Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het afsluiten van mijn laptop

Pagina: 1
Acties:

• spiedey
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 08-08-2016
Hallo,

Al voor windows 10 heeft mijn laptop last met het afsluiten. Het beeldscherm gaat welliswaar op zwart maar het lampje blijft branden en ik geloof mijn hardeschijf en fan ook. Hierdoor loopt mijn accu als een tierelier leeg. Ik krijg hem alleen uit door de accu er uit te halen of lang de power button in te drukken. Voor de rest geeft hij geen errors en loopt alles als een zonnetje

Wat ik al heb gedaan::
Urenlang het internet afgezocht.
bios bootpriority naar default gezet.(tip internet)
Snel opstarten uitgezet (tip internet)
Alle updates gedaan
drivers gecontroleerd of die up to date waren.
Clean install van windows 10

Nog niks heeft geholpen vandaar dat ik jullie hulp inschakel. Veel mensen hebben dit probleem op het internet maar er lijkt geen duidelijk antwoordt te zijn.

Hardware
Mijn laptop: hp 15-p035nd
pricewatch: HP Pavilion 15-p035nd

Trouble shooting:
Heb net een test gedaan en het lijkt er op dat het vaker voor komt als de pc langer heeft aangestaan onder workload. Heb hem net 8x achter elkaar aan en uit gedaan en hij doet het "vlekkenloos" (gemiddeld 55 seconden voor afsluiten en 13 sec voor opstarten) naar mijn mening snelle opstart maar erg trage afsluit. Voor de mensen die denken richting thermal throttle, mijn pc wordt absoluut niet warm tijdens gebruikt en gebruik hem nooit in beweging, op mijn schoot of andere stoffen. Altijd op een harde ondergrond voor de beste airflow.

Concrete vraag:
Hoe los ik dit afsluit probleem op. Ik wil gewoon dat hij uit zonder de accu er uit te halen of het te forceren door lang op de powerbutton te hoeven drukken.

Tot dus ver altijd op jullie kunnen rekenen. Ben benieuwd hoever we dit keer komen:)

MVG Pieter

[Voor 18% gewijzigd door spiedey op 09-12-2015 21:56]

• Jesserr
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 24-10 18:53
Kun je je wel afmelden? Of krijg je dan ook een zwart scherm?

• spiedey
Heb net even een test gedaan. Het probleem doet zich niet voor als ik hem kort nadat hij is opgestart afsluit. Hij doet er gemiddeld 55 seconden over om af te sluiten (naar mijn mening best lang) en 13 seconden over om op te starten.

Het probleem heeft zich nog niet voor gedaan bij het afmelden (net ook weer getest maar zal dit blijven doen)

• spiedey
iemand nog ideeën?

• M van Lent
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 08-10 22:37
Ik heb dezelfde laptop en ervaar een vergelijkbaar probleem.
Ik heb de drivers van de intel en nvidia videokaarten beiden up-to-date. In het apparaatbeheer zijn wel nog twee 'onbekende apparaten' Dat zijn de programmas voor de hp-3d driveguard (maar ik heb nu een ssd ingebouwd) en intel smartconnect. Deze programmas heb ik na een clean install van windows 10 niet hergeïnstaleerd omdat ik ze niet nodig acht.

Het probleem doet zich alleen voor wanneer hij aan de oplader hangt, of de batterij er dan wel of niet inzit maakt niet uit. Wanneer ik de powerknop lang inhoud of de stroom eraf haal gaat alles wel uit.
Verder nooit foutmeldingen over ontvangen.

Bij het uit slaapstand komen blijft soms het scherm uit, ongeacht de het wel/niet aanwezig zijn van de batterij.

Eerst deed het probleem zich altijd voor, maar sinds ik de wireless-button driver geïnstaleerd heb alleen nog wanneer hij aan netstroom hangt.

[Voor 7% gewijzigd door M van Lent op 21-01-2016 13:57. Reden: er ontbrak nog nuttige info]

• M van Lent
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 08-10 22:37
https://gathering.tweaker...message/47591149#47591149

Ik heb dezelfde laptop en had hetzelfde probleem. De link hierboven gaat naar mijn topic. Daarin staat ook hoe ik het heb opgelost. Misschien werkt die oplossing voor jou ook.
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True