Mini-ITX Werkstation/gaming-combo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarzelaar
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06 19:32
Geachte mede-Tweakers. Het is tijd voor een nieuwe PC, die vooral zal worden gebruikt als combo werkstation/gaming. Gaarne uw advies.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute max is 1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een Nexus RX-1.1K GOLD (1100 Watt), ooit eens gebruikt voor een Bitcoin-mining systeem. Graag zou ik deze meenemen ook al is 1100 Watt heel-heel-erg overkill. Redenen: erg stil/stabiel met zeer goede reviews, niet meer te koop.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteraard een SSD, zelf uitgebreid met HDD voor data/films/games. Mid-range videokaart voor gaming.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Alleen geen Gigabyte (niet heel rationeel, gewoon persoonlijk slechte ervaringen met klantenservice/communicatie).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Toekomstgericht. Stil, klein (mini-itx, micro-atx), simpel. Kleurencombinatie wit/zwart.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb dus zelf al wat bij elkaar gezocht. Voordat ik besluit dit te gaan kopen, wil ik toch even de mening van jullie als ervaren Tweakers. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 213,90€ 213,90
1ASRock H170M-ITX/DL€ 98,49€ 98,49
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 234,95€ 234,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 67,95€ 67,95
1Phanteks Evolv ITX€ 72,-€ 72,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 93,-€ 93,-
1Nexus RX-1.1K GOLD (1100 Watt)€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,24€ 81,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 861,53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Dit is gewoon een heel net setje. Niks meer aan doen en lekker bestellen man :)

Persoonlijk ligt mijn voorkeur bij WD schijven, ik heb er gewoon een iets professioneler gevoel bij. Dit zou je als vervanging van de Seagate kunnen nemen. Echter is dit compleet gevoelsmatig, doe lekker wat je zelf wil ;)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-07 20:18
Je wil graag een kleine pc, maar the Evolv Itx is nou niet echt klein te noemen (heb hem zelf). Hij mag wel kleiner zijn dan de standaard ATX case, maar klein is hij zeker niet. Je zou als je nog een stuk kleiner wil gaan een pricewatch: Thermaltake Core V1 Zwart of pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart kunnen nemen. Ook zou ik een pricewatch: MSI R9 380 Gaming 4GB nemen omdat deze de 4gb veel beter kan benutten door de grotere bus.

Edit: Je wil ook dat jouw pc stil word, dan raad ik ook een aftermarket cooler aan :)

[ Voor 13% gewijzigd door Frostbiter op 09-12-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Evolv ITX is wel een heel kicke kastje :D Echter, als ik even naar mn review kijk, en dan onder de header inbouwen: productreview: Phanteks Enthoo Evolv ITX (Windowed) review door Foritain

Dan zie ik daar de V850 (170mm) vrij krap op de 3.5" HDD's komen. Ik zou even kijken naar je PSU lengte van je oude 1100W beest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarzelaar
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06 19:32
Dank voor de reacties mannen.

@Frostbiter. Ik weet dat de Evolv ITX inderdaad niet de kleinste kast is (zeker voor een mini-ITX), maar ik vind het design gewoon erg strak! Betreffende aftermarket cooler, zou je iets kunnen aanraden voor de R9 380? Ik vrees altijd dat aftermarket cooler minimaal zo een 50-100 euro duurder wordt namelijk.

@Foritaint. Wat mooi dat je reageert! Een van de redenen dat ik voor die kast ga is namelijk door jouw review ^^ Goede tip over de lengte. De PSU lengte is namelijk 165 mm van de RX-1.1K. Zou moeten lukken hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-07 20:18
Mijn huidige PSU is 170 mm en ik zelf heb geen problemen met mijn HDD bay. Als aftermarket cooler bedoelde ik vooral voor de CPU, neem bijvoorbeeld een pricewatch: Scythe Fuma. Als aftermarket cooler voor de r9 380 is die van Msi goed, maar aftermarket coolers voor een GPU verschillen meestal niet echt, daarom kun je meestal degene die je het mooiste vind nemen ;)

Offtopic: Die Evolv is inderdaad een stuk kunst en ook nog makkelijk om in te bouwen
Pagina: 1