Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• daveknoop
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:33
Goedendag,

Ik (redelijke Linux leek) heb een Raspberry Pi 2 B die ik met tevredenheid in gebruik heb, alleen er is 1 ding waar ik tegenaan loop is dat is het beschikbare geheugen. Ik heb een 32GB SD kaart in mijn Pi zitten en daarop is het volgende geïnstalleerd:

Raspbian Jessie
- MInidlna
- sabnzbd
- sickbeard
- pptpd
- samba

En met al deze programma's geinstalleerd heb ik (volgens mij) nog maar 400MB over, kan iemand mij vertellen waar de rest heen gegaan is ?

Voor jullie even een overzicht van de data (df -h):

Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/root 3.9G 3.3G 405M 90% /
devtmpfs 459M 0 459M 0% /dev
tmpfs 463M 0 463M 0% /dev/shm
tmpfs 463M 7.2M 456M 2% /run
tmpfs 5.0M 4.0K 5.0M 1% /run/lock
tmpfs 463M 0 463M 0% /sys/fs/cgroup
/dev/mmcblk0p1 56M 20M 37M 36% /boot

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:44

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Lijkt er op dat je het filesystem niet niet hebt ge-extend.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 01:10
Je maakt geen gebruik van je 32GB SD kaartje .. root partitie is maar 4GB.
Als het goed is heb je ook de tool "raspi-config" geinstalleerd staan waarmee je relatief eenvoudig met de optie "expand_rootfs " je root partitie kunt laten vergroten tot de volledige grootte van de sd-kaart.

• daveknoop
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:33
gekkie schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:17:
Je maakt geen gebruik van je 32GB SD kaartje .. root partitie is maar 4GB.
Als het goed is heb je ook de tool "raspi-config" geinstalleerd staan waarmee je relatief eenvoudig met de optie "expand_rootfs " je root partitie kunt laten vergroten tot de volledige grootte van de sd-kaart.
Kijk dit heb ik even over het hoofd gezien!

Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/root 30G 3.3G 25G 12% /

Dit ziet er al beter uit!

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True