te kopen dus als er wellicht andere actieve speakers zijn. Misschien wat oudere die binnen deze prijsklasse vallen dan hoor ik dat graag. Ik zoek geen studio monitor speakers maar wil wel goede kwaliteit. Oh en lichte voorkeur voor bass of de aanwezigheid daarvan.

[ Voor 3% gewijzigd door woeiex op 10-12-2015 02:24 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf de pricewatch: Harman Kardon SoundSticks III bij mijn PC en ik verbaas me altijd over de geweldige soundstage die die dingen leveren. Dan heb je weliswaar 2.1 maar die sub zet je zo weg - en hij gaat vanzelf uit als je hem niet meer gebruikt.

Maar als jij student bent wil je misschien niet altijd je PC aan hebben staan. Al eens tweedehands overwogen, en dan een losse receiver of versterker en speakers?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 15:29
Logitech Z-2300 is ook nog steeds een super setje, moet je echter wel 2e hands scoren, maar die heb je al voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-05 21:04
ik heb laatst 2e hands een setje Z10 gekoch tvan logitech voor 35 euro... klinkt perfect.
creative T20 is ook een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Of marktplaats voor een 2.0 setje afstruinen:

http://link.marktplaats.nl/m993392633

En

http://link.marktplaats.nl/m993735086

Of je kunt voor je budget ook zuilspeakers aanschaffen. Voor iets meer herrie.

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:01
Hoor wel redelijk veel positieve dingen over beide speakers, voor de rest geen ervaring mee.
Als je wel nieuw gaat en het ook wil ook wat zou ik voor de Edifier gaan. R1280T

Hercules tjsa kwa design valt het buiten mijn persoonlijke smaak

Zowel Edifier en Hercules worden steeds populairder op heden.
Zelf door de jaren ook verschillende Logitech sets gehad, momenteel een 5.1 Z5400 toen ik hem net had klonk hij geweldig. Uiteindelijk ben ik er aan gewend geraakt en elders andere merken geluisterd.

En nu ook opzoek naar Monitor speakers, En naja wil wat van de standaard bekende PC speaker merken af. Omdat er vaak toch wel comprimises mee zijn. Stijl/materiaal/budget over kwaliteit.

En als je toevallig nog een oude Hifi hebt met RCA(Tulp) ingangen kun je beter zoiets 2de hands opsparen met Shelf speakers. En in tussen een goeie koptelefoon gebruiken.

Dit is meer een Impressie die ik krijg nu ik veel rond lees, helaas geen persoonlijke referentie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Toen ik 2 jaar terug op zoek ging naar nieuwe pc-speakers wist ik ook niet zo goed waar ik naar moest kijken. Uiteindelijk voor het (voor mij onbekende) edifier gegaan en dat bevalt zelf ontzettend goed.
Ik weet niet hoe de set die je zelf aanhaalt klinkt, echter deze set verrast mij iedere dag nog steeds (positief).

Er is trouwens nog een set van Edifier waar foritain een mooie review over heeft geschreven:
pricewatch: Edifier C3X (wel iets buiten budget).

Verder hoor ik over de pricewatch: Harman Kardon SoundSticks III (al eerder genoemd) ook veel goede verhalen. Ik denk dat als je binnen budget wil blijven dat waarschijnlijk ook goed zal bevallen. (Design moet je natuurlijk wel van houden).
Pagina: 1