Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Spam] Luckytoday Samsung Bol.com waardebon

Pagina: 1
Acties:

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Iemand een idee waar dit vandaan komt en waar je het bericht kunt teruglezen. Mijn moeder kreeg vandaag een melding in het notificatiescherm met zoiets als "Vandaag bent u als Samsung houder een van de gelukkigen voor het ontvangen van een Bol.com waardebon van 250 euro van LuckyToday". Zo ongeveer zou de tekst zijn geweest :). Zij is hier niet meer akkoord gegaan. Het bericht staat dus niet meer in het notificatiescherm, maar ik kan het ook niet terugvinden bij Gmail of bij SMS berichten. Hoe is deze spam dan verzonden en hoe weten ze dat zij over een Samsung beschikt?

[Voor 5% gewijzigd door ChicaneBT op 09-12-2015 16:38]

....911....

• __R__
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15:15
Waarschijnlijk via de browser. En waarschijnlijk wat info uit de user agent die de browser mee zend. En dat denk ik omdat je moeder "niet akkoord" ging. Bij diverse wazige sites krijg je genoeg pop-ups met zulke teksten. En daaronder Ok of Annuleren. Wat er gebeurd als je erop klikt hangt er van af.

Lekker negeren.

[Voor 45% gewijzigd door __R__ op 09-12-2015 17:46. Reden: Pop-up]

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik heb ook nog eens in de browser gekeken en inderdaad daar stond een reclame in Android stijl. Waarschijnlijk een popup bij Facebook. Iets wat ik op internet vaker lees van mensen die ditzelfde in de afgelopen maand hadden. In haar geval is dat ook het meeste logische want ze gebruikt eigenlijk nauwelijks de browser. Het tabblad gesloten en gelijk maar Chrome als standaardbrowser gezet. Qua beveiliging heb ik daar een hogere pet van op dan die standaard Browser van Samsung.

....911....

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True