Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:08

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Helaas was mijn Airport Extreme van December 2014 defect geraakt met een blijkbaar vervelend probleem om te reproduceren.
Om een vreemde reden viel de airport helemaal compleet uit na 24 uur (Geen Wifi, geen lan verbinding en geen status licht)
Natuurlijk kan een apparaat stuk gaan, dus ik had contact opgenomen met Apple betreft dit probleem. Vervolgens werd mij verteld om een fabriek reset te doen om te kijken of het probleem dan verholpen is. Helaas was dat niet het geval en moest ik de Airport ter reparatie aanbieden. Dit kon ik dus doen door hem naar Apple te sturen, naar een Apple store brengen of bij een Apple Reseller (Amac) brengen.

Voor mij was het de makkelijkste optie om hem naar de Amac te brengen. Ik moest daar een reparatie formulier ondertekenen en daar stond op dat de algemene voorwaarden van toepassing zijn en "de kosten voor de diagnose worden doorberekend indien tijdens de behandeling een defect of fout naar voren komt die ontstaan is door software." en nog wat andere zaken die in die verhaal niet van toepassing zijn.

Amac geeft aan dat zij het probleem niet kunnen reproduceren en dat zij hem weer terug sturen naar de winkel. met de tekst: "Bij het ophalen van het product dient in de winkel een bedrag van € 21,25 te worden voldaan."

Mag dat zomaar? er staat nergens in de algemene voorwaarden of in het reparatie formulier dat er kosten in rekening worden gebracht. Ook heeft de verkoper in de winkel noch Apple mij niets vertelt over deze kosten als het probleem niet gevonden kon worden.

Ik heb ook wel eens eerder een iPad met een probleem gehad waarvan Apple (niet amac) het probleem niet kon reproduceren en daar werden ook geen kosten voor in rekening gebracht. Waarom doet een reseller dat wel?

Natuurlijk wil ik deze kosten niet betalen als dat niet nodig is. Zeker omdat ik nog steeds met een defect product zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:01
Mijn advies,
opsturen naar Apple of langs Apple store tenzij je echt fysieke schade aan je apple apparaat heb. Ook in het laatste geval, liever de apple store. Zij hebben echt alle middelen om het probleem netjes af te handelen. Vervelend maar waar.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:08

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
ivocare schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:50:
Mijn advies,
opsturen naar Apple of langs Apple store tenzij je echt fysieke schade aan je apple apparaat heb. Ook in het laatste geval, liever de apple store. Zij hebben echt alle middelen om het probleem netjes af te handelen. Vervelend maar waar.
Ik lees nu ook aardig wat slechte reviews op internet over de Amac betreft garantie afhandeling :X
Heb er nu wel een beetje spijt van dat ik niet gewoon naar Apple zelf ben gegaan. Maar de vraag is nu natuurlijk, hoe krijg ik mijn Airport terug zonder kosten. :(

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:23
simpel: staat er niks in de voorwaarde over de eventuele onderzoekskosten als het defect niet gevonden kan worden en/of buiten garantie valt bla..bla.. dan sta je in je recht. Gewoon netjes daar aangeven en dat je dus niet betaald. Heb je rechtsbijstand dan zou ik die inschakelen nadat je er met de winkel niet uitkomt, gaat wellicht wat ver omdat het "maar" om 21 euro gaat, maar ik snap je principe.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties passen beter in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

MS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:22
Het is mij niet helemaal duidelijk of Amac nu ook de verkoper van het apparaat is, zijn ze dat niet lijkt het mij niet direct onlogisch dat er een rekening komt voor de diensten die ze leveren. Bij een geconstateerd defect dat onder garantie valt zal de verkoper deze kosten normaliter op zich nemen wanneer het apparaat schijnbaar niet defect zie je regelmatig dat dan de rekening voor de eigenaar van het apparaat is. Al lijkt het me dan wel normaal dat je vooraf ingelicht wordt over de mogelijkheid dat er een rekening kan komen wanneer het defect niet vastgesteld kan worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Dennism op 10-12-2015 15:54 ]

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:35
je hebt iets opgestuurd ter reparatie, wat volgens de reparerende partij niet defect is, ze hebben werk verricht maar krijgen hiervoor geen vergoeding vanuit de fabrikant want het apparaat was niet defect en vragen jou nu om deze onderzoekskosten (gedeeltelijk) te voldoen.

ik vindt het niet raar, je gaat immers naar een tussenpartij die jou service verleend en service kost geld..22,50 is ook nog schappelijk vindt ik

als het inderdaad blijkt dat het zo niet geschreven staat in de voorwaarden kun je hoogstens de discussie aangaan om te kijken of je deze kosten niet hoeft te betalen!

[ Voor 3% gewijzigd door Reloader op 10-12-2015 16:23 ]

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:47
Leer voor de volgende keer. Niet opsturen via resellers. Resellers zijn i.h.a. prutsers en ze doen precies hetzelfde als wat jij doet: opsturen naar Apple. Ik had hetzelfde met m'n iPad. Glas gebroken dus ik wilde dat officieel gerepareerd hebben. Opsturen naar Apple had ik geen zin in, ik wilde 'm liever ergens afgeven en weer ophalen. Dus naar iCentre. Daar waren ze gelukkig eerlijk, ze zeiden dat ze 'm ook gaan opsturen naar Apple en dat het reparatiebedrag gelijk is aan wat Apple berekent, PLUS nog een keer verzendkosten (terwijl die ook al in het reparatiebedrag van Apple zitten). Dus het nut van resellers ontgaat me werkelijk volledig.
Pagina: 1