Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RoyRolls
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21-10 10:23
Hey allemaal,

Mijn vriendin is het rondslepen van haar laptop van school en terug helemaal zat, ze wil graag een andere oplossing. Ze wou het liefst een tablet hebben en dan een bluetooth keyboard verbinden o.i.d. Nu heb ik al naar een aantal tablets gekeken alleen weet ik niet welke? Ze heeft een budget van max. €300 eu.
Ze gebruikt het voornamelijk voor tekstverwerking en heeft eig alleen wifi nodig.
Een andere eis is ook dat er uitbreidbaar geheugen in moet zitten en hij moet lekker snel kunnen zijn en eigenlijk ook redelijk kunnen multitasken.Ook wil ze een niet al te kleine dus het liefst tussen 9-10 inch. Iemand enige suggesties? Ervaring met tablets die ik juist niet moet nemen? Graag hoor ik wat van jullie!

Groet,
Roy

Roy

• Knielen
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:04
Hoi Roy,

Wil ze nou alleen tekstverwerken of moet hij lekker snel zijn? Die twee eisen spreken elkaar nogal tegen en bepalen in grote mate welke tablet ze wil...

• RoyRolls
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21-10 10:23
Knielen schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:24:
Hoi Roy,

Wil ze nou alleen tekstverwerken of moet hij lekker snel zijn? Die twee eisen spreken elkaar nogal tegen en bepalen in grote mate welke tablet ze wil...
Hey,
Ze wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor tekstverwerking.

Roy

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-10 15:13

The Wizard

Moderator Mobile
Verplaatsing naar MAA

6760 kWp, 3 subsystemen (19x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Belecthor
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 24-10 18:17
Tekstverwerking op een tablet is niet heel erg fijn, weet ik uit ervaring. Tablets zijn hoofdzakelijk gemaakt voor het consumeren van media en minder goed voor het produceren van zaken. Bronnen opzoeken en implementeren is lastig op een tablet, evenals gemakkelijk een tab erbij houden voor het lezen van artikelen. Bovendien is voor dat budget de kans groot dat je bij de Android tablets terecht komt en die zijn niet bijster goed/snel.

Als ik een optie kan aandragen, dan is een Chromebook misschien een idee en past in je vriendin haar budget. Met een Chromebook kun je gemakkelijk via Microsoft 365 (wat vaak gratis is voor universiteiten/hogescholen) of Google Docs aantekeningen en verslagen maken.

Mocht je er toch voor kiezen een iPad te nemen, dan zou ik minimaal een iPad air 1 nemen, die zijn nog steeds wel aardig snel, maar bieden dan weer niet de optie om het geheugen uit te breiden.

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True