Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Vereiste specs:
Ultra HD scherm
16 GB ram ( eventueel met eigen upgrade)
SSD
skylake processor
goeie videokaart.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt een portable desktop vervanger. Dus af en toe gamen. ( bijvoorbeeld de nieuwste cod en battlefront) Maar het meest belangrijke is het draaien van Virtuele machines voor mijn school ( denk an een stuk of 5/6 tegelijk)

Wat is je budget?
Ongeveer 1500 euro, maar mochten er hele goeie laptops zijn dan kan ik hier oveheen gaan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke dag naar de les, en thuis ook veel. Echte ben ik elke dag in de sportschool, dus gewicht maar niet uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik geef de voorkeur aan Apple, dell en asus. Ik wil onder geen beding meer een hp, de huidige is van zo'n waardeloze bouwkwaliteit dat ik weiger ooit nog geld te geven aan hp.

Ik heb zelf uiteraard al flink wat onderzoek gedaan. Hieruit kwam de Dell inspiron 15 uit de 7000 serie. Helaas is het 1300 euro model hier niet verkrijgbaar dus dacht ik aan het kopen van het 1150 euro model

http://www.dell.com/nl/p/...pd?c=nl&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Om hem vervolgens te upgraden met 8 GB ram extra

pricewatch: Kingston ValueRAM KVR16LS11/8

En als laatste met deze SSD aan te vullen. Ook heb ik in mijn huidige laptop al een 256 GB 840 pro SSD die ik ook graag wil plaatsen erbij.

pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 250GB

Zou dit überhaupt kunnen in deze configuratie ? :)
Voor ik 1300 euro uitgeef zal ik het graag zeker willen weten!

Als iemand anders nog een idee heeft voor een andere laptop met goeie bouwkwaliteit hoor ik het graag!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Leuke optie

pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN104T

Enige is misschien dat de ssd wat te klein is. Maar je zit nog 200 onder je budget dus je zou hem kunnen uitbreiden!

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• johanneslol
  • Niet online
weszz schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:33:
Leuke optie

pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN104T

Enige is misschien dat de ssd wat te klein is. Maar je zit nog 200 onder je budget dus je zou hem kunnen uitbreiden!
Hmm die lijkt inderdaad ook goed. Jammer alleen dat alle laptops met deze specs gelijk " gaming" moeten zijn ik wil gewoon een zakelijke uitziende laptop...

Verwijderd

pricewatch: Asus N551VW-CN089T-BE

SSD moet je zelf wel voor zorgen.

Voor de rest zou die voldoen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:47
De 2 gegeven Asus laptops hebben geen UHD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
johanneslol schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:23:
[...]

Hmm die lijkt inderdaad ook goed. Jammer alleen dat alle laptops met deze specs gelijk " gaming" moeten zijn ik wil gewoon een zakelijke uitziende laptop...
bekijk is de Clevo laptops, die kan je naar wens bij elkaar klikken en hebben geen gaming uiterlijk (ondanks dat als je de juiste versie koopt dit wel tot de mogelijkheden behoort)

ja zou bijvoorbeeld is naar de P650RA kunnen kijken http://www.laptopplus.nl/...nch-clevo-p650ra-gtx-965m

Je zou even kunnen rondkijken op de website van Clevo zelf of bij BTO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Azerion schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 20:32:
[...]

bekijk is de Clevo laptops, die kan je naar wens bij elkaar klikken en hebben geen gaming uiterlijk (ondanks dat als je de juiste versie koopt dit wel tot de mogelijkheden behoort)

ja zou bijvoorbeeld is naar de P650RA kunnen kijken http://www.laptopplus.nl/...nch-clevo-p650ra-gtx-965m

Je zou even kunnen rondkijken op de website van Clevo zelf of bij BTO
Ik ben nogal bang voor cleve, omdat je leest dat hun bouwkwaliteit zo slecht is..

Overigens lijkt me > 128GB SAMSUNG SM951 M.2, PCIe NVMe

Deze SSD wel prachtig in deze bovenstaande laptop... Kan dit? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
johanneslol schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:23:
[...]

VInd je bouwkwaliteit en scherm belangrijk ? Sla deze dan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
johanneslol schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:56:
[...]

Ik ben nogal bang voor cleve, omdat je leest dat hun bouwkwaliteit zo slecht is..

Overigens lijkt me > 128GB SAMSUNG SM951 M.2, PCIe NVMe

Deze SSD wel prachtig in deze bovenstaande laptop... Kan dit? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik heb zelf een P650SG en heb absoluut niets te klagen over de bouwkwaliteit van de laptop zelf, het scherm is echter wel minder stevig, maar het is geen probleem als het scherm doorbuigt, daar zijn de schermen gewoon tegen bestand.

Wat betreft de SSD, ja deze kan er zeer zeker in, ik maak momenteel zelf gebruik van een AHCI SM951 en bij mij zit die nog op een PCIe 2.0 x4 slot (De Skylake generatie heeft PCIe 3.0 x4 sloten) en haal dik de 1,5GB/s ik gebruik hem zelf ook veel voor virtuele machines en in de tijd dat ik van 3-4 machine's al een kloon heb gemaakt is de rest nog bezig met de eerste, op het moment dat er een kopie wordt gemaakt van de data springt die bijna direct door naar het einde. :P

Tip als je het niet erg vind om de laptop zelf open te maken, koop de laptop zonder SSD en zonder RAM, koop dit los ergens anders en prik het er zelf in, de bodem plaat komt zeer gemakkelijk los(Zit alleen vast met schroeven) en bestaat uit één groot deel waardoor je dus direct overal bij kan.

Daarnaast laat wel de koelpasta vervangen als je hem aanschaft (Ook dit zou je zelf kunnen doen als je het wilt) de standaard aangebrachte pasta is namelijk veel te veel en van zeer slechte klei kwaliteit.

Temps zakken rustig met 10 graden als er goede pasta wordt gebruikt en dan loopt de laptop nooit tegen thermal throttling aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
"
Azerion schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 09:19:
[...]

Ik heb zelf een P650SG en heb absoluut niets te klagen over de bouwkwaliteit van de laptop zelf, het scherm is echter wel minder stevig, maar het is geen probleem als het scherm doorbuigt, daar zijn de schermen gewoon tegen bestand.

Wat betreft de SSD, ja deze kan er zeer zeker in, ik maak momenteel zelf gebruik van een AHCI SM951 en bij mij zit die nog op een PCIe 2.0 x4 slot (De Skylake generatie heeft PCIe 3.0 x4 sloten) en haal dik de 1,5GB/s ik gebruik hem zelf ook veel voor virtuele machines en in de tijd dat ik van 3-4 machine's al een kloon heb gemaakt is de rest nog bezig met de eerste, op het moment dat er een kopie wordt gemaakt van de data springt die bijna direct door naar het einde. :P

Tip als je het niet erg vind om de laptop zelf open te maken, koop de laptop zonder SSD en zonder RAM, koop dit los ergens anders en prik het er zelf in, de bodem plaat komt zeer gemakkelijk los(Zit alleen vast met schroeven) en bestaat uit één groot deel waardoor je dus direct overal bij kan.

Daarnaast laat wel de koelpasta vervangen als je hem aanschaft (Ook dit zou je zelf kunnen doen als je het wilt) de standaard aangebrachte pasta is namelijk veel te veel en van zeer slechte klei kwaliteit.

Temps zakken rustig met 10 graden als er goede pasta wordt gebruikt en dan loopt de laptop nooit tegen thermal throttling aan.
Thanks voor de tips ! Ik go sowieso de laptop openmaken en een extra SSD en ram plaatsen. Wellicht dat ik dan inderdaad ook de koelkasten kan vervangen ! En deze SSD koop ik dan zeker ! :D 1 SSD voor besturingsysteem en eentje voor opslag ! Raad je nog bepaalde koelingspasta aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
johanneslol schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 09:25:
"
[...]

Thanks voor de tips ! Ik go sowieso de laptop openmaken en een extra SSD en ram plaatsen. Wellicht dat ik dan inderdaad ook de koelkasten kan vervangen ! En deze SSD koop ik dan zeker ! :D 1 SSD voor besturingsysteem en eentje voor opslag ! Raad je nog bepaalde koelingspasta aan ?
Ik gebruik zelf altijd de MX-4 omdat ik dit heb liggen maar volgens mij maakt het niet superveel uit, zolang de standaard pasta er maar af is.
Pagina: 1