[Dell U2414H] Bekende problemen, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 16:37
Beste mede-tweakers,

Na een hele lange tijd de Dell U2414H te hebben gebruikt (2 stuks) ben ik ze nu toch echt beu. Het is een algemeen bekend probleem dat de monitoren vaak niet uit de slaapstand komen, waardoor alles afgesloten dient te worden, beiden monitoren van de stroom te halen en weer terug in te steken. Vervolgens mag de boel weer worden opgestart en werkt het vervolgens weer.

Echter heb ik toch vaker problemen met deze monitoren, ik zal ze hier even opsommen:
- Monitor komt niet uit slaapstand.
- Touch knoppen aan de onderzijde werken niet (scherm lijkt vast te hangen)
- 1 van de 2 schermen start op en word herkend als Nvidia Digitala Beeldscherm ipv. Dell U2414H, waardoor de maximale resolutie van 640x480 in te stellen is.

Al om al een hoop gezeik met deze schermen. Ik gebruik de schermen zakelijk en er is niets vervelenders dan wanneer je wil starten met je werkzaamheden, dat je soms gewoon 1 uur bezig bent om beiden monitoren weer aan de praat te krijgen.

Veel topics gelezen en blijkt toch een algemeen bekend probleem. Echter lijkt Dell hier niets aan te doen, want ze doen nog altijd of hun neus bloed en komen elke keer op hun forum met de opmerking stroom eruit en erin blabla. Maar dit zou toch niet mogen?

Zie hier een voorbeeld nog van 5 december 2015: http://en.community.dell....pherals/f/3529/t/19663866

Welk recht heb ik nu met deze monitoren? Aangezien ze niet voldoen en gewoon vol zitten met fouten, wat kan ik van Dell verwachten? Dien ik de monitoren terug te sturen naar de webwinkel of terug naar Dell?

Ik ben hier wel erg benieuwd na, ben zonet namelijk weer 1.5 uur bezig geweest en de ene keer werkte 1 scherm maar het ander weer niet, vervolgens kreeg ik dan het scherm niet meer herkend werd etc. etc. maar ik ben er nu helemaal klaar mee.

Graag hoor ik van jullie wat ik nu hiermee het beste kan doen.

Alvast hartelijk dank!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb je ze in DisplayPort chain staan of niet? Ik herken je problemen min of meer van mijn dubbele U2515H opstelling. Inmiddels zet ik die standaard maar uit en weer aan voordat ik m'n PC start, anders gaat het 9/10 keer niet goed en zijn al mijn vensters gereset naar 1024x768 :(
Het gebeurd ook op andere monitoren van Dell, voor zover ik weer al sinds de xx13 serie.

Wat je van Dell kunt verwachten, is waarschijnlijk niet heel veel. Vermoedelijk moet de interne software daarvoor geupdatet worden, en ik vraag me af of de gebruiker dat zelf kan. De kans dat ze alle monitoren terg halen om de software te updaten is nog kleiner schat ik zo in.
Omruilen via de webshop kun je proberen maar gezien alle problemen zal dat ook geen oplossing zijn.
Blijft over mee leren leven of verkopen en andere schermen kopen...

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-06 21:59
Heb dezelfde problemen gehad die jij omschrijft, en ook een zoektocht over het internet leverde alleen veel lotgenoten op maar helaas geen oplossingen.

Mijn setup: 3x u2414h in daisychain (dus dp1.2) op een AMD 7970, afgesloten als volgt:
minidp - kabel - mididp - scherm - dp - kabel - dp - scherm - dp - kabel - dp - scherm.

Het tweede scherm had vaak de neiging om in de powersave mode te blijven hangen, waardoor ik dit scherm spanningsloos moest maken om weer aan de gang te helpen.

Nu heb ik 2 maanden geleden na een herinstallatie van mijn PC naar win 10, op alle plekken die ik kan vinden de schermen op 60Hz gezet.
Dus in de AMD software waar staat dat dit scherm 75Hz aan kan heb ik hem gelocked op 60Hz.
V-sync ingesteld op 60Hz en aangezet.
En bij de videoadapter instellingen in windows expliciet voor 60Hz gekozen.

Heb nu al 2 maanden helemaal geen last meer van deze bug.
Het kan geluk zijn aan mijn kant en begint het gedonder volgende week weer maar je kunt het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Oh, dat ga ik na het weekend eens proberen! Heb zelf 2 U2515H in chain staan, en als ze eenmaal aan staan gaat het goed. Heb vaak bij starten dat het eerste scherm (wat het begin van de chain is) niet aan gaat, maar het tweede scherm wél.. Of ze doen het allebei gewoon ook niet :P
Herinstallatie is al een keer of 3 gebeurd sinds ik de schermen heb dus daar zal het niet aan liggen.
Zal hem eens locken in de driver, toevallig? heb ik ook een AMD kaart. Laat uiteraard weten of het lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:44
Kaalus schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:38:
Heb je ze in DisplayPort chain staan of niet? Ik herken je problemen min of meer van mijn dubbele U2515H opstelling. Inmiddels zet ik die standaard maar uit en weer aan voordat ik m'n PC start, anders gaat het 9/10 keer niet goed en zijn al mijn vensters gereset naar 1024x768 :(
Het gebeurd ook op andere monitoren van Dell, voor zover ik weer al sinds de xx13 serie.

Wat je van Dell kunt verwachten, is waarschijnlijk niet heel veel. Vermoedelijk moet de interne software daarvoor geupdatet worden, en ik vraag me af of de gebruiker dat zelf kan. De kans dat ze alle monitoren terg halen om de software te updaten is nog kleiner schat ik zo in.
Omruilen via de webshop kun je proberen maar gezien alle problemen zal dat ook geen oplossing zijn.
Blijft over mee leren leven of verkopen en andere schermen kopen...
Dat is wel erg makkelijk zo. Als iedereen zo zou denken dan kan iedere fabrikant alles maar "brak" afleveren en ermee wegkomen. Als dit echt zo strontvervelend is moet je dit gewoon bij de webshop aankaarten. Die moeten dit verder afhandelen met Dell.

Aangezien dit een bekend issue met die dingen zou ik gewoon bij de webshop vragen om vergelijkbare monitoren te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Craven schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:37:
[...]

Dat is wel erg makkelijk zo. Als iedereen zo zou denken dan kan iedere fabrikant alles maar "brak" afleveren en ermee wegkomen. Als dit echt zo strontvervelend is moet je dit gewoon bij de webshop aankaarten. Die moeten dit verder afhandelen met Dell.

Aangezien dit een bekend issue met die dingen zou ik gewoon bij de webshop vragen om vergelijkbare monitoren te leveren.
Het laatste wat je aankaart is het enige zinvolle wat je kunt proberen. En de volgende keer geen Dell meer kopen. De webshop gaat verder weinig afhandelen met Dell, want Dell doet zelf namelijk al niets zoals al duidelijk wordt op diverse fora. Hetzelfde zie je namelijk ook gebeuren panelen met overmatige bleeding. Enige wat daar gebeurd is webshops die ruilen, je hoopt dat het beter wordt en de webshop doet jouw monitor gewoon naar de volgende klant of wordt bij Dell gerefurbished.

Verder vroeg hij wat je van Dell kunt verwachten, en niet wat je graag ziet wat ze doen. Dat zijn 2 verschillende dingen. UIteraard zou het netjes zijn als de monitoren geupdatet worden, maar hoe groot is die kans? nVidia heeft ook niet alle 970's terug genomen of gewisseld na het geheugenbus probleem.
Natuurlijk kun je veel bereiken door te blijven klagen, maar dat zal nog steeds maar een klein percentage zijn. Mensen met problemen hoor je, mensen zonder problemen bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 16:37
Kaalus schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:44:
[...]

Het laatste wat je aankaart is het enige zinvolle wat je kunt proberen. En de volgende keer geen Dell meer kopen. De webshop gaat verder weinig afhandelen met Dell, want Dell doet zelf namelijk al niets zoals al duidelijk wordt op diverse fora. Hetzelfde zie je namelijk ook gebeuren panelen met overmatige bleeding. Enige wat daar gebeurd is webshops die ruilen, je hoopt dat het beter wordt en de webshop doet jouw monitor gewoon naar de volgende klant of wordt bij Dell gerefurbished.

Verder vroeg hij wat je van Dell kunt verwachten, en niet wat je graag ziet wat ze doen. Dat zijn 2 verschillende dingen. UIteraard zou het netjes zijn als de monitoren geupdatet worden, maar hoe groot is die kans? nVidia heeft ook niet alle 970's terug genomen of gewisseld na het geheugenbus probleem.
Natuurlijk kun je veel bereiken door te blijven klagen, maar dat zal nog steeds maar een klein percentage zijn. Mensen met problemen hoor je, mensen zonder problemen bijna nooit.
Sorry voor mijn late reactie, maar ik geef wel aan of ik dit bij de webshop moet melden of bij Dell. Ten 1e heb ik 2 jaar garantie en ten 2e voldoet het product niet aan mijn verwachtingen.

Ik heb destijds mijn BenQ XL2411T verkocht en toen 2x een Dell U2414H gehaald. Deze heb ik nu meer dan 1 jaar met de hoop dat er een update kwam. Reden dat ik deze 2 schermen heb gekozen is ivm. het IPS paneel en de dunne bezels wanneer ik ze tegen elkaar aanzet.

Het is een scherm van ong. 220-230 euro per stuk en dan mag je toch enige kwaliteit verwachten. Het product doet nu absoluut niet aan de verwachtingen.

Is er nog een mogelijkheid toch geld terug krijgen, een vervangend model zou dan eventueel de U2514H zijn echter zijn deze duurder en hebben dezelfde problemen. Naar mijn weten is het de monitor vervangen door een vergelijkbare of betere monitor. Deze is er in mijn ogen niet. Ze hebben of een dikke bezel, of een TN-paneel etc. etc.

Ik heb beiden monitoren apart gekocht bij 2 verschillende webshops, ik ga beiden webshops maandag even een e-mail sturen met het probleem en de daarbij horende topics van Dell waarbij het zichtbaar is dat dit probleem zich al langer speelt en dat ik zeker niet de enige ben.

Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
Pagina: 1