Toon posts:

Veilige verpakking voor HD gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een manier om mijn HD (Maxtor 6.8 gig) veilig naar de fabriek terug te krijgen.

Aangezien het HD'tje al een tijdje stuk is (en de winkel foetsie), heb ik bij Maxtor een RMA aangevraagd, en nu moet ik dat ding naar hun opsturen (er staat bij dattie wel goed verpakt moet zijn, maar hoe zeggen ze niet) :)

Nu heb ik geen ervaring met het versturen van HD's etc via de post, dus alle suggesties zijn welkom.....

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Schuimrubber mischien?
Ik kreeg m'n 45 GB binnen in piepschuim bolletjes en karton

Verwijderd

Zakje eromheen :P

Nee, gewoon in een kartonnen doosje met piepschuimsnippers. En goed dichtplakken.

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 15:10

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

gaa naar de Albertheijn ofzow en daar hebben ze een doos die vul je met platic zooi die ze daar wel hebben (komt van die dozen af enzoo) en dan je hd in de doos en dan nog wat plastic zooi erop en dan ff schudden, en luiter of je wat hoord rammelen zo ja meer plastic zooi er in.

en klaar is kees

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb er zelf gewoon een seagate plastic beschermhoes omheen gedaan. Vervolgens een stuk bubbelfolie erom en vervolgens nog eens in een envelop met bubbelfolie. Lijkt me toch echt genoeg. Volgens maxtor mocht ie niet schuiven, voldoet ie toch aan zo?
:)

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmmmm, moet ik ff wat van die piepschuim rommel op de kop zien te tikken :)
Appie Heijn here I come!

Oh wacht, ik kan zo inderdaad eens proberen in hoeverre de noppenfolie die ik net kreeg als vervanginng zou kunnen dienen!

Nu alleen nog een geschikte doos voor die HD + isolatie :)

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
vraag anders bij een compuwinkel eens of zij nog een doos voor je hebben. Huisgenoot van me heeft computerhandel, en hij krijgt van de groothandel altijd een onwijs grote doos als hij 1 harde schijf bestelt, dus neem aan dat winkels die ook nog hebben. Ik heb zelf eens een hdd gekregen in een klein doosje met speciale schuimrubber steuntjes (voor 3,5"hdd, je kon er een stuk uitdrukken om het te vergroten naar 5.25"unit)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:53
Op woensdag 20 juni 2001 15:31 schreef _JGC_ het volgende:
Ik heb er zelf gewoon een seagate plastic beschermhoes omheen gedaan. Vervolgens een stuk bubbelfolie erom en vervolgens nog eens in een envelop met bubbelfolie. Lijkt me toch echt genoeg. Volgens maxtor mocht ie niet schuiven, voldoet ie toch aan zo?
:)
Op de site van IBM heb ik wel eens gelezen dat de teruggekomen harddisks in een doos moesten zitten en niet in een envelop (dus ook niet eentje met bubbelfolie)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 15:34 schreef Oviparous het volgende:
vraag anders bij een compuwinkel eens of zij nog een doos voor je hebben. Huisgenoot van me heeft computerhandel, en hij krijgt van de groothandel altijd een onwijs grote doos als hij 1 harde schijf bestelt, dus neem aan dat winkels die ook nog hebben. Ik heb zelf eens een hdd gekregen in een klein doosje met speciale schuimrubber steuntjes (voor 3,5"hdd, je kon er een stuk uitdrukken om het te vergroten naar 5.25"unit)
Hey! Das een excellent idee, ik ga zo ffies bij de lokale pc-boeren langs (Norrod, Funprice en Update :)

Verwijderd

Wel niet vergeten er "fragile" enzo op te zetten(ALLE zijden), anders laten ze hem door de postzalen vliegen. Can you say: "Go long!..............TOUCHDOWN!!!!" })

Verwijderd

bij het postkantoor kun je speciale verpakkingsdozen halen, kost je alleen geld :)

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 16:30 schreef BloX het volgende:
bij het postkantoor kun je speciale verpakkingsdozen halen, kost je alleen geld :)
hallo, we zijn Nederlanders hoor :P

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
seashell.

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net op de site van Maxtor dat ze piepschuimkorrels en bubbelfolie niet leuk vinden, damn!

Maar een geschikt doosje heb ik al.

Tijd om op zoek te gaan naar een blok piepschuim denk ik.(en een mes om er wat uit te carven)
(anders geen "warranty" staat op de site)

Verwijderd

ga gewoon ff naar computer winkel en vraag of zij niet zo'n verpakking hebben. Zij kunnen je vast wel helpen.

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
natuurlijk ook zo'n speciaal zakje tegen statische electriciteit er om heen doen...
Pagina: 1