Hoe speel ik FLAC's af via m'n home audio set?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.918 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Sindskort heb ik een Denon avr 1911 en wil beginnen met het opbouwen van een nieuwe muziek collectie. Net als zovelen, moet ik kiezen tussen MP3 of CD. Echter, lijkt FLAC (of dergelijke formaten) de beste optie van allemaal.

* Is het makkelijk om een FLAC via de Denon versterker af te laten spelen?
OF
* is het misschien verstandig om CD's te kopen en deze om te zetten naar FLAC?

Opties
* 320 kbps MP3's albums aanschaffen (daar heb ik er nu 3 van)
* FLAC albums aanschaffen
* CD speler + CD albums aanschaffen.

Ik heb via Google gezocht, maar ik kan enkel vinden dat Windows FLAC afspeelt, en er een speciaal (soortgelijk) formaat is van Apple. Die kan ik wel verbinden via de USB van de Denon versterker.

Voor de duidelijkheid: ik heb geen zin in streamen / of verbinding moeten hebben met de computer. De audio installatie moet iets opzich zelf zijn. Als het een klein apparaat is, zoals een USB stick is geen probleem (zoals ik nu MP3's afspeel.

Wat advies hierover zou handig zijn. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Hmm dat word wel lastig als je digitale bestanden af wil spelen zonder pc.

Wat je wel heb zijn music servers.maar die zijn er in vele prijsklasse's
Maar ook dan moet je wel via het netwerk je muziek op de servers zetten.
nou zou je muziek die je koopt ook rechtstreeks op zo een server kunnen laten download maar dat is nog niet aan de orde.

hier een paar linkjes van verschillende apperaten in verschillende prijsklasse's

http://hometheaterreview....ng-music-player-reviewed/

Ik wou er nog een paar sturen maar die gaan de duizenden euro's in.
Je zou ook een losse server kunnen bouwen die je enkel met een netwerk kabel aan een DAC Verbind of eventueel een sonos connect .
Dac's zijn vaak beter van kwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door Fantasma7988 op 09-12-2015 19:53 . Reden: dubbele link per ongeluk geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Uit een ander topic heb ik gevist dat je Bowers & Wilkins V201i speakers hebt. Natuurlijk mooi en ga hier ook zeker van genieten. Echter, probeer niet puur voor FLAC kwaliteit te gaan, het verschil met 320/kbps ga je nu niet horen. Ik weet het, het klinkt lekker om een FLAC bibliotheek te hebben, maar dan ben je tienduizenden euro's verder voordat (en zelf dan is het nog de vraag of) je het echt gaat merken.

Vanwaar je standpunt om niet te willen streamen? Een Chromecast audio (optisch verbonden met je Denon of via jack/tulp) met spotify Premium (of streamen vanaf je PC) lijkt mij een zeer geschikte oplossing :)

[ Voor 4% gewijzigd door herofruit op 09-12-2015 20:00 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

downloqd eens een stel Flac bestanden, zet ze op USB en speel ze af. Dan weet je of het kan (en volgens mij kan het, check even in je manual of je denon flac snapt). Das de goedkoopste optie als je niet wilt streamen.
Wil je wel streamen: DLNA server software op je PC installeren, chromecast audio kopen en die laatste op je denon hangen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Externe 2,5" hdd (die zijn meestal usb powered), kijk in de manual of er nog schijven aan of afgeraden worden. Meestal alleen fat32 geformateerd ondersteund.

Gratis testfiles van Linn in meerdere formaten: http://www.linnrecords.com/linn-downloads-testfiles.aspx

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
wat ik zo gelezen heb ondersteund de avr 1911 flac bestanden via de usb poort.
Dan zou je het dus kunnen proberen en anders via een mp3 speler .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Fantasma7988 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:53:
Hmm dat word wel lastig als je digitale bestanden af wil spelen zonder pc.

Wat je wel heb zijn music servers.maar die zijn er in vele prijsklasse's
Maar ook dan moet je wel via het netwerk je muziek op de servers zetten.
nou zou je muziek die je koopt ook rechtstreeks op zo een server kunnen laten download maar dat is nog niet aan de orde.

hier een paar linkjes van verschillende apperaten in verschillende prijsklasse's

http://hometheaterreview....ng-music-player-reviewed/

Ik wou er nog een paar sturen maar die gaan de duizenden euro's in.
Je zou ook een losse server kunnen bouwen die je enkel met een netwerk kabel aan een DAC Verbind of eventueel een sonos connect .
Dac's zijn vaak beter van kwaliteit.
Thanks! Gezien de bijkomstigheden en de prijzen, lijkt het me niet handig om er (momenteel) mee aan de slag te gaan. Dat komt omdat ik alles nu via Denon wil afspelen, zonder dat er andere apparaten tussen komen, maar wel met CD kwaliteit kunnen luisteren.Gezien de streaming trend, zal dit vast de toekomst gaan worden, maar ik wil er (nog) niet aan beginnen.
herofruit schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:59:
Uit een ander topic heb ik gevist dat je Bowers & Wilkins V201i speakers hebt. Natuurlijk mooi en ga hier ook zeker van genieten. Echter, probeer niet puur voor FLAC kwaliteit te gaan, het verschil met 320/kbps ga je nu niet horen. Ik weet het, het klinkt lekker om een FLAC bibliotheek te hebben, maar dan ben je tienduizenden euro's verder voordat (en zelf dan is het nog de vraag of) je het echt gaat merken.

Vanwaar je standpunt om niet te willen streamen? Een Chromecast audio (optisch verbonden met je Denon of via jack/tulp) met spotify Premium (of streamen vanaf je PC) lijkt mij een zeer geschikte oplossing :)
Dat heb je goed gezien. :) Als het werkelijk duur is om met FLAC's te werken, is het geen eis. Dan koop ik een CD / DVD speler en kan die eventueel naar FLAC's converteren om die in de toekomst te kunnen gebruiken als de techniek en m'n setup veranderen. Een CD speler van Denon (de DCD 720AE) valt mee qua prijs en MP3 albums lijken net zoveel te kosten als een album op CD.

Streamen zie ik niet zitten, omdat ik het idee heb dat de kwaliteit minder is dan CD, en de muziek tijdelijk in bezit is. Na het abbo is alles weg om het zo maar te noemen. Gevoelsmatig vind ik het geschikt voor mobiele telefoons en laptop / pc speakers. Dat is niet echt een fijn gevoel om mee in zee te gaan. :P
The Eagle schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:00:
downloqd eens een stel Flac bestanden, zet ze op USB en speel ze af. Dan weet je of het kan (en volgens mij kan het, check even in je manual of je denon flac snapt). Das de goedkoopste optie als je niet wilt streamen.
Wil je wel streamen: DLNA server software op je PC installeren, chromecast audio kopen en die laatste op je denon hangen.
GerardVanAfoort schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:15:
Externe 2,5" hdd (die zijn meestal usb powered), kijk in de manual of er nog schijven aan of afgeraden worden. Meestal alleen fat32 geformateerd ondersteund.

Gratis testfiles van Linn in meerdere formaten: http://www.linnrecords.com/linn-downloads-testfiles.aspx
Fantasma7988 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:34:
wat ik zo gelezen heb ondersteund de avr 1911 flac bestanden via de usb poort.
Dan zou je het dus kunnen proberen en anders via een mp3 speler .
Top! Ik heb het geprobeerd, maar ze worden niet afgespeeld. De map / folder met FLAC's wordt weergegeven als 'empty'. De tracks in de map / folder met ALAC's worden gezien, maar niet ondersteund.
Dit heb ik dus met FAT32 via de USB poort geprobeerd. Ik heb gelezen dat iPod's ondersteund worden, en deze ondersteunen wel FLAC of ALAC's denk ik. Misschien is dat wat er bedoeld wordt, als mensen zeggen dat de avr 1911 FLAC bestand via de USB poort ondersteund?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
Top! Ik heb het geprobeerd, maar ze worden niet afgespeeld. De map / folder met FLAC's wordt weergegeven als 'empty'. De tracks in de map / folder met ALAC's worden gezien, maar niet ondersteund.
Dit heb ik dus met FAT32 via de USB poort geprobeerd. Ik heb gelezen dat iPod's ondersteund worden, en deze ondersteunen wel FLAC of ALAC's denk ik. Misschien is dat wat er bedoeld wordt, als mensen zeggen dat de avr 1911 FLAC bestand via de USB poort ondersteund?
Ik las het op een engels forum,heb ook de manual bekeken maar zag daar inderdaad usb device's en ipods in staan.
Je zou het dus met een mp3 speler of ipod kunnen proberen van een vriend of kennis voordat je wat aanschaft.
Maar als ik jou zo hoor dat kan je toch ook gewoon cd's afspelen?
kan je het later altijd nog rippen als je ze fysiek in huis haalt.

En daarbij is het ook heel leuk om tussen de cd's te snuffelen op zoek naar een album in een fysieke winkel of markt,kringloop,lp beurs etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Fantasma7988 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:54:
[...]

Ik las het op een engels forum,heb ook de manual bekeken maar zag daar inderdaad usb device's en ipods in staan.
Je zou het dus met een mp3 speler of ipod kunnen proberen van een vriend of kennis voordat je wat aanschaft.
Maar als ik jou zo hoor dat kan je toch ook gewoon cd's afspelen?
kan je het later altijd nog rippen als je ze fysiek in huis haalt.

En daarbij is het ook heel leuk om tussen de cd's te snuffelen op zoek naar een album in een fysieke winkel of markt,kringloop,lp beurs etc :)
Ah, dan zal het denk ik door middel van een iPod mogelijk zijn.. Lastig, want eigenlijk zit ik niet te wachten op een extra apparaat. Het lijkt me dat de iPod het signaal aan de Denon doorgeeft. Want de Denon zelf speelt geen FLAC's af. Als het de kwaliteit van geluid totaal niet beperkt, is dat het overwegen waard.

De Denon DCD 720AE heb ik op het oog als CD speler. Voor de kwaliteit lijkt me dit de beste optie, voor een nette prijs. Het zal wel wennen zijn, na jarenlang via de pc te hebben afgespeeld en niet beperkt te zijn aan 18 nummers. O-)

Een andere optie is de Denon DNP 720AE. Dat is bijzonder, want dat is nou juist een component gericht op streaming... maar er wordt aangegeven bij de specificaties: 'Formats played WMA / MP3 / WAV / AAC / FLAC / WMA lossless (Transcode) / FLAC 96/24' Ik vraag me af wat er bedoeld wordt met 'player'. Bijvoorbeeld: kan de USB dan FLAC lezen?

Waar ik aan denk is om eerst een CD speler aan te schaffen (goedkoopste optie, maar wel kwalitatief), en dan in de toekomst verder kijken naar mogelijkheden om FLAC af te spelen (zodat er veel meer muziek via 1 medium kan worden afgespeeld). Het wisselen van CD's is voor mij het grote nadeel.

[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 09-12-2015 21:18 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zou voor een hifiberry gaan met een externe harde schijf. Harde schijf via je computer volpompen met Flacs. Geen streaming nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die Denon speelt FLAC via USB en uit je netwerk. Gecombineerd met een simpele NAS (goedkoopste met twee schijven, voor simpele 'backup') voldoet voor een goede streaming setup.

NAS heeft mijn voorkeur omdat je dan de HDD ruis uit je luisterruimte weg kunt houden.

[ Voor 29% gewijzigd door mr.paaJ op 09-12-2015 21:28 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
Luxicon schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:13:
[...]

Ah, dan zal het denk ik door middel van een iPod mogelijk zijn.. Lastig, want eigenlijk zit ik niet te wachten op een extra apparaat. Het lijkt me dat de iPod het signaal aan de Denon doorgeeft. Want de Denon zelf speelt geen FLAC's af. Als het de kwaliteit van geluid totaal niet beperkt, is dat het overwegen waard.

De Denon DCD 720AE heb ik op het oog als CD speler. Voor de kwaliteit lijkt me dit de beste optie, voor een nette prijs. Het zal wel wennen zijn, na jarenlang via de pc te hebben afgespeeld en niet beperkt te zijn aan 18 nummers. O-)

Een andere optie is de Denon DNP 720AE. Dat is bijzonder, want dat is nou juist een component gericht op streaming... maar er wordt aangegeven bij de specificaties: 'Formats played WMA / MP3 / WAV / AAC / FLAC / WMA lossless (Transcode) / FLAC 96/24' Ik vraag me af wat er bedoeld wordt met 'player'. Bijvoorbeeld: kan de USB dan FLAC lezen?

Waar ik aan denk is om eerst een CD speler aan te schaffen (goedkoopste optie, maar wel kwalitatief), en dan in de toekomst verder kijken naar mogelijkheden om FLAC af te spelen (zodat er veel meer muziek via 1 medium kan worden afgespeeld). Het wisselen van CD's is voor mij het grote nadeel.
http://www.fwdmagazine.nl/fwd/147576/review-denon-dnp-720ae/
Hier staat van wel
Dus zou een mooie oplossing zijn voor je als je thuis geen fysieke cd's wilt.

Anders kan het met die cd speler ook die ondersteund ook USB flac bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Laatst online: 15-04 03:27
Ik heb niet goed gelezen wat hierboven staat hoor,

Maar is het niet mogelijk de interne geluidskaart van je denon te gebruiken? Ik zie geen USB input, maar misschien kan je een HDMI kabel van je PC naar je denon trekken en dan bij geluidsbeheer de denon als geluidsapparaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Heilige Kaas schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:33:
Ik heb niet goed gelezen wat hierboven staat hoor,
Dat blijkt!

"Voor de duidelijkheid: ik heb geen zin in streamen / of verbinding moeten hebben met de computer."

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repel Steel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:37
Op mijn Denon AVR-1713 kun je gewoon Flac afspelen die op een USB-stick staat. Ik heb bijna al mijn CDs geript naar flac. Dat duurt wanneer je EAC eenmaal goed in hebt gesteld maar een paar minuten per CD. Er gaan bij mij ruim 200 CDs op een USB-stick van 64 GB. Ze staan in mappen en je kunt op het 1-regelige display nog verrassend goed volgen waar je bent wanneer je de TV niet aan zet. Wanneer de TV aan staat kun je er natuurlijk nog makkelijker doorheen. Betekent dus nul extra apparatuur, behalve dan de USB-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Auke schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:24:
Ik zou voor een hifiberry gaan met een externe harde schijf. Harde schijf via je computer volpompen met Flacs. Geen streaming nodig
Toen ik dat las, dacht ik dat het passend zou zijn. Maar ik heb een laptop en ik denk dat dit apparaat met de laptop en Denon zou moeten verbinden?
mr.paaJ schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:26:
Die Denon speelt FLAC via USB en uit je netwerk. Gecombineerd met een simpele NAS (goedkoopste met twee schijven, voor simpele 'backup') voldoet voor een goede streaming setup.

NAS heeft mijn voorkeur omdat je dan de HDD ruis uit je luisterruimte weg kunt houden.
Dat klinkt als een goede totaaloplossing! Al twijfel ik er nog steeds over. Het geluid van de DNP 720 wordt op een bepaalde manier minder goed gevonden door reviewers. Minder spannend en dynamisch, en niet 'gapless'. Dit laatste zou op te merken zijn bij bijvoorbeeld klassieke muziek. Dit zijn punten die mij persoonlijk waarschijnlijk niet opvallen, maar ik lees dit soort issues niet over de AVR 1911 en zoek wel een goede match.

De DCD 720AE is wel beperkter, maar daar lijkt het dik in orde te zijn met de kwaliteit en heeft als aanvulling de Denon feature 'AL32 Processing'. Dan zal de weergave ook in orde zijn, zoals het weergeven van de titel én artiest. De USB laat enkel de titel zien (bij de drie albums die ik gekocht heb).
Fantasma7988 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:27:
[...]

http://www.fwdmagazine.nl/fwd/147576/review-denon-dnp-720ae/
Hier staat van wel
Dus zou een mooie oplossing zijn voor je als je thuis geen fysieke cd's wilt.

Anders kan het met die cd speler ook die ondersteund ook USB flac bestanden.
Volgens mij ondersteund de CD speler geen FLAC, of toch wel?
Repel Steel schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:41:
Op mijn Denon AVR-1713 kun je gewoon Flac afspelen die op een USB-stick staat. Ik heb bijna al mijn CDs geript naar flac. Dat duurt wanneer je EAC eenmaal goed in hebt gesteld maar een paar minuten per CD. Er gaan bij mij ruim 200 CDs op een USB-stick van 64 GB. Ze staan in mappen en je kunt op het 1-regelige display nog verrassend goed volgen waar je bent wanneer je de TV niet aan zet. Wanneer de TV aan staat kun je er natuurlijk nog makkelijker doorheen. Betekent dus nul extra apparatuur, behalve dan de USB-stick.
Via verschillende websites wordt inderdaad aangeven dat de AVR 1713 wél FLAC ondersteund. Bij de AVR 1911 is dit helaas niet het geval. Het lijkt me verstandig om er een paar dagen over na te denken en iets meer research te doen. De DNP zou de mooiste oplossing zijn (deze ondersteund bijvoorbeeld ook internetradio en dergelijke als bijkomstigheid). Al is het geluid ervan (wat voor mij voorop staat) juist het grote minpunt van dit component.

[ Voor 6% gewijzigd door Luxicon op 09-12-2015 23:06 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Die hifiberry hoef je niet met je computer te verbinden. Je kan hem bedienen via tv, maar ik zou kiezen om hem wel via je (wifi) netwerk te laten gaan. Kun je hem bediening via je smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Auke schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:54:
Die hifiberry hoef je niet met je computer te verbinden. Je kan hem bedienen via tv, maar ik zou kiezen om hem wel via je (wifi) netwerk te laten gaan. Kun je hem bediening via je smartphone.
Oke bedankt, maar ik wil juist afspelen zonder externe apparaten. Denon componenten is wel prima.
Volgens mij heb ik de 'perfecte' oplossing gevonden voor mijn situatie.

De Denon DBT 1713UD. Deze speelt eigenlijk alle disc formaten af en de USB ondersteund FLAC. Zodoende kan ik alle kanten op en matched goed met m'n AVR 1911. Wel jammer is dat de reviews zich focussen op het beeld. Ik wil graag weten hoe het geluid is.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kan je niet beter een Raspberry Pi gebruiken en daar een digitale audio uitgang van op je receiver aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:33
Geen externe apparaten, behalve als het Denon is? Is een reciever upgrade evt geen optie, naar een variant die wel FLAC kan spelen.

Andere optie is je flacs omzetten naar 320 kbps mp3's, grote kans dat je dat toch niet hoort (of probeer eens).

Als je toch een extern apparaat overweegt, wil je hem via dat apparaat kunnen bedienen, of mag bediening met een tablet/telefoon ook? Anders zou je evt een Sonos/Raumfeld 'steamer' kunnen pakken, die spelen ook van een externe usb schijf zover ik weet. Kan je later altijd nog vanuit een online dienst gaan streamen (en die klinken eigenlijk best goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
johnkeates schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:21:
Kan je niet beter een Raspberry Pi gebruiken en daar een digitale audio uitgang van op je receiver aansluiten?
Dat ligt eraan welke apparaten daar bij om de hoek komen kijken. Het is niet de bedoeling dat er een kabel naar de laptop gaat. Ik snap niet zo goed wat ik er op aan moet sluiten, nadat de Raspberry aan de reviever is aangesloten.
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:27:
Geen externe apparaten, behalve als het Denon is? Is een reciever upgrade evt geen optie, naar een variant die wel FLAC kan spelen.

Andere optie is je flacs omzetten naar 320 kbps mp3's, grote kans dat je dat toch niet hoort (of probeer eens).

Als je toch een extern apparaat overweegt, wil je hem via dat apparaat kunnen bedienen, of mag bediening met een tablet/telefoon ook? Anders zou je evt een Sonos/Raumfeld 'steamer' kunnen pakken, die spelen ook van een externe usb schijf zover ik weet. Kan je later altijd nog vanuit een online dienst gaan streamen (en die klinken eigenlijk best goed)
Dat heeft meerdere redenen, maar hoofdzakelijk, omdat de Denon componenten prima met elkaar samengaan qua techniek / specificaties / looks. Daarnaast wil ik geen kabels door het huis heen hebben, en wil ik niet het idee hebben dat de laptop de 'basis' is om muziek te gaan luisteren. Daarvoor wil de audio set kunnen gerbuiken zonder extra apparaten (ja, wel andere Denon componenten).

Streamen zie ik niet zitten, dat heb ik hierboven ergens toegelicht. 320 kbps MP3 vind ik super klinken. Ik heb 3 albums gekocht van deze kwaliteit en ben er erg tevreden over, maar prijstechnisch gezien kost FLAC niet meer geld. Een CD kost eigenlijk net zoveel als een MP3 album en dat is voor mij de reden dat ik hiervoor kies en CD's kan converteren naar FLAC. Dat is denk ik 44,1 / 16-bit, maar volgens mij kan FLAC nog meer. Al met al heb ik het idee dat dat de beste keuze is voor nagenoeg hetzelfde geld. :*)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:33
Ow, archiveren naar FLAC is zeker een aanrader. Gewoon 44.1/16, als je cd's pakt, heeft geen nut wat anders te pakken. Doe ik hier ook met alle cd's, FLAC's gaan op NAS als archief en om te streamen binnen huis, en trek er een AAC van voor DJ gebruik.

Zo'n Sonos/Raumfeld ding prop je gewoon ergens weg, zijn best kleine apparaatjes, evt sluit je die optisch aan aan je versterker, dingen hebben alleen stoom en wifi nodig. Maar denk dat je voor de prijs van zo'n ding makkelijk een "nieuwe" reciever kan kopen die van zichzelf al wel allerlei formaten kan spelen.

Geef je wel gelijk met streamen dat zodra je het opzegt je de muziek ook weer kwijt bent. Geluidstechnisch is er niks mis mee, bv Tidal streamt gewoon in FLAC als je netwerk het trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

Streamen hoeft niet minder te zijn, zie bijvoorbeeld Tidal met het lossless aanbod. CD kwaliteit (en vlgend jaar met MQA ook hires?) via internet. Je bent wel je muziek kwijt als je stopt met betalen maar voor de prijs van een CD per maand kun je onbeperkt ontdekken en die kennis kun je gebruiken als je iets echt wil hebben. De charme daarvan begin ik zelf ook pas net te ontdekken :)

En dan heb je nog verschillende definities van streamen, hoeft niet perse via internet. Ik laad al jaren mijn CD's lossless in op een NAS dus gewoon CD kwaliteit lokaal maar niet meer de fysieke media.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkroes
  • Laatst online: 08:02
Luxicon schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:38:
[...]

Dat ligt eraan welke apparaten daar bij om de hoek komen kijken. Het is niet de bedoeling dat er een kabel naar de laptop gaat. Ik snap niet zo goed wat ik er op aan moet sluiten, nadat de Raspberry aan de reviever is aangesloten.
Alleen de raspberry en je usb stick/schijf (en een netwerkkabeltje).
Kijk even naar een distro als Runeaudio of Pi Musicbox

Gebruik hier zelf Runeaudio. Bediening kan dan via telefoon, laptop, tablet, enz.

• Fantasma7988
Wel leuk om te lezen hoeveel opties er zijn om
Muziek af te spelen .
Toch denk ik dat het meest voordelig is om een andere receiver aan te schaffen.

Maar als we zeggen dat de denon dnp zijn audio kwaliteit waarschijnlijk niet hoog genoeg ligt heb je dan wel eens het verschil tussen een stereo versterker of een stereo receiver gehoord ?

Nu ken ik de avr 1911 persoonlijk niet maar ik kwam van een surround versterker van 700 naar een stereo versterker van 450 en die laatste was veel mooier als de receiver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:32

JT

VETAK y0

Luxicon schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:15:
[...]

Oke bedankt, maar ik wil juist afspelen zonder externe apparaten. Denon componenten is wel prima.
Volgens mij heb ik de 'perfecte' oplossing gevonden voor mijn situatie.

De Denon DBT 1713UD. Deze speelt eigenlijk alle disc formaten af en de USB ondersteund FLAC. Zodoende kan ik alle kanten op en matched goed met m'n AVR 1911. Wel jammer is dat de reviews zich focussen op het beeld. Ik wil graag weten hoe het geluid is.
Pfoe, apparaat van 500 dollar aanschaffen om bestandjes via USB naar een device en dan weer digitaal naar je receiver te sturen? Raspberry Pi 2 is 36 euro, wat onderdelen uit China halen en je hebt voor <60 euro een muziekspeler die van alles ondersteunt. De kwaliteit is ook niet minder want je stuurt gewoon digitaal het signaal naar je receiver. MEt XBMC kun je zelfs ook nog video streamen. Ga je alleen voor muziek gebruiken dan zou ik Volumio nemen. Die heeft een mooie webinterface. Dan sluit je de Pi 2 aan op je receiver, extern opslag eraan (HDD of USB stick). Via wifi verbinding maken. En dan kun je met je telefoon naar het IP adres van je Pi 2 gaan. Daar staat je dan een mooie webinterface te wachten waarmee je het ding kunt besturen. Of je streamt direct via DLNA, kan ook. Overigens heeft RuneAudio volgens mij ook zo een interface.

Mocht je over gaan op een stereoreceiver zonder DAC dan kun je ergens een fatsoenlijke USB DAC voor een paar tientjes vandaan plukken of HiFiBerry aanschaffen. Zit je totaal rond de 100 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 10-12-2015 08:50 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• Auke
  • Niet online
Helemaal mee eens JT. Topicstarter kan zichzelf veel plezier doen door zich wat beter in te lezen in de materie. Als ik zijn reacties zo lees, is zijn grootste motivatie geen kabel tussen laptop en stereo. En dat is dus ook niet nodig.

• The Eagle

The Eagle

Ik heb zelf een DNP720AE en een DCD-520. Die netwerkspeler is inmiddels vervangen door de DNP730 die net iets uitgebreider is en ook Spotify doet. Maar wel een prijzige optie.
DCD720 cd speler kopen kun je doen, maar de 520 is net zo goed. Sluit hem digitaal aan dan gebruik je de DAC van je receiver en dan maakt het qua geluid niks uit. Sowieso is een losse CD speler er bij wel erg fijn. Ik heb ook nog een DBP1611UD die ik eerst ook als cd speler gebruikte, maar dat is qua respons eigenlijk net te traag.

Mijn advies: als je wilt netwerkstreamen, begin met een Chromecast en een DLNA servertje op je PC. Kun je altijd uitbreiden naar een NAS.

En ter extra info hier de handleiding van dat ding: http://www.denon-hifi.nl/...=AVR1911E2_ENG_IM_101.pdf
Check pagina 27: FLAC wordt vanaf USB niet ondersteund. Alleen MP3, WMA en M4A (apple aac).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 616444

Het gemakkelijkste is om een Chromecast Audio aan te schaffen. Van Google en ideaal apparaatje.
Voor minder dan vier tientjes en ook optisch aan te sluiten. Digitaal = bitperfect flac afspelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.bestbuy.ca/multimedia/products/500x500/103/10392/10392132.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:52:
Ow, archiveren naar FLAC is zeker een aanrader. Gewoon 44.1/16, als je cd's pakt, heeft geen nut wat anders te pakken. Doe ik hier ook met alle cd's, FLAC's gaan op NAS als archief en om te streamen binnen huis, en trek er een AAC van voor DJ gebruik.

Zo'n Sonos/Raumfeld ding prop je gewoon ergens weg, zijn best kleine apparaatjes, evt sluit je die optisch aan aan je versterker, dingen hebben alleen stoom en wifi nodig. Maar denk dat je voor de prijs van zo'n ding makkelijk een "nieuwe" reciever kan kopen die van zichzelf al wel allerlei formaten kan spelen.

Geef je wel gelijk met streamen dat zodra je het opzegt je de muziek ook weer kwijt bent. Geluidstechnisch is er niks mis mee, bv Tidal streamt gewoon in FLAC als je netwerk het trekt.
Dat is wat ik heb besloten om als eerst te gaan doen. Ik koop CD's en converteer deze voorlopig naar 320 kbps MP3 en FLAC. Zodoende kan ik de CD's nu al wel beluisteren en weet ik zeker dat het TAG gebeuren goed geregeld is. Met online aankopen is het soms de vraag of de Artiest, Titel en dergelijke wel goed en volledig zijn ingevuld. Daarnaast kost het net zoveel als het kopen van een MP3 album.
mr.paaJ schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:53:
Streamen hoeft niet minder te zijn, zie bijvoorbeeld Tidal met het lossless aanbod. CD kwaliteit (en vlgend jaar met MQA ook hires?) via internet. Je bent wel je muziek kwijt als je stopt met betalen maar voor de prijs van een CD per maand kun je onbeperkt ontdekken en die kennis kun je gebruiken als je iets echt wil hebben. De charme daarvan begin ik zelf ook pas net te ontdekken :)

En dan heb je nog verschillende definities van streamen, hoeft niet perse via internet. Ik laad al jaren mijn CD's lossless in op een NAS dus gewoon CD kwaliteit lokaal maar niet meer de fysieke media.
mkroes schreef op donderdag 10 december 2015 @ 06:39:
[...]

Gebruik hier zelf Runeaudio. Bediening kan dan via telefoon, laptop, tablet, enz.
Fantasma7988 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:31:
Wel leuk om te lezen hoeveel opties er zijn om
Muziek af te spelen .
Toch denk ik dat het meest voordelig is om een andere receiver aan te schaffen.

Maar als we zeggen dat de denon dnp zijn audio kwaliteit waarschijnlijk niet hoog genoeg ligt heb je dan wel eens het verschil tussen een stereo versterker of een stereo receiver gehoord ?

Nu ken ik de avr 1911 persoonlijk niet maar ik kwam van een surround versterker van 700 naar een stereo versterker van 450 en die laatste was veel mooier als de receiver.
JT schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:48:
[...]

Pfoe, apparaat van 500 dollar aanschaffen om bestandjes via USB naar een device en dan weer digitaal naar je receiver te sturen? Raspberry Pi 2 is 36 euro, wat onderdelen uit China halen en je hebt voor <60 euro een muziekspeler die van alles ondersteunt. De kwaliteit is ook niet minder want je stuurt gewoon digitaal het signaal naar je receiver. MEt XBMC kun je zelfs ook nog video streamen. Ga je alleen voor muziek gebruiken dan zou ik Volumio nemen. Die heeft een mooie webinterface. Dan sluit je de Pi 2 aan op je receiver, extern opslag eraan (HDD of USB stick). Via wifi verbinding maken. En dan kun je met je telefoon naar het IP adres van je Pi 2 gaan. Daar staat je dan een mooie webinterface te wachten waarmee je het ding kunt besturen. Of je streamt direct via DLNA, kan ook. Overigens heeft RuneAudio volgens mij ook zo een interface.

Mocht je over gaan op een stereoreceiver zonder DAC dan kun je ergens een fatsoenlijke USB DAC voor een paar tientjes vandaan plukken of HiFiBerry aanschaffen. Zit je totaal rond de 100 euro.
The Eagle schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:23:
Ik heb zelf een DNP720AE en een DCD-520. Die netwerkspeler is inmiddels vervangen door de DNP730 die net iets uitgebreider is en ook Spotify doet. Maar wel een prijzige optie.
DCD720 cd speler kopen kun je doen, maar de 520 is net zo goed. Sluit hem digitaal aan dan gebruik je de DAC van je receiver en dan maakt het qua geluid niks uit. Sowieso is een losse CD speler er bij wel erg fijn. Ik heb ook nog een DBP1611UD die ik eerst ook als cd speler gebruikte, maar dat is qua respons eigenlijk net te traag.

Mijn advies: als je wilt netwerkstreamen, begin met een Chromecast en een DLNA servertje op je PC. Kun je altijd uitbreiden naar een NAS.

En ter extra info hier de handleiding van dat ding: http://www.denon-hifi.nl/...=AVR1911E2_ENG_IM_101.pdf
Check pagina 27: FLAC wordt vanaf USB niet ondersteund. Alleen MP3, WMA en M4A (apple aac).
Bedankt voor de feedback!
Streamen kan misschien een overweging zijn voor de toekomst, voorlopig doe ik het zonder.
Het enige dat ik wil is eigenlijk het kunnen afspelen van FLAC's ( of zelfs DSD / PCM).
In de praktijk zal de kwaliteit van 320 kbps naar CD kwaliteit wijzigen, als ik besluit een ander component aan te schaffen (of één van de vele overige mogelijkheden, zoals streaming).

Om speciaal daarvoor een DBT 1713UD of DNP 720AE voor aan te schaffen vind ik wat overdreven. Deze apparaten hebben veel meer mogelijkheden dan ik nodig heb. De Denon DCD720AE hou ik in gedachten. De geluidskwaliteit is volgens reviews zeer goed en qua prijs is het niet overdreven. Op dat moment kan ik afspelen met CD kwaliteit. Het nadeel (best groot) is dat de USB geen FLAC ondersteund.

Momenteel heb ik slechts € 185,- betaald voor m'n audio set (Denon AVR 1911 + B&W V201i) en wil daarom niet direct een paar honderd euro uitgeven, zodat ik FLAC bestanden af kan gaan spelen, ter vervangen voor het wisselen van CD's. :P

De oplossingen die jullie geven ga ik komende tijd eens rustig doornemen, want momenteel is het best veel informatie en zal ze ook verder uitzoeken, om te lezen wat de ervaring van andere mensen is daarmee. Gezien ik nu fysiek CD's koop en ze omzet naar MP3 en FLAC ben ik erg tevreden en zal ik in de toekomst kunnen kijken wat ik ga kopen om op een nette manier FLAC / DSD af te kunnen spelen.

Waarschijnlijk wordt het dan ter vervanging van m'n huidige versterker die ook DSD volledig support en FLAC bestanden via de USB ondersteund. Dat zal als basis wel heel mooi zijn. Maar goed, ik ben nu aan het genieten van m'n huidige setje met 320 kbps MP3. Ik heb net 2 albums gekocht (bij elkaar 11 CD's) die ik via de LAME codec / Foobar2000 omzet.. Genoeg te doen dus. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Kijk je gebruikt al foobar2000! Fijnste audioplayer met veel extra componenten. Jouw Denon slikt geen FLAC via USB maar wel via DLNA? maar iig via HDMI of S/PDIF.

Zelf heb ik de opstelling pc met een ASUS Xonar DG (PCI kaartje van 30,-). Maar als je al een S/PDIF uitgang op je pc hebt kan je wel met WASAPI out component vanuit foobar direct doorsturen (passtrough) naar je Denon, pc doet dan niks de FLAC bestanden komen dan bitperfect in je Denon aan (kijk wel naar de ondersteunde MHz). Ik kies zelf S/PDIF boven HDMI omdat HDMI bij mij niet geheel 'klik' vrij is, logisch want er gaat ook beeld over HDMI..

Maar goed dan speel je wel af met je pc en volgens mij wilde je dat niet, ik wilde je de tip van zeer mooimgeluid niet onthouden :)

En rippen kan ook EAC die heeft allerlei checks maar de software kost wel even tijd om lekker te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:18:
Kijk je gebruikt al foobar2000! Fijnste audioplayer met veel extra componenten. Jouw Denon slikt geen FLAC via USB maar wel via DLNA? maar iig via HDMI of S/PDIF.

Zelf heb ik de opstelling pc met een ASUS Xonar DG (PCI kaartje van 30,-). Maar als je al een S/PDIF uitgang op je pc hebt kan je wel met WASAPI out component vanuit foobar direct doorsturen (passtrough) naar je Denon, pc doet dan niks de FLAC bestanden komen dan bitperfect in je Denon aan (kijk wel naar de ondersteunde MHz). Ik kies zelf S/PDIF boven HDMI omdat HDMI bij mij niet geheel 'klik' vrij is, logisch want er gaat ook beeld over HDMI..

Maar goed dan speel je wel af met je pc en volgens mij wilde je dat niet, ik wilde je de tip van zeer mooimgeluid niet onthouden :)

En rippen kan ook EAC die heeft allerlei checks maar de software kost wel even tijd om lekker te configureren.
Top! Ik ben de MP3's aan het converteren met Foobar2000 en ga daarna naar FLAC's converteren met EAC. Deze is geïnstalleerd inmiddels. :) Volgens mij werkt het zoeken naar tags met FreeDB al erg goed, ik keek ook even naar GD3 Lookups.

Volgens mij sklikt de Denon wel FLAC via HDMI en dergelijke. DLNA wordt ondersteund, maar daar weet ik verder niks van. Het beste dat de AVR 1911 kan laten horen is PCM als ik het goed heb. Dus als er DSD audio binnenkomt, wordt deze omgezet naar PCM.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DSD is met name SACD materiaal. Dat is relatief beperkt verkrijgbaar, zeker de SACD's zelf. Rips zijn er ook niet heel veel. Het meeste gaat dan idd in FLAC.
FLAC via HDMI...bestaat vziw niet. Wat er dan gebeurt is dat het apparaat dat de FLAC leest het digitale signaal in PCM naar de Denon stuurt. Zo snapt dat ding prima een digitaal 7.2 signaal. Maar dat heeft niks met de Denon te maken dan maar des te meer met het aangeslote apparaat. Vandaar ook de optie van de chromecast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-07 14:38
Luxicon schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:44:
[...]

Top! Ik ben de MP3's aan het converteren met Foobar2000 en ga daarna naar FLAC's converteren met EAC.
Uhm, ga je nu mp3's naar flac omzetten ?
Dat voegt niks toe hoor, behalve meer opslagruimte, de geluidskwaliteit zal er niet op vooruitgaan.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wobcat schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:25:
[...]

Dat voegt niks toe hoor, behalve meer opslagruimte, de geluidskwaliteit zal er niet op vooruitgaan.
idd..

zelf heb ik een libary met FLACs. alleen die zijn alles behalve handig op mn Telefoon / laptop / tablets..

Daar gebruik ik mpeg4 audio.. mocht er ooit een beter "lossy" formaat komen wat handzame files oplevert dan converteer ik vanaf de flacs gewoon in een beter formaat

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
The Eagle schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:37:
DSD is met name SACD materiaal. Dat is relatief beperkt verkrijgbaar, zeker de SACD's zelf. Rips zijn er ook niet heel veel. Het meeste gaat dan idd in FLAC.
FLAC via HDMI...bestaat vziw niet. Wat er dan gebeurt is dat het apparaat dat de FLAC leest het digitale signaal in PCM naar de Denon stuurt. Zo snapt dat ding prima een digitaal 7.2 signaal. Maar dat heeft niks met de Denon te maken dan maar des te meer met het aangeslote apparaat. Vandaar ook de optie van de chromecast ;)
Misschien zal ik de Chromecast nog overwegen. Al moet ik dan wel vanaf m'n pc streamen lijkt me, en daar ook aangeven welk nummer ik af wil spelen?
Wobcat schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:25:
[...]

Nee, ik zet CD's (fysiek) om naar 320 kbps MP3, en ook van CD > FLAC. Dit laatste moet 100% in orde zijn, dus ik wil eerst weten hoe ik EAC precies moet instellen. Inmiddels heb ik ook alle CD's met EAC naar MP3 geconverteerd en heb een licentie voor de GD3 (tags) database. Die was voor in ieder geval 1 album een stuk uitgebreider.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Mijn vader had exact dezelfde vraag en uiteindelijk uitgekomen bij de Cambridge Audio Steam Magic (in combinatie met een Quad 99 set). Hij streamt spul vanaf een Synology (DS215j) welke direct mijn offside backup locatie is.
Het kan absoluut goedkoper maar mijn vader is wat traditioneel en budget was geen groot probleem.

Heb een hele collectie met FLAC collectie voor hem erop gezet. Heb vroeger wat cd's geript zelf, echter is het veel minder werk als iemand dit al voor je gedaan heeft ;).

[ Voor 33% gewijzigd door Tortelli op 13-12-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70451

mkroes schreef op donderdag 10 december 2015 @ 06:39:
[...]

Mag ik je hier voor bedanken. Dit is wat ik zocht. Vooral erg handig dat ik op mijn telefon en tablet mijn bibliotheek door kan zoeken. Een Pi ook nog een digitale uitgang heeft en ook Toslink.

Ik wilde ook geen servers die ik altijd aan moet zetten of aan moet laten. Een pi is klein en makkelijk weg te werken. Laat hem mee schakelen met de reciver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616444 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:51:
Het gemakkelijkste is om een Chromecast Audio aan te schaffen. Van Google en ideaal apparaatje.
Voor minder dan vier tientjes en ook optisch aan te sluiten. Digitaal = bitperfect flac afspelen.

[afbeelding]
Je kan hier dan geen usb externe opslag op aansluiten. Dus een 2.5 inch hdd of een usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616444

Anoniem: 70451 schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:20:
[...]

Je kan hier dan geen usb externe opslag op aansluiten. Dus een 2.5 inch hdd of een usb stick.
Klopt, daarvoor heb je een NAS nodig. De Synology NAS heeft bijvoorbeeld een app die ook de Chromecast direct ondersteunt. Met optisch uit naar je DAC bevalt deze mij zo uitstekend om FLAC te beluisteren.

Houd je van uitproberen en ben je niet bang van wat Linux dan is een Raspberry Pi ook leuk, helemaal met een extra DAC-board kun je voor weinig ook een heel leuk setje maken. Ik heb er een als mediastreamer aan de TV.

Het is alleen niet slim om de Pi mee aan en uit te schakelen met je reciever, dan wordt je SD-kaart snel corrupt van omdat je die niet unmount. Een Pi is er om continue aan te laten staan, het energieverbruik is echt minimaal.

Afbeeldingslocatie: http://www.audiophonics.fr/12247-thickbox_default/audiophonics-i-sabre-dac-es9023-v2-tcxo-raspberry-pi-20-a-b-i2s.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 21-12-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NAS heb ik niet draaien. Was het ook niet van plan om er een aan te schaffen. In dit huishouden zou het waste of money en energy zijn.

Er staat inmiddels een PI in de kast. Kodi er op en we kunnen al voorzichtig dingen afspelen.
Dat kei hard uit moet ik nog aan werken. Er zijn twee pinnen op GPIO die je voor afsluiten kan gebruiken. Daar werk ik nu aan.
Dus de knop kei hard uit en dan een 1650 cel in combinatie met een printje van Adafruit om netjes afsluiten voor elkaar te krijgen.

Ohh en een DAC gaat er ook komen. Eerst de boel draaiende maken en dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Toevallig van het weekend nog mee zitten experimenteren. PC aan, tegen windows media player zeggen dat ie streaming aan moet zetten, en je muziekdirectories ff toevoegen aan je library (daar waar ook afbeeldingen, video's, docomenten en muziek zitten). Uiteraard aan je muIek librries toevoegen. Dan is het een kwestie van PC aan (WMP zelf hoeft niet) en iedere DLNA capable apparaat kan er verbinding mee maken. Ik testte met een samsung smrt TV maar met willekeurig welke streamer gaat ook werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReDaTTaCK1985
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-06-2022
* spam *

Eens dit programma proberen gratis XRE-Code is gratis de eerste 30 dagen en snelheid is de max !

Gewoon maken vooraleer u de proefversie installeert dat uw bestanden dat naar mp3 moeten omgezet worden effectief in een mapje staan en dan is bijvoorbeeld 8 gig in no time naar mp3 gezet.

Good luck boys and girls !

Grtz ReDaTTaCK

[ Voor 10% gewijzigd door S1NN3D op 27-06-2022 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Topic is al meer dan 6 oud dus het heeft geen zin om het weer omhoog te trappen. En al helemaal niet om websites te promoten. Topic bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.