Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 12:58
Situatie:
We hebben 2 sites, en op een van onze sites staan 2 File Servers. Onze verbinding tussen de 2 sites is zeer traag (4Mbit) wat in de toekomst word opgelost door provider switch (contracten). Onze andere site zouden we van een server kunnen voorzien met 1,2TB storage met de nodige overhead en DFS. Echter is de investering van een nieuwe server + installatie (manuren) zo hoog dat we aan het overwegen zijn om naar een cloudoplossing te kijken. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.

Wat we naar de Cloud willen zetten::
  • Bestandsopslag: Foto, Video, Documenten, etc….
  • Hoeveelheid: Ongeveer 1,2 TB en groeiende met +-0,1TB per 6 maanden.
Onze vragen::
  • Welke provider word aanbevolen tussen de 3 grote spelers. Amazon, Google of Microsoft?
  • We zouden de bestanden live willen synchroniseren met onze Virtuele (VMWare) bestandsserver. Overdag met een beperktere snelheidslimiet dan nachts, en alleen de gewijzigde bits. Is dit mogelijk?
  • Alle medewerkers moeten aan de bestanden kunnen via verschillende platformen (Android, iOS, Windows, Linux)
  • De beveiliging moet op folder niveau in te stellen zijn.
  • De bestanden moeten goed beveiligd worden tussen de verzendende server en de ontvanger.
  • Kunnen we later op een makkelijke manier Office 365 of vergelijkbaar alternatief toevoegen aan deze Cloud service?
Providers prof:
  • Google Cloud Storage
  • Amazon S3
  • Azure File Storage
Andere oplossingen:
  • Google Drive for work
  • Box for business
  • Office 365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:12

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Al is gekeken naar de nieuwe Stack oplossing van TransIP? 2TB voor een tientje in de maand.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• sn33ky
Dit is voor een enkele gebruiker zonder delen van bestanden en koppeling met een domain. Dus geen oplossing voor ons.

Anoniem: 176232

sn33ky schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:09:
Onze verbinding tussen de 2 sites is zeer traag (4Mbit) wat in de toekomst word opgelost door provider switch (contracten).
Misschien een domme vraag: bedoel je provider Switch (in Oldenzaal)? Of bedoel je de switch van je provider?

• sn33ky
switch van provider. Van Proximus naar Telenet (Belgie). Contract eindigt pas eind 2016 en is dan kosteloos op te zeggen.

Tsja, we mogen hier geen reclame maken.
Echt professioneel zou ik zeggen: proserve.nl
Erg goed, maar meer consumentgericht: antagonist.nl
Maar dat mag ik natuurlijk allemaal niet zomaar zeggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 12:58
info die ik mis: hoeveel personen tegelijk moeten vanaf welke locatie toegang hebben?
als je synchronisatie doet: werkt iedereen primair op dezelfde kopie, of is het van belang dat bestanden niet door 2 personen tegelijk bewerkt worden?
DFS replicatie is minder geschikt als er op beide kopieën tegelijk gewerkt wordt.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
40 personen locatie X die rechtstreeks op de fileserver in het netwerk mogen blijven werken
10 personen locatie Y (waar het probleem zich voordoet. Zij zouden via een cloudoplossing kunnen werken.Zolang de files tussen de fileserver en cloud gesynchronizeerd worden.

Volgende oplossing heb ik gevonden die betaalbaar blijkt (+-100 Euro per maand):
- Google Cloud micro server met OpenCloud op geinstalleerd en 1,2 TB cloud opslag.
- OpenCloud verbind met onze AD server voor beveiliging van de bestanden.
- Opencload synchroniseert de bestanden met de bestanden op onze fileservers.

Technisch mogelijk of zitten hier beperkingen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-07 17:59
Dit klinkt als een recipe for disaster wanneer niet goed geïmplementeerd. Hoe ga je bijv. bepalen wanneer Gebruik A op Locatie X file B aan het editen is op de fileserver terwijl Gebruiker B op Locatie Y diezelfde file ook op dat moment aan het editen op de cloudstorage en ze beide een gewijzigde versie opslaan met totaal andere wijzigingen. Ik zie voor dit soort zaken nog niet direct een voorziening opgenomen in dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennism schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:43:
Dit klinkt als een recipe for disaster wanneer niet goed geïmplementeerd. Hoe ga je bijv. bepalen wanneer Gebruik A op Locatie X file B aan het editen is op de fileserver terwijl Gebruiker B op Locatie Y diezelfde file ook op dat moment aan het editen op de cloudstorage en ze beide een gewijzigde versie opslaan met totaal andere wijzigingen. Ik zie voor dit soort zaken nog niet direct een voorziening opgenomen in dit model.
Helemaal mee eens, maar dat probleem heb je altijd als mensen in hetzelfde bestand tegelijk aan het editten zijn. Kortom: dat werkt gewoon niet. Oplossing: maak er een project van en gooi alle data in een SQL-server. Dan draagt iedereen zijn steentje bij en kun je later die steentjes apart bewerken. Je kunt niet tegelijkertijd 1 bestand bewerken, realtime. Alle bijdrages bewaren en desnoods via regeltjes er een bestand van creëren. Dan heb je alle 'foute' data ook nog en kun je daar personeel op aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 19:49
sn33ky schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:46:
40 personen locatie X die rechtstreeks op de fileserver in het netwerk mogen blijven werken
10 personen locatie Y (waar het probleem zich voordoet. Zij zouden via een cloudoplossing kunnen werken.Zolang de files tussen de fileserver en cloud gesynchronizeerd worden.

Volgende oplossing heb ik gevonden die betaalbaar blijkt (+-100 Euro per maand):
- Google Cloud micro server met OpenCloud op geinstalleerd en 1,2 TB cloud opslag.
- OpenCloud verbind met onze AD server voor beveiliging van de bestanden.
- Opencload synchroniseert de bestanden met de bestanden op onze fileservers.

Technisch mogelijk of zitten hier beperkingen aan?
Persoonlijk vind ik dit allemaal hobby oplossingen, waarbij het wachten is totdat het een keer fout gaat.
Heb je bv ook al ervaringen met opencloud (of owncloud), inrichting, performance testing, security beleid. Patching Upgraden er van?

Zonder hierover goed na te denken, en uit te werken, zou ik er niet verantwoordelijk voor willen zijn.

Waarom niet op de hoofd locatie een goede file server, icm met DFS-R en op de 2de locatie een goedkope server icm met DFS-R. DFS-R is vrij goed en efficient met repliceren van normale files.
Een native oplossingen en werken gewoon goed. (alleen File locks worden niet mee gerepliceerd).

De locatie server kan je dan ook meteen gebruiken voor WSUS en printing.

Hmm Ik zie alleen net, dat het ook op mobile devices beschikbaar moet zijn.....
Pagina: 1