Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2max
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-09 19:35
Ik ben al een tijd op zoek naar een BBL plek voor MBO ICT Beheerder. Het wil voor geen meter lukken helaas :(. Bij veel plekken die op websites staan als bbl wordt er alleen gezocht naar een bol stage.

Nu wil ik nog 1 keer een open sollicitatie sturen naar bedrijven/instellingen in de hoop toch nog een plek te vinden. Dit omdat ik anders terug moet naar bol. of moet stoppen.

Wat denken jullie, heeft het kans van slagen. Omdat je niet fulltime beschikbaar bent en ook nog geen papiertje hebt.

Heeft iemand hiervoor nog tips?
Of ervaringen met het vinden van een plek?
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor de Belgen: BBL betekent een combinatie van werken en leren, waarbij de leerling in dienst is van het leerbedrijf. Bijv. 4 dagen "werk", 1 dag klaslokaal.

Het bedrijf moet toch een erkend leerbedrijf zijn? Dat zijn de meesten vast niet (waar is het voordeel voor het bedrijf?) Heeft je school geen lijstje?

Maar ik snap dan niet waarom je het over een stage hebt: is dat niet per definitie (althans voor MBO) grotendeels op locatie van het stagebedrijf?

Disclaimer: ik deed VWO -> universiteit en dan nog grotendeels vorige eeuw. En heb mijn kennis over BBL/BOL etc. dus van horen zeggen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-09 10:02

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

De vraag die bij mij oproept is "Hoe" je op zoek bent naar bedrijven?

Het uitschrijven van een open sollicitatie bij veel bedrijven wordt als onpersoonlijk ervaren en vaak niet op gereageerd. Mijn advies is dus actief zoeken naar bedrijven en deze aanschrijven. Verder is het wellicht ook een idee om koude aquisitie te doen en bedrijven gewoon bellen en de situatie voorleggen, onder het mom baadt het niet schaadt het niet.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"